Beşinci bölüm

143 10 1
                                    

Seyran, müstakbel kayınvalidesinin avucunun arkasını öptü. Gülgün elini sıkarak kızın oğlunun müstakbel eşi rolünde kendisine çok uygun olduğunu gösterdi.

Nişan başarılı ve rahatsız edilmeden geçti.

"Çok mükemmel bile olsa," - diye ekledi Genç Şanlı. — Bir şeylerin ters gideceğine dair en ufak bir umut yok»

Seyran, kendisine davet edilmeyen misafirlerin ayrılmasını bekleyerek yavaş yavaş kaynamaya başladı.

Gülgün ona kibar ve dürüst bir kadın gibi göründü, ancak bir «ama» Kazım'ın kızının gelecekteki kayınvalidesinin tüm olumlu niteliklerini inkar etmesine neden oldu — ihmalkar nişanlısının annesiydi.

Kısa süre sonra Kazım ve Ferit ile Orhan da onlara katıldı.

Şanlı ailesi hep birlikte Korkhanlara eşlik etti - biri böylesine karlı bir anlaşmadan sevinçle, küçümseyen veya reddeden biri.

- Ah kızım, ne kadar şanslısın! Babası, Korhan ailesinin en küçük oğlunu ağlarına almak için — her İstanbullu kızın bunu yapamayacağı, hatta Antepli kızın bile yapamayacağı - övgüde bulundu. Ancak Seyran bu övgüden daha kolay olmamıştı - sanki dünyada var olan en son sözlerle azarlanmış gibiydi.

"Vursan iyi olur, - diye düşündü öfkesini zar zor kontrol altına alarak. - Senin övgün kadar tatsız olmazdı, baba»

Kazım, karısını teyzesi ve kızıyla birlikte bırakarak yanına çıktı.

- Hattuç Hala, henüz çok geç değil, - yardım et  Seyran, en büyük akrabasına diye seslendi.

Hattuç dehşet içinde ona baktı ve onu deli sandı.

 - Sen ne, kızım, yine babamın dayaklarına mı girmek istiyorsun? - yaşlı bir kadına sordu. - Daha iyi bir kaderden kaçmana yardım etmeyeceğim.

Kız başını olumsuz salladı. İkisini de istemedi ve üçüncüsü verilmedi.

 Küçük Şanlı, Korhan ailesinin zengin, şımarık varisinin gelini olarak istenmeyen kaderinin yasını tutmak için odasına yükseldi.

Daha sonra Hattuç onun yanına geldi. Hala, yeğeninin bu kadar kolay sakinleşmeyeceğini anladı - bu onun karakterinde değildi. Ve o noktaya çarptı. 

 Seyran yatağın yanında yere oturdu ve gözyaşı döktü.

Şanla'nın en büyük hanımefendisini gören kız, evinden kalktı ve kelimenin tam anlamıyla tüm ayaklarından ona doğru uçtu.

 - Hala Hattuç Hala, - bir kez daha yardım istemeye karar verdi. - Sadece evlenmememe yardım edebiliyorsun. Lütfen! lütfen! Ben yalvarıyorum! Sana yalvarıyorum, hala!

- Seyran, isteseydi bile yardım etmezdi - Hattuş'a yardım etmeyi kategorik olarak reddetti.

Seyran ellerini yere indirdi ama pes etmeyecekti.

 - Ölmek zorunda kalsam bile onunla evlenmeyeceğim! - beklenmedik bir şekilde genç gelin dedi.

Nişanlandıktan sonra kızını geçirmeye karar veren Kazım, bu açıklamadan memnun değildi. Bu kız onun kararına ve pozisyonunun üstüne çıkma olasılığına nasıl karşı çıkmaya cüret ediyor?

 Tüm gücüyle kapıyı iterek Kazım, kadınlarının önünde kötü bir ruh hali içinde göründü.

Seyran babasını görünce şoka girdi. Korkudan artan kalp atışını açıkça duydu ve darbeyi beklerken yuttu.

 - Allah! Kızım, sen ne diyorsun? Evlenmeyecek misin? - Ellerini arkasından tutarak sakince ona doğru yürüdü. - Bakalım yarın nasıl konuşacaksın!

AntepliHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin