hoofdstuk 7

154 5 0
                                    

Pov Matt:
we stoppen. Ik hoor een autodeur. Nog geen seconde later gaat de deur naast mij open en word ik uit de auto getrokken. Ik kan niks anders doen dan maar gewoon mee werken. Ik word voor de tweede keer vandaag meegesleept. Hij stopt. Hij loopt weer. Ik word een kamer in gegooid. Ik lig een paar seconde op de grond voordat mijn blinddoek wordt afgedaan. Gelijk kijk ik omhoog om het gezicht van mijn ontvoerder te zien. natuurlijk. Ze hebben maskers op. Ik weet niet hoe hij eruit ziet, maar ik weet nu wel dat het dus 2 personen zijn. ze lopen weg en gelijk komen er allemaal gedachten in me op. Rob. Hoe gaat het met Rob? Zou hij al weten dat er iets mis is? Roel. De vader van de groep moet toch wel weten dat ik niet meer thuis kom. Mijn gedachten stoppen even en maken plaats voor een nieuwe. Thuis. Wat als ik nooit meer naar huis kan gaan? Wat als ik hier voor altijd blijf? Wat als ze me vermoorden? Leegte. De gedachten zijn weer gestopt. Dan komt de belangrijkste persoon in mijn leven mijn hoofd binnen gelopen. Noé. Wat zou ze denken? Zou ze bang zijn? zou ze weten dat er iets mis is? zou ze weten dat ik hier zit? Al die vragen spoken in mijn hoofd. En dan is er weer leegte in mijn hoofd. Dan hoor ik iets. Ik krijg hoop. Maar al snel bedenk ik me dat het mijn buik is die rommelt. Honger. Ik had toch wat moeten eten voordat ik weg ging voor opnames.

Pov Rob:

Weer 10 minuten later. 10 minuten dat Matt nog steeds niet thuis is. nog steeds niks van zich heeft laten horen. *pling* ik schrik op en pak mijn telefoon. Geen Matt. Ik leg mijn telefoon weer neer en probeer me in het gesprek te mengen. "Rob" "Rob" ik schrik weer op. "hm ja sorry wat is er?" "maakt niet uit. Heb je al iets van Matt gehoord?" vraagt Koen voorzichtig. Ik schud mijn hoofd. Hij kijkt weer naar zijn telefoon. Wij allemaal. Of ja alle 4. We missen een van ons. Ik ben bang. Bezorgd. Verdrietig. Maat nog wel hoopvol. Ik denk aan dingen die er gebeurt kunnen zijn. 1. Zijn telefoon is leeg een weet de weg nu niet meer. 2 hij heeft een pauze gehad en is even ergens iets gaan drinken. 3 hij is al thuis maar is nog niet naar binnen. 4 hij heeft een lekke band. En dan toch het gene waar ik het bangst voor ben. 5 hij heeft een ongeluk gehad. 6 hij ligt ergens in een bos op de grond waar niemand komt. Leegte. Weer een mogelijkheid. Geen goede. 7 hij is ontvoerd. Nee nee dat kan niet. Waarom zou iemand Matt ontvoeren. Hij doet nog geen vlieg kwaad. Laat staan zo erg dat je hem zou ontvoeren. Stop. Stop met zo te denken Rob. Hij is niet ontvoerd. Er moet een andere reden zijn dat hij nog niet thuis is. 

kidnapped by...Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu