PB1

24 4 1
                                    

"Rina!!bangun dh pagi ni!!"jerit Puan Tamaki dari dapur untuk mengejutkan puterinya yg masih lagi tidur dibuai mimpi di dalam biliknya.

BAM!!! Bunyi hempasan pintu yg amat kuat itu mengejutkan Rina dari tidurnya.
"Rina bangun! Cuba kamu tengok jam sekarang ni dh pukul berapa?"tergah Puan Tamaki.

Rina bangun lalu mengambil hp ditepi bantal. Dia melihat pada bahagian lockscreen hpnya menunjukkan jam pukul 6:48 pagi. Rina terkejut apabila dia melihat hpnya dan lantas bangun dari katilnya.
"Kenapa mak x kejut adik?!" "Tengok adik dh lambat dh!"kata rina. "Mak dh kejutkan kamu ye. Kamu yg x nk bgn." Balas Puan Tamaki.

Setelah Rina selesai mandi dan sebagainya dia pun turun kebawah lalu mengambil sarapan dan bekalnya diatas meja mkn."Adik gi dulu tau ma syg mama!"
Rina keluar dari rumah lalu mengambil basikalnya dan mengayuh laju.

Setibanya Rina tiba dipintu pagar sklh , Rina lantas msk dan meletakkan basikalnya ditempat yg tlh disediakan.

DAK DAK DAK DAK DAK

Bunyi tapak kasut Rina memecahkan kesunyian suasana aras sekolah itu.

Tok Tok Tok

Bunyi ketukan pintu itu membuatkan semua murid yg berada di kelas itu terdiam. Rina lantas membuka pintu kls. Alangkah terkejutnya Rina bahawa tiada guru yg mengajar di dalam kls pada masa itu. "Ha dtg pun kau." Tegur satu suara lembut yg tepat berada di tepi Rina. "Eh Ily." Balas Rina. "Knp muka kau cemas semacam je?" Tanya Ily. " Ah x delah aku fikir aku dh lambat dtg ke sklh." Balas Rina. " Apa yg kau nk cemaskan? Sekolah kita mula pukul 8:00 pagi bukannya 7:00 pagi. Lagi satu pagar sklh tutup tepat pukul 8:00 lah."balas Ily. "Uh hehehe." Rina hanya mampu tersenyum sahaja pada ketika itu.
"Dh jom masuk. Sampai bila kau nk tercegat dkt situ." Ajak Ily."Ha yelah." Balas Rina.

 Psycho BoyfriendWhere stories live. Discover now