Bab 2

5.1K 31 1
                                    

Esok hari nya ketika sedang menikmati sarapan di gerai Am menerima panggilan (missed call) telefon dari MAk Chom .Dengan rasa gementar dan teruja Am terus menelefon Mak Chom dan mendapat khabar gembira." Memanglah Mak Chom rasa berat hati nak buat benda ni,tapi kerana kesian pada Am,Mak Chom sanggup buat lah,dengan syarat Am rahsiakan perkara ni " ujar MAk Chom dengan suara agak terketar ketar. Am lantas mengucapkan rasa shukur dan berterima kasih pada mMak Chom dan berjanji akan merahsiakan urusan mereka. Am terus mencadangkan untuk memulakan sesi rawatan bermula ke esokan hari nya.

Seawal jam 0900 pagi Am telah tiba di rumah Mak Chom .Setelah mendengar dari Am mengenai proses rawatan yang di perlukan Mak Chom mengambil tikar dan bantal serta kain pelikat untuk di gunakan oleh Am dan mereka memulakan rawatan di ruang dapur .Am segera membuk a pakaian dan hanya berkain pelikat lalu berbaring di tikar sambil menyerahkan minyak urut kepada mak Chom. Tanpa banyak bicara Mak Chom mula mengurut di bahagain belakang Am bermula dari pinggang hingga ke bahu dan turun semula hingga ke bahagian punggung .Selepas 20 minit berlalu,Am kini baring menelentang untuk MAk Chom mengurut di bahagian dada, perut dan ari ari .Akhir sekali MAk Chom mula mengurut 'tongkat ' AM yang masih terlena dengan berhati hati .Dengan perlahan MAk Chom mula mengurut dari celah kelengakang ,membawa ke bahagain telor dan pangkal tongkat .Seterusnya dia mula mengurut ke atas di bahagian batang 'tongkat ' hingga ke bahagian kepala torpedo.

Sepanjang masa mengurut Am hanya memejamkan mata dan cuba mengawal tongkat nya agar tidak terus mencudak sambil dia mencuri pandang kepada Mak Chom yang begitu fokus dan teliti membuat urutan seperti yang di kehendaki oleh Am. Hampir setengah jam berlalu dan Mak Chom sempat berhenti untuk minum .Am memberi isyarat untuk Mak Chom melajukan urutan ke batang tongkat kerana katanya 'sudah ada petanda' atau reaksi urutan yang di buat oleh Mak Chom.Mak Chom pun segera melakukan urutan ala onani ke tongkat AM yang masih memejamkan mata menikmati urutan sehinggalah tanpa memberi isyarat dia melepaskan pancutan yang mengenai  pakaian dan sebahagian dari muka Mak Chom." Ish kenapa tak cakap Am'ujar Mak Chom agak terkejut dan segera mengelap muka dan bajunya ." Maaf,mak Chom ,Am pun tak terasa dia nak terkeluar. mak Chom terus mengurut bagi mengeluarkan saki baki air dari tongkat Am.

Sebaik tamat sesi pertama,Am terus menyerahkan 'pengeras'bagi rawatan berupa dua biji telur asin ,sebatang timun dan sedikit wang tunai.Am turut menanyakan jika sessi kedua yang sama proses nya dapat di buat pada keesokan hari nya. Mak Chom hanya menganggokkan kepala sebagai tanda setuju .Bagi Am dia mula memikirkan untuk sessi ke tiga yang lebih mencabar dan juga siapa calon untuk meneruskan rawatan selepas Mak Chom . 

Pada malam itu,Am membuat panggilan kepada Mak Chom untuk menanyakan 'perasaan' nya ketika melakukan rawatan kerana dia melihat Mak Chom lebih banyak diam sepanjang sessi." nama nya buat rawatan,tak kan MAk Chom nak gelak ketawa,nanti kamu yang kecil hati pulak" ujar Mak Chom. " Saya risau kan Mak Chom macam terpaksa nak buat rawatan tu" ujar Am lagi.

" Mak Chom cuba buat yang terbaik,agar rawatan itu serasi dan menjadi,MAk Chom pun kesian tenguk kau ,memang lah Mak Chom paksa diri untuk buat tu, Kau pun tahu Mak Chom dah lama tak pegang benda tu,apa lagi nak urut macam tu, kena tahan je lah  perasaan Mak Chom" jelas nya lagi.

