____________________________
عندما يتم استجواب سكان سبرينجفيل - على الأقل أولئك الذين ما زالوا على قيد الحياة - حول ما حدث في ليلة الحفلة الراقصة، كان لديهم جميعًا نفس الجواب... مادي فعلتها.
كانت ماديسون واشنطن، المنبوذة في مدرستها الثانوية في بلدتها الصغيرة بجورجيا، دائمًا هدفًا ممتعاً للمتنمرين.
وقد تعاملت مع الأمر لأن لديها مشاكل أكثر إلحاحًا يجب إدارتها. حتى الصباح، تكشف عاصفة ممطرة مفاجئة أكثر سر حاولت مادي اخفاءه:
أنها ثنائية العرق.
لقد كانت تعتبر نفسها بيضاء طوال حياتها بناءً على طلب من والدها الأبيض المتعصب، توماس واشنطن.بعد انتشار فيديو تنمري على نطاق واسع، يسدل الستار على الجذور العنصرية لمدرسة "سبرينغفيل"، يتوصل رؤساء الطلاب إلى خطة لتحسين صورتهم وهي:
استضافة أول حفلة موسيقية متكاملة في المدرسة كإظهار للوحدة.
تقنع رئيسة الطبقة البيضاء المشهورة صديقها المشهور الأسود بأن يطلب من مادي أن تكون رفيقته، تاركاً مادي تتساءل عن ما إذا كان بإمكانها حقًا أن تعيش حياة طبيعية؟لكن بعض زملائها لم ينتهوا منها بعد. وما لا يعرفونه هو أن مادي لا يزال لديها سر آخر... سر سيكلفهم حياتهم كلهم.
When Springville residents—at least the ones still alive—are questioned about what happened on prom night, they all have the same explanation... Maddy did it.
An outcast at her small-town Georgia high school, Madison Washington has always been a teasing target for bullies. And she's dealt with it because she has more pressing problems to manage. Until the morning a surprise rainstorm reveals her most closely kept secret: Maddy is biracial. She has been passing for white her entire life at the behest of her fanatical white father, Thomas Washington.
After a viral bullying video pulls back the curtain on Springville High's racist roots, student leaders come up with a plan to change their image: host the school's first integrated prom as a show of unity. The popular white class president convinces her Black superstar quarterback boyfriend to ask Maddy to be his date, leaving Maddy wondering if it's possible to have a normal life.
But some of her classmates aren't done with her just yet. And what they don't know is that Maddy still has another secret... one that will cost them all their lives.
اللغة: الإنجليزية.
للكاتبة: تيفاني دي.جاكسون.
عدد الصفحات: ٤١٦ صفحة.Language: English.
By: Tiffany D. Jackson.
No. of pages: 416 pages.♡♡♡♡♡♡♡♡
أنت تقرأ
Great Recommendations ✨✨
De TodoThings that I watched/read/ or just saw it before, and wanted to recommend<3 English & Arabic.