"Kau tu jangan menyusahkan aku boleh tak,aku kawin dengan Kau ni pun sebab kena paksa ja jangan nak perasan sangat""Apa Salah saya?saya pun tak paksa awak kawin dengan saya"
"Kalau aku tak kawin dengan Kau,aku boleh kawin dengan gf aku Dan tentunya lebih cantik Dari kau.cih."
Tentu saja hatinya sakit apabila mendengar perkataan perkataan yang keluar daripada mulut megat.bukanya dia yang mau ini hanya perjodohan yang dibuat oleh ibu bapanya Dan ibu bapa Megat.
__________
"Baby Bila u nak ceraikan dia and kawinkan I,dah lama I tunggu" --???
"Sabar la sayang I perlukan Masa untuk pujuk mama"
"Kenapa susah sangat dia nak terima I jadi menantu dia? HELLO I lagi better Dari perempuan tu.apa istimewa sangat dia tu?"--???
"Calm down babe,bagi I Masa untuk pujuk mama ok?"
"Tapi sayang kalau mama u tetap tak nak terima I?"--???
"Sayang kan I dah cakap I akan pujuk mama"
"Janji Tau sayang"--???
"Janji sayang
__________
"Mana makanan aku? Kau tak masak ke?apa function Kau duduk dalam rumah ni?goyang kaki je ke kerja Kau?ingat Kau tu Masih isteri aku jadi Kau kena masak dekat aku tidak aku nak makan apa?pasir?
Pemalas betul.""Maaf saya ingatkan awak dah makan tadi"
"Alasan.cakap jela Kau malas.macam mana la mak aku boleh ambik Kau jadi menantu dia?tak guna betul."
...
Semenjak berkahwin bersama hanis Megat selalu balik ke rumah sangat lewat.mungkin dia pergi teman gf dia or something Megat pun selalu meluapkan semua emosi dia kepada hanis.Tak pernah lah sehari tak bergaduh.mustahil bagi hanis.Dia juga agak lama tidak bertemu dengan ibubapanya selepas berkahwin bersama Megat.sudah tentu hanis merindukan ibubapanya tapi apa boleh habis buat?dia takut untuk bertanya kepada megat.dia takut Megat akan memarahinya lagi.
"Apa yang Kau termenung dekat situ?"
"Dah masak ke belum?
"Aku lapar Tau tak."
"eh abang tunggu sekejap boleh?sikit lagi dah nak siap"
"Cepat sikit.lambat betul"
Setelah beberapa minit, hanis meletakkan piring makanan Dan mangkuk dia atas meja.
"Apa yang masak ni?"
"Saya ada masak lauk asam pedas dengan sambal sotong"
Megat mencapai senduk Dan garpu yang berada di atas meja.kemudian dia mencicipi lauk asam pedas yang dimasak oleh hanis.
"Sedap pulak minah ni masak asam pedas,mana dia tahu aku suka makan asam pedas."
"Sedap ke?"
"Biasa je"
Padahal di hatinya mau saja dia menghabiskan asam pedas yang ada dia atas meja ni.tapi dia kena la acah² cool.
"Boleh tak saya nak balik rumah mak ayah saya kejap?"
"Kenapa?Kau tak suka duduk sini?Kau nak mengadu kat mak bapak Kau ke yang aku selalu keluar dengan gf aku?selalu balik lambat? selalu keluar dengan Betina lain?kata Megat sambil meyuapkan lauk asam pedas kedalan mulutnya.dia seolah-seolah tak kisah.relax je dia cakap sambil makan makanan di atas meja.
"Eh bukan macamtu,saya cuma rindukan mak ayah saya je.dah lama saya tak jumpa sejak saya duduk rumah awak"
Megat memutarkan bola matanya malas.
"Tak boleh ke?"
"Ada aku ckp tak boleh?esok Kau siap siap kita pergi rumah mak ayah Kau."
"Kita?"
"Ye kita kenapa?Kau tak suka aku ikut ke?"
---bersambung--
SORRY SIKIT SANGATT:(
Hope u guys sukaaaaa.
YOU ARE READING
KAU DAN AKU[OG]
RomanceTENGKU MEGAT ALIFF seorng jejaka tampan yang terpaksa berkahwin bersama HANIS AMIRA kerana perjodohan konyol yang di buat oleh ibu bapa mereka.