Dalam renunganku

15.5K 117 3
                                    

Sejak Ibu ku meninggal dunia, Ayah ku tinggal sendirian. Beliau mula jarang ke surau. mungkin sebab uzur agaknya.setiap kali aku pulang ke kampung dia kelihatan gembira sekali. Isteriku ramah melayani ayahku berbual. Suatu Hari ayah ku terlantar sakit. aku mengambil cuti untuk pulang dan menguruskan ayahku. Untungnya pada ketika itu cuti sekolah. Jadi sudah tentunya Isteriku tidak bekerja pada waktu itu. Serangan strok membuatkan ayahku terlantar kamilah yang menguruskannya. memandikannya menyarungkan pakaiannya.

malam itu ketika hendak tidur aku merasakan bahawa isteriku sukar untuk melelapkan matanya. dia berpaling ke kanan seketika kemudian ke kiri kemudian ke kanan semula. aku memeluknya dan bertanya "kenapa ni sayang". Isteriku hanya diam. seketika kemudian dia mula bersuara " Kalau sayang tanya abang jangan marah tau " aku hanya menganggukkan kepala beserta senyuman. "Tadi masa mandikan ayah, sayang nampak ayah punya mengeras. Besarnya bang.. berurat- urat kasar." cerita isteriku sambil mengayakan tangan menggambarkan besarnya kemaluan bapa mertuanya. " Kenapa abang punya tak macam tu ye" sambungnya lagi. " sayang pegang ke?" soal ku.  Yelah kan nak cuci semua. nak sabun. tiba- tiba benda tu bangun. makin lama makin keras" jawab isteriku. "Itu tandanya ayah dah makin sihat" jawab ku positif.

Setelah ayah ku sihat, dia selalu datang berkunjung ke rumahku. katanya bosan tinggal sendirian di kampung. Lama juga lah ayah ku sering berkunjung kerumah ku. malah makin lama makin kerap pula. Namun kegembiraan ayah aku tidak lama. Ayahku mendapat serangan jantung pula. Menurut laporan bedah siasat, salur darahnya pecah akibat tekanan yang tinggi dan dalam darahnya terdapat kesan dadah perangsang tenaga. Bagiku memang ajalnya telah tiba. Isteriku sedih sekali. 

Selepas dari itulah tingkah laku isteriku mula menampakkan perubahan. Dia seakan orang yang berbeza ketika melayani aku di katil. kemahuannya seperti tidak pernah dipenuhi olehku. seolah- olah dia sentiasa dahaga. Pakaiannya turut berubah. Jubah plain dan agak ketat mula dipakainya. Tudungnya mula berfesyen dan tidak lagi menutup bahagian dada. Baru aku sedari, teteknya juga semakin besar. Akibat teteknya yang semakin besar itulah aku menjadi lebih geram. Pernah satu hari aku pulang dari kerja terlihat isteriku menyiram pokok bunga memakai baju T lengan pendek tanpa bra. Aku mengheret isteriku ke dalam rumah. Akibat kegeraman, aku menyingkap bajunya lalu menyedut teteknya. Enak sekali tapi aneh kerana tetek isteri ku berbau busuk seperti air liur kering, malah ada bau rokok juga. aku mengabaikan keanehan itu pada waktu itu. Cipapnya juga berbeza. tidak seperti dulu ianya mudah untuk aku memasukkan batang ku.  tapi mungkin kerana sudah lama kahwin denganku agaknya.

Aku sebenar nakal juga.  aku sering melayari michat untuk berbual dengan orang yang tidak aku kenali. tapi sekadar berbual sahaja. Namun sejak akhir- akhir ini. tiap kali aku membuka michat ku, aku menerima mesej- mesej lucah dari lelaki pula. Masing menghantar gambar kemaluannya kepada aku. mereka menyangka aku ini kenalan mereka Su. Nama Isteriku Suhana tapi nama panggilannya Ana. ini semua maklumat yang meragukan diriku.

Sedang aku merenung masa lalu mencari titik punca, tiba- tiba aku merasakan kain pelikatku di singkap dan kemaluanku mula dibelai. Aku berpura- pura tidur kerana tiada mood setelah melihat kejadian pagi tadi. tiba- tiba aku terdengar bisikan di dalam kain ku " kalaulah abang mewarisi saiz perkasa arwah ayah" rungut isteriku kemudian mula menghisap kemaluanku. Peristiwa pagi tadi benar- benar mengelirukan perasaanku. apabila aku mengenang kembali. entah kenapa batangku mengeras . Perbuatanku mengintai isteriku itu dilihat oleh jiran sebelah rumahku. 

Aku masih mencari- cari jawapan sejak bila?

Keraguan sang suamiWhere stories live. Discover now