Kapitel 3

41 1 1
                                    

Till: Gustav
10.17
" tjaaa, när kommer du? "

Till: Olivia
10.21
" tjaaa, kommer om en timme "

Till: Gustav
10.22
"Syns"

Jag sätter mig upp i sängen och lägger bort min telefon. Dörren intill mitt rum öppnas och in kikar mamma.
" Godmorgon, jag och pappa åker till aotw " säger hon.
" okej, jag och Gustav ska till folkets hus och hjälpa till med sommarbalen " säger jag.
Mamma nickar och går sedan ut.
Nu tänker ni: spion men hjälper till med balen? Spioner är väl coola och håller inte på med larviga baler, då mina vänner tror ni helt fel.

Det knackar på dörren så jag går ut och öppnar. Utanför står min bästa vän Gustav.
" du är klar, för en gång skull " säger han och flinar.
" du är så rolig Gustav " säger jag ironiskt.
" det vet jag väl " säger han.
Jag kollar på honom med en dödande blick.
" om blickar kunde döda så skulle jag vart sjukt levande nu " skrattar han.
Jag skrattar till och tar sedan min väska.
" HEJDÅ " skriker jag så att min bror ska veta att jag går.
" HEJDÅ " skriker Elias, min bror tillbaka.
Vi går ut och sätter oss i Gustavs bil. Gustav startar bilen och vi börjar rulla mot folkets hus. Ute var det varmt, runt tjugofem grader skulle jag gissa på.
Gustav är ett år äldre än mig vilket betyder att han är arton år och att jag snart ska fylla sjutton. Jag fyller år den tjugonde juli vilket är om snart en månad.

Vi går ur bilen och in i folketshus. Vi letar snabbt reda på rummet vi ska vara i. Inne i rummet sitter:
Alva M, Felix S och hans patetiska vänner Oscar och Oscar och några andra från min skola.
" Hej Olivia " säger Alva, Alva är den enda tjejen som jag klarar av att vara med.
" hej Alva " säger jag och sätter mig ner bredvid henne.
Vår lärare Anna kommer in i rummet.
" okej, jag har delat in er i grupper" säger hon.
"Alltså att jag har valt vilka som ska göra vad" lägger hon till.
Jag nickar och kollar mot henne.
" Oscar, Oscar och Pelle, ni sköter musiken " läser hon från pappret.
" Gustav, Felix och .. "
Inte Olivia, inte Olivia, inte Olivia.
" Olivia ni sköter dekoration och väljer tema, ni får lov att be elever på skolan om hjälp " säger hon.
Tur att Gustav hamnade med oss i alla fall.

angel with a shotgun ~ f.sWhere stories live. Discover now