البارت الرابع
#إختطفني_وأنا_صغيرة
#MariamElshahawy
حازم اتوتر جدا وفضل ساكت وهيه عينيها دمعت وحطت ايديها على وشه وكإنها فهمت كل حاجه /انت حازم مش كدهحازم خاف على مشاعرها جدا وزعل انها عرفت بدري كان نفسه تفضل سعيدة قدامه كدا وفجأة لقاها حضنته بقوة وهي بتعيط/افكتكرتك مو ت.... طول السنين دي وانا كنت بفكر فيك... قالولي... قالولي.... انهم مو توك.... واخدوني لالمانيا... انا مصدقتهمش... كان قلبي حاسس انك لسه عايش... كنت بحلم بيك تيجي تاخدني وتنقذني منهم... واهو الحلم بيتحقق....
بعدت عنه وبصتله وهي مبتسمه ودموعها بتنزل شلالات مش راضيه تقف/ربنا وقفك في طريقي تاني عشان تنقذني منهم...حازم انت مش متصور انا فرحانه قد اي... انك طلعت هو..... لما قولتلي على اسمك حسيت ودعيت انك ممكن تكون هو.... وطلعت فعلا هو.... انت كنت بطلي طول السنين دي... وقولت لو اتجوزت وخلفت هسمي ابني حازم... عشان افضل فكراك.... ياربي علصدف.... مين كان يتخيل اننا نتقابل تاني وبرضو تحاول تحميني منهم....... انت اكيد هربت.... او هما اذوك وافتكروك مو ت وانت كنت عايش وسافرت لالمانيا..... طب اي الي حصل... هربت منهم ازاي.... هما مسكوك بعد ما طلعنا من المستشفى وانت في العربية معايا....؟
بصتله بفضول وحازم كان في حالة متتوصفش بالكلام مصدوم من الكلام الي بيسمعه ومصدوم انها متوصلها دا عنه... كان فاكر انها عرفت ان حازم هو الي سلمها للعصابه وانها عرفت الحكاية كلها بس طلع اسر مفهمها انه بطلها في الرواية مش الشرير؟
ليلى /مبتردش ليه...خلاص بلاش نفتح الماضي ... دا كان كابوس... خليني في الحاضر دلوقتي... واننا رجعنا اتقابلنا تاني بنفس الاقدار
سندت راسها على كتفه/الحمد لله انك طلعت عايش زي ما اتمنيت.... النهاردة اسعد يوم في حياتي
حازم معرفش يرد يقول اي ولا عارف يصححلها وجهة نظرها... هيقول اي يعني هيقولها ان لا انت فاهماني غلط...مش دي الصوة الصحيحة الي رسموها في دماغك دا مش انا... انا اسوء من كده....
ليلى/لما نرجع لبابا هحكيله عنك كتير.... بابا هيعزك اوي لانك في كلتا الزمانين كان هدفك تحميني... متخلتش عني...
مسكت ايديه وشبكتها بايديه بحب وهي باصه علبحر وساندة راسها على كتفه
حازم فضل ساكت وهي بترغي معاه وهو افكاره متشقلبه! مش عارف يفكر اساسا... كان من الاول رفض مساعدتها وخلص من القصة دي... ومفتحش الكتاب من تاني...احتمال يوصلوا لصفحات فيه يتوجعوا فيهم اوي ومش هيعرفوا يتخطوهم بسهولة
عدى وقت طويل اوي لحد ما ليلى نامت على كتفه وهو غرقان في محيط افكاره وعدى الوقت بسرعة محسش بيه لحد ما نص الليل جيه
حازم/ليلى.... الوقت اتأخر يلا.... ازاي تلت ساعات عدوا انا محسيتش خالص بالوقت.... يلا قومي الجو بقا برد عليكي
أنت تقرأ
إختطفني وأنا صغيرة(مكتملة)
Lãng mạnكانت تلهو وتلعب بينمها احدهم يخطط لقتل طفولتها للإنتقام من أبيها وابعادها عنه مدى الحياة لم يكن يعلم انه سيقع في غرامها هكذا الي حد الجنون وينسى معها انه يريد الانتقام وتسلب روحه بطفولتها وبراءتها فهل ستحبه ايضا ام لن تسامحه على هدم طفولتها وابعادها...