Lanun Mengganas

628 8 2
                                    

Kita tinggalkan kisah Ramon, Kamal dan Borhan. Yang ini adalah kisah pengembaraan lanun lain pula.

Pada tiga tahun yang lepas di mana ketika itu aku masih bersekolah di tingkatan empat, terjadi suatu kenangan hitam tidak mampu hilang dari ingatanku kerana ianya turut melibatkan tiga orang kawan karibku yang kini sudah hilang. Ceritanya bermula apabila kawanku Alvin merancang hendak pergi berkhemah dan menenangkan fikiran dari kesibukan kota di sebuah pulau terpencil yang tidak mempunyai penghuni.

Alvin mendapat maklumat tentang pulau itu dari pak ciknya yang pernah berkhemah di pulau tersebut. Menurut pak ciknya, pemandangan di situ amat indah dengan pantai yang bersih, laut yang cetek dan jernih serta udara yang segar. Dipendekkan cerita bermulalah cuti penggal ketiga sekolah dan kami pun sebulat suara bersetuju berkhemah di pulau itu.

Aku (Fattah), Alvin, Meerqeen dan Sam pun memulakan rancangan kami dari awal pagi lagi dengan menyewa sebuah bot kepunyaan pak cik kepada Sam di kampungnya. Setelah beberapa jam membelah ombak, kami pun sampailah di pulau tersebut. Kami pun meminta Pak Cik Alvin yang bernama Pak Sahat menjemput kami di tempat yang sama pada keesokkan harinya. Setelah Pak Sahat bersetuju dengan cadangan kami, Pak Sahat pun menghidupkan enjin botnya dan berlalu pergi dari situ.

Tanpa membuang masa kami pun mendirikan khemah di tepi pantai itu. Aku berkongsi khemah dengan Sam manakala Alvin dan Meerqeen pula berkongsi satu khemah. Setelah mendirikan khemah kami pun mulalah memasak dan makan tengahari. Setelah itu, kami pun berehat di tepi pantai itu dengan memakai boxer dan spender sahaja ala Mat Salleh memandangkan pantai itu tiada penghuni. Angin petang yang bertiup nyaman membuatkan suasana terasa aman. Alvin dan Meerqeen pula mula menanggalkan underwear mereka dan berlari menuju ke laut. Aku dan Sam cuma berehat di tepi khemah saja kerana keletihan.

Angin begitu mendayu-dayu membuatkan aku terlelap. Tiba-tiba jeritan meminta tolong menyapa telingaku.

"Tolong, tolong," jerit suara itu. Kalau tidak silap, suara itu macam suara Alvin. Belum sempat aku membuka kelopak mata terasa tanganku dipegang kuat dan badanku dipeluk kuat sehingga susah hendakku meronta dan bernafas. Kelihatan Alvin dan Meerqeen digomol oleh sekumpulan lelaki lalu ditangkap oleh orang-orang yang tidak kami kenali. Sam pula pengsan dipukul mereka akibat cuba melawan. Setelah itu kami dibawa meredah masuk jauh ke dalam hutan dengan tangan dan kaki digantung pada sebatang kayu dan dipikul oleh dua orang yang berbadan tegap. Sesampainya kami di sebuah gua, kami diletakkan secara berasingan.

Alvin dan Meerqeen tidak memakai seurat benang di tubuh mereka manakala aku dan Sam cuma memakai underwear sahaja. Kelihatan lelaki tegap di hadapan kami cuma tergelak sahaja.

"Siapa kalian dan kenapa kami dibawa ke sini?" ucapku berani.

Mereka cuma mampu gelak sahaja. Kemudian, seorang dari lelaki itu yang nampak seperti ketua mula memperkenalkan diri.

"Namaku Ramon. Kami adalah lanun yang singgah di kawasan ini. Memandangkan kami sudah lama tidak bayar bil air, apa kata hari ini kita berpesta pula? Tiada rotan, akar pun jadilah," ucapnya sambil menggaru-garu dadanya.

Kami sudah mula naik seram. Mereka mempunyai muka yang bengis dan tidak terurus. Selepas itu, kami pun mulalah mengalirkan air mata sambil minta dibebaskan tetapi hasilnya sia-sia sahaja. Kemudian, seorang daripada mereka membuka ikatan Alvin dan membawanya ke satu tempat yang agak lapang, Alvin cuma senyap dan cuba menutup kemaluannya yang terdedah dengan tangannya. Lanun-lanun itu menolak Alvin dengan kasar sehingga dia jatuh terlentang.

Aku cuma mampu merayu mereka agar tidak mengapa-apakan kami namun lanun-lanun itu tidak mempedulikan kami. Selepas itu, satu persatu lanun itu membuka pakaian mereka. Kemudian, Ramon mengarahkan rakan lanunnya untuk merobek underwear aku dan Sam. Setelah itu, mereka menyumbat sesuatu seperti rumpai laut basah ke dalam bontot kami dan menyapu minyak ke puting kami. Kami dibiarkan seketika dan kelihatan lanun-lanun itu mula merokok dan melancap batang mereka.

Dengan sepenuh tenaga, dua orang lanun yang berbadan tegap itu mula mendoggie Alvin sehingga jelas terserlah bontotnya yang kemerah-merahan itu ditumbuhi dengan bulu bulu halus di sekitarnya. Alvin cuba meronta-ronta untuk melepaskan diri tapi apakan daya mereka lebih bertenaga dan makin kemas memegang tubuh badan Alvin.

Kelihatan Alvin mula menangis tersedu-sedu kerana tidak mampu melepaskan diri. Aku cuba menasihatkan Alvin agar tidak melawan dan bersabar. Pada masa yang sama bontot kami mula terasa gatal yang amat sangat seperti dicucuk dengan seribu jarum kecil. Aku lihat rakan-rakanku turut mengalami perasaan sama dan makin kuat meronta-ronta kegelian. Lanun-lanun itu makin ligat mengurut kemaluan mereka.

LanunWhere stories live. Discover now