5 - Beklenmedik olay

87 8 2
                                    

- Multimedia Ada -

Hayatta pek iyilik yaptığımı düşünmüyorum . Hiçbir zaman o kadar iyi bir kız olmadım ama kötü kızlardan da olmadım . Hep ailem vardı yanımda hiç arkadaş da edinmedim şimdiye kadar . Akraba duygusunu hiç yaşamadım mesela çünkü akrabamız tanıdığımız yokmuş biz bizeydik hep . Bir tek annem var bu dünyada hep bana destek olan hep yanımda olan tek kişi . Annem bana hiçbir zaman bir arkadaşı aratmadı.  Belki de bu yüzden şimdiye kadar hiç arkadaşım olmamıştır . Ama şimdi Ömer var bu kısacık zamanda bana arkadaştan da yakın olan kişi .
Dün akşam Ömer 'le sabaha kadar beraberdik.  Beni kucağına alıp sokak sokak gezmişti salak(!) . Hiç kimseyi , saatin kaç olduğunu aldırmadan bağırmıştık.  Tabi bu yaptıklarımıza karşılık çıkıp küfür eden , polisi aramakla tehdit eden de çok oldu . Biz sadece dil çıkarıp bağırmaya devam ettik . Neye güldüğümüzü bilmeden güldük . Ah Ömer ... artık anlatmakla bitiremediğim çocuk .

Arabadan çalan korna sesiyle kendime geldim . Evet artık okul servisiyle okula gidip geliyorum . Babamın işleri yoğunmuş bu yüzden beni bırakamazmış artık okula. 
Servise bindiğimde geçip en arkaya oturdum . Ben hariç iki üç kişi daha vardı . Hiç  birini  aldırmadan kulaklığımı takıp cama yaslandım. Gözlerimi açtığımda okula neredeyse gelmiştik. Tekrar hiçbir şey demeden kulaklığımı çıkartıp çantama attım . Servis durduğunda herkes indikten sonra bende aynı sesizlikte indim . Okula gittiğimde henüz pek kimse yoktu . Bende aç olduğum için kantine gittim  . Bir tost bir ayran alıp kantindeki sandalyelerden birine oturdum . Tostumdan yemeğe başlamamla karşımdaki sandalye çekildi ve Ömer oturdu .

"Günaydın prenses ." Dedi .

"Günaydın ." Dedim bende . O da bir tost  almıştı . Çok yorgun görünüyordu ayrıca . Gözleri kızarmış ten rengi  solmuştu . Karşımda bana bayat balık gibi bakıyordu.

" Neyin var ? " diye sordum.

" Hiç sorma ya sabaha kadar karakoldaydım ." Dedi  . Karakola niye gitmişti ki bu şimdi ?

" Noldu ki ? " dedim vereceği cevabı çok merak ediyordum .

" Nolacak kızım dünkü yaptıklarımızdan sonra biri bizi gerçekten şikayet etmiş . Bayağı da abartarak anlatmış polislere . Utanmasa evimi yaktılar derdi kesin . " dedi Adamlar haklıydı ama bayağı bağırmıştık ve saat sabaha doğruydu. Ben adamların yerinde olsam evimi yakıp onlar yaktı bile derdim .

" Ne yaptılar peki ? " dedim .

" Ne yapabilirler uyardılar ailemi aradılar felan sonra alkol var mı diye test yaptılar derken sabah oldu işte . " dedi . Anlatırken sinirleniyordu belliydi . Bende de hata vardı.  Sonuçta  suç ortaklığı yapmıştım . Beraber bağırmıştık . Şimdi bir tek onun karakola  götürülüp tek başına suç işlemiş gibi görünmesi haksızlıktı .

" Ama bende seninle birlikteydim suç ortağın benim beni neden almadılar ? " dedim . Kendimi Ömer ' e karşı suçlu hissetmeye başlamıştım bile .

" Boşver artık prenses hallettik bitti artık . " dedi . Sadece kafamı aşağı yukarı sallayıp onayladım onu . Hala kendimi suçlu hissediyordum ama ne yapayım gidip kendi kendimi ihbar mi etsem acaba ?
Ömer yemeğini yerken bende saçma şeyler düşünüyordum . Zil çaldı beraber kalkıp sınıfa doğru ilerledik.  Sınıfa girdiğimde herkes yerine geçmişti . Ilk fark ettiğim şey Melih yoktu . Neden gelmemişti acaba ?

Şimdi gelmemişse daha gelmez diyerek geçip yerine oturdum . Ders fizikti.  Sayısalı pek sevmem  yapamam da zaten . Genelde bu sayısal derslerin hocaları da gıcık oluyor şimdiye kadar sayısal derste sevimli bir hocayla karşılaşmadım . Adının Betül olduğunu bildiğim hoca kemik gözlüklerini takıp konuşmaya başladı ;

" Artık performanslarınızı veriyorum haftaya kurayla iki kişilik gruplar oluşturacam . Biraz sonra dağıttığım kağıtlardaki bir konuyu grup arkadaşınızla hazırlayıp gelin .Performansı geciken öğrencinin notunu direk 0 veririm ." Dedi ve kağıtları dağıtmaya başladı .

Dağıttığı kağıda  göz gezdirdim.  Hiçbirinden bir şey anlamadığım için çantamdaki dosyaya koydum . Ders başladığında hoca her ders yaptığı şeyi yapmaya başladı . Siyah kapaklı dosyasından bizim sınıfın listesini çıkardı . Aha şimdi gerçekten sıçtık.

Hep listeden rastgele birini kaldırıp sonra rezil eder düşük not verirdi . Ömer ' e baktığımda dudaklarını kemiriyordu . Bende sağ elimin tırnaklarını yemiş , sol elime geçmiştim bile . Hoca listeye göz attıktan sonra konuşmaya başladı . Ağzından çıkan her bir kelime bana asırlar gibi gelirken ;

" Ömer burada mı ? " dedi . Şu an gerçekten hiç olmadığı kadar Ömer 'e acıyorum . Ömer kısık bir küfür mırıldanıp ;

" Buradayım . " dedi  . Daha sonra yavaş hareketlerle yerinden kalkıp hocanın tahtada yazdığı soruya yöneldi . Kalemi eline alıp bir süre düşünmüş gibi yaptı . Sonra arkaya baktı belki bir umut biri yardım eder diye ama kimseden yardıma yönelik bir hareket olmayınca önüne döndü . Yaklaşık beş dakika Ömer soruyu biz Ömer ' in arka görüntüsünü kestik . Sessizliği kesen ise hoca oldu . 

" Anlaşıldı yapamayacaksın . " dedi sonra kalemle bir şeyler yazdı önündeki kağıda. Kafasını kaldırıp sınıfa baktı sonra tekrar Ömer ' e dönüp ;

" Hiç mi utanmıyorsun bu kolay soruyu yapmamakla ?  Bu kadar kolay soruyu kime göstersen yapar . Senin bu kadar mı aklın yok ? Kalıbını gören de adam zanne-"

" Yeter be.  Sen çok mu adamsın . Sende çok başarılı olsan burada bizimle birlikte olmazdın . Şu haline bak moruk . " dedi Ömer hocanın lafını keserken . Sonra elindeki kalemi hocanın suratına fırlatıp sınıftan kapıyı çarparak çıktı . Dünden beri uyumamıştı  zaten bir de üstüne bu olunca patlaması gayet yerinde oldu .

Hoca arkadasından bakıp söylenirken bir yandan da Ömer ' in sözlü notlarını veriyordu . Bize böyle yaparsak sınıfta bırakacağına dair sözler sarf ediyordu . Zilin çalmasına az kalmıştı zaten bende kafamı sıraya koyup uyumaya başladım .

Kalktığımda zil çalmıştı . Sınıfta ben hariç iki kişi daha vardı . Onlar da yemeklerini yiyip hararetli bir muhabbet ediyorlardı . Tahminimce artık Ömer gelmezdi Melih de yoktu bende toplanıp eve gitme kararı aldım . Çantamı koluma asıp okulun çıkışına doğru ilerledim . Kapının yanında duran iki kişi dikkatimi çekti . Bizden iki üç yaş büyüklerdi neredeyse . Biri sağ tarafta diğeri sol tarafta birini bekliyorlardı.  Adımlarımı hızlandırıp aralarından geçerken sağ tarafta olan ;

" Ada ? " diye sorar gibi adımı söyledi . Şaşkınlığımı saklamaya çalışarak arkama  döndüm .

" Benim .  Bir sorun mu var ? " dedim . Açıkçası ilk defa böyle bir şey yaşıyordum . Popüler bir kız değildim arkadaşım bile olmadı şimdiye kadar . Bunların beni nereden tanıdıklarını ve ne istediklerini çok merak ediyorum .

" Bizimle gelmelisin ." Dedi diğer çocuk .

" Hayır gelmiyorum . " dedim. Oradan bakınca alnımda saf mı yazıyordu acaba ?

" Gelebilir misin demedim ." Dedi  sağdaki ve bana doğru yaklaşmaya başladı . Vücudumda korkudan titreme oluşurken geri geri adım attım ama çocuk kolumu tuttu sonra bağırmaya başladım . Böyle bir olay beklemiyordum . Belki biri duyar da yardım eder diye ama iri elleriyle ağzımı da kapattı . Diğer çocuk arabalarını getirdi ve beni tutan çocuk arka kapıyı açıp beni bırakmadan arabaya bindi . Arabayı sürerken kapılarını da kitlediler . Daha sonra  ellerini üzerimden çektiler . Ağzımdaki elini de çektiklerinde dolan gözlerim ve titreyen sesimle bir tek şey sorabildim ;

" Bbni nereye götürüyorsunuz ? " alacağım cevabı deli gibi merak ediyordum . Yanımda duran çocuk cevap verdi . Bakışları sertti.  Vücudu da kaslıydı .  İri yapılı bir vücuda sahipti .

" Söz dinlemiyormuşsun dinletmeye gidiyoruz . " dedi daha sonra bana doğru yaklaşıp elindeki pamuğu yüzüme bastırdı . 
Gerisi karanlık ...

-
Yorum ve oyları unutmayın :))

Yayımlanan bölümlerin sonuna geldiniz.

⏰ Son güncelleme: Jun 17, 2015 ⏰

Yeni bölümlerden haberdar olmak için bu hikayeyi Kütüphanenize ekleyin!

GüzellikHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin