"When a devil falls in love, it's the most hauntingly beautiful thing ever.
And you should be terrified, for he will go to the depths of hell for her.""Kau siapa sebenarnya ? Kenapa kau sering muncul didalam mimpi saya?" . Aaliyah terbangun kerana mimpi yang sering muncul setiap kali dia tidur.
"Kau okay Aaliyah?" .Jade yang sedang tidur ikut terbangun kerana merasakan gerakkan disebelahnya.
"Saya okay, Sorry sebab buat kau terbangun". Balas Aaliyah.
"Tidurlah besok kita akan mengelilingi Kota Edinburgh.Jangan pula nanti tidak cukup rehat". Balas Jade sambil menenangkan Aaliyah.
Jade sudah diulit mimpi, manakala Aaliyah masih memikirkan mimpi yang dialaminya. Semakin lama mimpi itu makin jelas,seolah olah dia pernah melalui kehidupan di mimpi tersebut. Dia dapat melihat dirinya begitu bahagia dengan seorang lelaki yang tidak terlihat wajahnya.
***************************************************
"We will meet soon My Angel, and that time I will not let you go again". Seorang lelaki yang sedang memerhati Aaliyah tersenyum sinis sambil berlalu pergi dari hotel yang ditempati oleh Aaliyah dan Jade."Are you out again? What if people see you?. That girl is not her,maybe they have same face but it's not her". Mareskha berjalan ke arah Luke yang baru sampai.
"That girl is was her, I could feel it was her. She will come back to me". Ujar Luke acuh tak acuh.
"She's been dead for a long time. You forgot, you caused her death.And you will put this girl's life in danger".Perli Mareskha.
Luke mendengus kasar mendengar perlian kakaknya.Mareskha memang sangat marah kepadanya sekarang, kerana dia yang menyebabkan kematian gadis itu. Dan sekarang gadis itu sudah kembali . Dengan erti kata lain, gadis itu telah dilahirkan kembali.
"If you really love her, take care of her. Don't make thw same mistake. She is innocent, and it is possible that your enemy will appear". Ujar Mareskha yang terlalu risau dengan keselamatan Aaliyah,baginya Aaliyah sudah dianggap seperti adiknya sama seperti gadis yang sama pada suatu masa dahulu. Dia tidak dapat menyelamatkan gadis tersebut kerana dia terlalu lemah. Dan sekarang dia akan memastikan dia akan melindungi Aaliyah dari musuh-musuh mereka.
"It's good that you two are here, there's something I want to tell you. They knew that the girl had returned. And they are willing to do anything to get the girl". Kata Theodore.
Theodore yang baru berkhidmat kepada Luke berasa pelik, ada apa dengan Aaliyah. Sampai Tuannya dan musuh mereka ingin mendapatkan Aaliyah.
Apa yang dikatakan oleh Theodore , membuat Luke marah. Luke mengepal tangannya sehingga urat-urat ditangannya timbul. Luke meninggalkan Mareskha dan Theodore tanpa berkata apa-apa.
"You are mine !!! Only mine !!!". Luke nekad akan melindungi Aaliyah dari musuhnya. Dia akan memastikan mereka semua menerima pembalasan darinya.
YOU ARE READING
Eternal Soul
FantasíaPercutiannya ke Scotland telah dirancang sejak lama lagi.. Aaliyah dan Jade sangat tertarik dengan seni bina bangunan dan pemandangan disana.. Tidak disangka percutian kali ini telah menarik perhatian beberapa orang yang tidak dikenali.Terutamanya...