P.O.V Mak Chom: 'Walau pun aku dah berumur,aku pun masih bernafsu Am, dah lama aku tidak merasai tujahan 'tongkat'lelaki ,bila mana kau minta rawatan seperti itu membuat aku kembali teringat pada awal perkahwinan ku yang sering di minta suami untuk beronani ketika aku sedang uzur untuk melayani nya' bisik hati kecil Mak Chom sebaik sahaja selesai bercakap dengan Am di telefon tadi. MAk Chom mula membayangkan untuk sessi seterus nya dan sessi ketiga yang ada kelainan nya menurut kata Am tadi. 

Bagi sesi kedua pula,kedua dua mereka agak makin relaks dan santai.Kali ini Mak Chom mengajak Am untuk berurut di ruang tamu berhampiran dengan jendela kerana lebih selesa dengan angin dari luar rumah." kat sini kurang panas "ujar MAk Chom. Sebelum memulakan rawatan Am sempat bertanyakan samada MAk Chom telah memaklumkan pada anak nya Kak Chah samada dia sanggup atau tidak untuk mengambil alih rawatan pusingan kedua sekiranya masih belum serasi kesan rawatan oleh Mak Chom. 

Am pun baru mengetahui yang Kak Chah,anak sulong Mak Chom baru sahaja menjanda setahun yang lalu setelah bercerai dengan suami nya yang di kahwini lebih dari tiga tahun atas alasan tiada zuriat dan suaminya mahu berkahwin lagi. Keadaan Kak Chah yang membuat Am makin teruja untuk mendapat rawatan darinya.'Kalau lah aku tahu dari mula,mungkin aku terus minta Kak Chah yang merawat'bisek hati kecil Am.

" Kenapa kau diam jer Am, "tegur Mak Chom sebelum dia memulakan urutan di pinggang Am." Tak delah apa Mak Chom cuma risau kalau tak menjadi rawatan ni macam mana lah nanti" jawab Am secara spontan ." Kita  kan kena ikhtiar, kalau masih perlu MAk Chom sanggup terus kan rawatan sampai jadi ,cuma itu lah nak berselang seli pulak syarat nya, kita tunggu lah jawapan Kak Chah kau dulu,minta minta dia sanggup lah"ujar Mak Chom yang membuat Am jadi lega  ." Saya pun berharap sangat lah dia setuju,walau pun saya sebenarnya Mak Chom" balas Am mengharap ikhsan Mak chom . 

" Mak Chom rasa dia akan setuju,kalau tak mesti dia dah jawab kelmarin,bila Mak Chom bagitahu dia " jelas MAk Chom lagi. " Apa nak di malukan ,kita pun masih sedara dan dah kenal lama, Kak Chah pun dulu rapat dengan kau kan" sambung Mak Chom lagi. Kali ini Am tidak mengawal 'tongkat'nya bilamana MAk Chom mula mengurut membuatkan MAk chom agak teruja " nampak nya dah mula bersemangat tongkat kau ni Am"ujar Mak Chom." Iya ke ?" soal Am . "Iyalah berbanding dengan semalam,lambat dia nak bangun,hari ini cepat sikit"jelas MakChom sambil terus mengurut tongkat si Am dengan lebih selesa." Itu tanda nak serasi lah rawatan Mak chom ni"balas Am memuji.

Sebaik tamat sesi ,MAk Chom pula yang bertanya mengenai sessi ketiga yang ada kelainan menurut Am."malam ni saya tanya lagi Pawang tu ,tapi seingat saya dia kata untuk yang ketiga,selepas di urut ,sebelum habis,kepala tongkat itu kena di lumur dengan air mazi atau air mani si tukang urut " ujar Am dengan nada agak gementar." Lah ,makin payah pulak syarat nya," balas Mak Chom," Saya pun pikir macam tu, Mak Chom sanggup ke?" tanya Am pulak. " Kalau tak buat nanti tak menjadi rawatan ni,sesia usaha kita ni" jawab Mak Chom yang membuat Am begitu gembira dan terpaksa mengawal reaksi nya/" Terima kasih lah Mak Chom kerana sudi" balas Am sambil menghulurkan pengeras nya seperti semalam.

POV Mak Chom: ' Ish macamana aku nak buat rawatan untuk esok ni, kalau nak di lomor  air aku  mesti dia  gonyoh kepala tongkat nya kat pintu cipap ? Kalau dia terlajak atau sengaja menolak masuk ,macamana pulak ?' hati kecil Mak chom mula berkecamuk.        


"

B.1. ** Rawatan Oleh Ibu dan Anak # *Where stories live. Discover now