rozdział 1: wstęp

15 2 0
                                    

Hejo, nazywam się Martyna. Miło cię poznać, dążący do samodoskonalenia pisarzu.

Ta książka ma na celu podzielenie się z innymi moimi doświadczeniami i sposobami na pisanie, więc nie będą to obiektywne rady które zawsze się sprawdzają, ale może dla kogoś podobnego do mnie to właśnie będzie idealny poradnik. Nie będę tu mówić o oczywistych rzeczach, bo kieruję to do pisarzy którzy już podstawy ogarniają (a takich poradników jest na wattpadzie od cholery), ani omawiać literackich definicji (może z małymi wyjątkami), bo przede wszystkim ma to być zdatne do przeczytania i fajne.

Rozdziały będą treściwe, bo nie lubię lać wody, ale za to lubię robić dygresje, więc może się zdarzyć że niektóre będą trochę dłuższe. Język też będzie niezbyt formalny i mogą pojawić się przekleństwa, bo to nie jakieś poważne dzieło, tylko zbitka moich przemyśleń (:

Mogę też zaoferować moje usługi w zakresie recenzowania, ale uprzedzam że mam dość specyficzny gust. Jeśli ktoś chce żebym zrecenzowała jego książkę, niech napisze w komentarzu, ale zastrzegam sobie prawo do niewykonania tego jeśli bardzo nie będzie mi się chciało albo ociągania się, bo właśnie idę na studia. Recenzja będzie opublikowana jako jeden z rozdziałów i na jej przykładzie wszyscy będą mogli się czegoś nauczyć. Obiecuję nie być zbyt wredna.

To tyle jeśli chodzi o wstęp, chyba że jeszcze o czymś zapomniałam. Jeśli tak, pod spodem będzie lista rzeczy o których zapomniałam...

planowane rozdziały:
1. jak zacząć ✅
2. jak zdobyć Pomysł ✅
3. kreacja postaci ✅
4. ciemna strona interpunkcji ✅
5. ćwiczenia na pobudzenie kreatywności ✅
6. ocenianie książki po okładce (i po tytule)
7. jak "wejść w nastrój"?
8. magiczna moc korekty
9. miejsce i czas akcji
10. jak napisać dobrego "złego"?
11. jak skończyć
12. przydatne zasoby dla pisarzy

poradnik literackiego weltschmerzu, czyli o tym co pisać i jakOpowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz