3.BÖLÜM

21 2 3
                                    

Dila evinin kapısını çaldı bir taraftan da o yabancıyı düşünüyordu.Cemalin bahsettiği adam da mı böyleydi yoksa? Kaba saba bir tip.Kapıyı Cemal açtı.Gözleri meraklı meraklı Dila'yı süzüyordu. Belli ki kızmıştı.

''Dila neredesin sen kızım meraktan çıldıracaktım''dedi.

Dila dikkatle konuşmaya başladı.''Ben bir karar verdim ağabey dediğini yapacağım.''

Cemal gergin göründü ''O halde yapacaklarımızı anlatacağım lütfen itiraz etme!''

Dila''Tamam ağabey.''

''İlk işin bu köyden taşınmak olacak,tek başına''

Dila şaşırdı ''Nasıl sen gelmeyecek misin,abi tek bırakma beni yalnız ne yaparım ben.''

''Güzel kızım,beni tanıyorlar şimdi gelemem anlatmaya devam ediyorum. Yücedağ köyüne gideceksin.Beyzade ailesi orada oturuyor. O köy, bütün şehir neredeyse onların. Orada Senemoğlu konağı var.Yakın bir dostum konakta seyis. Seni yanına alacak.Orda çalışacaksın.Beyzadelerin oğlu Kenan konağın sahibi Faysal'ı babası gibi görür yanına gider sürekli. En büyük bey odur aşiret kararları orada verilir.Hep Faysal'ın sözü geçer.

Dila şaşırdı ''Faysal mı dedin?''

Cemal başıyla onayladı ''Tanıdık geldi değil mi? Ailenin ölüm emrini veren adam.

Dila ''O pisliğin suratına nasıl bakacağım?''

Cemal ''Daha iyi sürekli gözlerinin içine bakacaksın.Kenan genç bir adam. Senden yaşça büyük. Bir hayli de çapkın.Sen de çok güzelsin sana aşık olacak buna eminim.

''Ya olmazsa?''

''Gözlerine bak yeter.''

''onunla evlendikten sonra peki?''

''Bütün mal varlığı karısı olduğun için senin olacak.Senin ve çocuklarının. Dila onlar senin toprakların. senin ve baban Yusuf Kozan'ın.''

''Ne zaman gideceğim peki?''

''Yarın sabah''

''Neden bu kadar çabuk ağabey?''

''Yarın konakta bir düğün var. Faysal'ın torunu evleniyor.Yardım için birini arıyorlar.''

Dila gergindi Cemal de bunun farkındaydı. Eğilip yanağını okşadı .''seni seviyorum kızım''deyip kesik kesik öksürdü. Dila bir şey demedi sessizce odasına çekildi.Sessizce uyudu.Gece sayıklıyordu. Rüyasında ailesini görüyordu. Babası elini tutmuş kulağına hep söylediği şarkıyı söylüyordu sonra aniden arabadan saçılan silah sesleri,babasının üzerine düşüşü arabadan korkuyla kendisine bakan kendi yaşında bir çocuk.Çocuktan yardım isterken kan ter içinde uyandı.Ağlıyordu. Dedesinin başlattığı bir davanın neden ailesini yok ettiğini anlamıyordu.Neden herkes onlardan nefret etmişti. o zamanlar çok küçüktü hatıraları yarım yarımdı. Tek bildiği dedesiyle diğer ailenin reisi bir toprak meselesi yüzünden tartışmış ve aynı gece adam ölü bulunmuştu. Sonraları başlayan kan davası ölen dedesi,ağabeyi ölümler zinciri ve babasının ben yapmadım feryatları. Bunların hepsi kulağında çınlamıştı. Başını tekrar yastığına gömdü ve sabaha kadar uyumaya çalıştı.

Sabah Dila da Cemal de sessizdi. sessizce kahvaltılarını yaptılar.Cemal'in gözlerinden uyumadığı anlaşılıyordu. Sessizlik içinde geçen dakikalardan sonra kapı çaldı.Cemal'in arkadaşı Dila'yı götürmek için gelmişti. Artık her ikisi içinde veda vakti gelmişti. Cemal Dila'ya doğru bir adım attı. Sonra bavulunu getirmeye gitti. Geri döndüğünde Cemal de ağlıyordu.Buruk bir şekilde konuşmaya başladı

''Dila, benim güzel kızım ben hep senin yanındayım.Gizliden geleceğim hep yanına seni hiç tek bırakmıyacağım.

''Söz mü?''

''Söz kızım ağabey sözü.Bu ayrılık çok uzun sürmeyecek.Yine geleceksin yuvana.''

Dila üzgündü Cemal boynuna sarıldı.Yaşlı kolları baba gibi sardı bedenini.Yine mi ayrılık vardı.Bir süre sustular zaman dondu her şey sustu. Dila  sessizliği bozdu ''Sakın ilaçlarını aksatma''

Cemal güldü ''Tamam merak etme.'' Dila 'yı bekleyen adam sıkılmıştı.Şaşkın gözlerle bakıyordu. Dila gülümsemeye çalıştı sonra son sözlerini söyledi ''Bir de ... beni sakın unutma ağabey''deyip kollarından sıyrıldı son kez bakıp evden uzaklaştı.





NİSAN SONRASIHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin