İlk bölüm

683 15 1
                                    

Seyran korkuyordu. Kız kardeşinin kaçışı başarılı olmuştu ama intikam çok yakındı. Babası sabah iş için evden ayrılmıştı ve dönmek üzereydi. Kız yaptıklarının cezasını çekeceğini anlamıştı ama Suna'nın büyük bir aşkla evlenerek sevgilisine kavuştuğunu bilen Kazım Şanlı'nın en küçük kızı buna sevinemiyordu.

      Suna ve Seyran'ın büyük teyzesi Hattuş, son bir saattir Seyran'dan Suna'nın nereye gitmiş olabileceği konusunda gerçeği öğrenmeye çalışıyordu ama kız bilmediği yalanını söylüyordu. Yaşlı kadın onun yalanına inanmadı ve onu sorgulamaya devam etti.
     
      - Nereye gitmiş olabilir ki!? Sözlerine asla inanmayacağım kızım, birlikte hareket ettiğinizi biliyorum, çünkü senin yardımın olmadan burası açıkça yapılmadı. Tekrar soruyorum, Suna nerede? - Şanlı ailesinin en büyüğü sesini yükseltti. - Seyran! Kiminle konuşuyorum ben!!!?

      Kız paniğin eşiğinde olduğu yerde durmuş, kaçınılmaz sona yaklaşan saatin akrep ve yelkovanının amansız bir hızla ilerleyişini izliyordu.

      - Babam bunu öğrenecek," diye tamamladı Hattuç yeğenini konuşturmaya çalışmaktan yorulmuştu. - Herkes için daha kötü olacak. Git, işinin başına dön. Sana bir şey sormanın faydası yok. Seni uyarmadığımı söyleme.

Seyran, Hattuç Teyzesinin sorgusuyla sarsılan ruh halini dengelemeye çalışarak iş elbisesinin eteğiyle oynadı.
      Teyze gittiğinde rahat bir nefes alan kız, işinin başına döndü.

****

      Kazım Şanlı prens soyundan geldiği için gurur duyuyor ve mahalledeki herkese asil statüsünü göstermekten büyük zevk alıyor, aslında neredeyse hiçbir şeyi yokken gözlerine toz kondurmuyordu.

      Aynı zamanda mütevazı ve eğitimli, onurlu bir genç kız olan büyük kızı Suna ile de gurur duyuyordu. Bu yıl Korhan ailesinin en büyük oğluyla evlendirilmek istenmişti ve çeyizi bile İstanbul'a gönderilmeye hazırdı. Nikâh, damat ve ailesinin gelişinin hemen ertesi günü kıyılacaktı.

      Tam ortağıyla anlaşmışken gelinin Antep'ten kaçtığı haberi onu şaşırtmıştı.
     
      - Duydum ki kızınız Suna bugün öğleden sonra çarşıda alışveriş yaparken kaçmış. Alışverişi ablasına bırakıp yabancı bir adamla kaçmış. Ne imrenilecek bir gelin! Allah böyle gelinden korusun! Ufaklık da çok masum görünüyor. Güzel bir yüzü var ama kim bilir şimdiden şımarmış mıdır? Geçen hafta okulun yakınında bir çocukla görüldü, - Kazım'ın tanıdığı onunla alay etti. - Evet, Kazım, seni uzun zamandır tanıyoruz, ama inşallah, Yüce Allah beni gelecekte seninle ortak bir iş yapmaktan korudu!

      Bu kızın bir erkekle çıkmaya nasıl cesareti olur?

      Kazım, kendisi evden ve okuldan uzaktayken kızlarının neler yaptığı hakkında çok az şey bildiğini fark etti. Eve döndüğünde Seiran'a kız kardeşi ve okul bahçesindeki çocukla karşılaşması hakkındaki gerçeği anlatmayı kafasına koymuştu.

      Sokaklarda dolaşırken, onu kötüleyenlerin alaycı ve memnun bakışlarını hissediyor ve bir kızın vücuduna yumruklarıyla ve dedesinin çocukken babasından aldığı eski kemeriyle vurmanın ne kadar acı verici olacağına yemin ediyordu.

      Kendi malikanesinin kapısını açtırmak için var gücüyle vurdu. Talihsizliğine bakın ki, kapı Seiran tarafından açılmıştı. Kız babasının ne kadar öfkeli olduğunu gördü ve bir kez daha paniğe kapıldı. Artık hiçbir şey ve hiç kimse onu öfkeli ebeveyninin pençelerinden kurtaramazdı.

      Kazım kızına bakarak yanından geçti ve kendi kızına yapacağı vahşeti başkalarının görmemesi için kapıyı kapattı.

- Baba, sana gerçekten söylemek istedim ama korkmuştum..... Bunun olmasını gerçekten istememiştim," diyerek titreyen elleriyle elbisesinin eteklerini tuttu ve bakışlarını yere indirdi.

      Kazım elini kızına doğru savurdu ve tüm gücüyle öyle bir tokat attı ki kız ayakta duramadı ve yakındaki bir vazonun üzerine yığıldı.

      - Böyle bir şeyi nasıl yaparsın kızım!?!? Sana yeterince vurmadım mı? Daha fazlasını mı istiyorsun?!? - Bir daha savurdu, ama zaten kemerli olan darbe kızın sırtına geldi, kız haykırdı ve elleriyle yüzünü kapattı. - Sende biraz cesaret var!?!? Kız kardeşinin kaçmasına yardım ettin ve bir erkekle mi çıkıyorsun? Ben seni böyle mi yetiştirdim?

      - Baba, hayır! - Seyran bir sonraki darbede uludu, çok güçlüydü.

      Kızların annesi Esme, kocasının sevgili kızını dövmesini mutfaktan yüreği sıkışarak ve gözleri yaşararak dinliyordu. Kocasını etkileyecek gücü yoktu, sadece darbeyi kendisi alacaktı ama bu Seyran'ın daha sonra kendi darbesini alacağı gerçeğini değiştirmeyecekti.

Hattuç koltukta oturmuş kahvesini yudumlarken yakınlarda homurdandı.

      - Sana daha kötüye gideceğini söylemiştim," dedi yaşlı kadın gelinine.

      Esme avluya bakan pencereden dışarı baktı ve Kazım'ın kızını saçlarından çektiğini gördü. Pencereden bir kız çığlığı geldi.

      Kadın mutfaktan koşarak çıktı ve Hattuç'un itiraz eden çığlığına rağmen Seyran'ı daha fazla dayaktan kurtarmaya niyetlendi.

      Anne tam zamanında yetişti. Kazım kızını boğmaya başladı. Esme kocasının koluna yapışarak onu kenara çekti.

      - Kazım-ağa, kızını öldüreceksin! Bırak onu! Bu onun suçu değil! - Kadın karşılık vermekten korkuyordu ama kocası Seyran'ı dehşete düşüren kelimeleri küçümseyerek tükürdü.

      - Onu temizle, yarın Zahide'yi ara ve bir damat bul. Önümüzdeki hafta düğün var."

      Kız dayak yerken bile ağlamamıştı ama dayanamıyordu.

      "Hayır! Hayır! Bu tüm hayallerimin sonu," yüksek sesle bir şey söylemekte tereddüt etti - bedeni hâlâ acının etkisinden kurtulmaya çalışıyordu ama şimdi kalbi ve ruhu acı çekiyordu. - Eğitiminin ve Yusuf'la olan ilişkisinin sonu. Yusuf! Bu arada, babam onun bir erkekle görüştüğünü söylerken ne demek istemişti? Son görüşmemizi biri görüp babama mı haber verdi?"

      Kız acı içinde inleyerek yerden kalktı. Esme kızının kalkmasına yardım etti.

      Kazım'ın telefonu çaldı ve sakat kızını susturarak çağrıya cevap verdi. Arayan Korhan ailesiydi. Ve haberler kötüydü.

      Gelin için ödeme olarak para aktarılan tüm hesaplar dondurulmuştu. İstanbul'daki hacizli evin tapuları da iptal edilmişti.

      Kazım'ın avukatla yaptığı telefon görüşmesinin sonuna doğru Hattuç onları görmeye geldi.

      - 'İşte değerli kızın bunu yaptı,' diyerek Esme'ye öfkeyle saldırdı ama ona vurmadı. - Şimdi Korhanlar bizimle tüm ilişkilerini kesiyor ve o kız için ödenmesi gereken her şeyi geri alıyorlar! Bana bir oğul vermediğin için kimse bizimle iş yapmak istemiyor!

      Kadın hıçkırıklarla sarsıldı. Kocasının sürekli sitemlerinden bıkmıştı ama onunla mücadele edecek gücü de kalmamıştı.

- Diyorum ki teyze, bir kadının aptallığı yüzünden böyle bir umut kaybedilir," dedi Kazım, bıyıklarını sıvazlayarak ve birinci kata doğru ilerleyerek.

      - İşte kızım, düşüncesiz maskaralıklarınla bunu başardın. Suna gitti, sen de bir gün gelin olacaksın, yakında başkasının karısı olacaksın ve Allah'a dua et de damadın iyi bir koca olsun," dedi yaşlı Şanlı yeğenine. - Git, temizlen, üstünü değiştir ve benim odama gel. Esme, kızına yardım et.

      Hattuç, baldızı ve yeğeni gittikten sonra üst kattaki odasına çıktı.

AntepliHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin