"Vinn!!" Jerit satu suara garau yang sedang memanggil pelajar lelaki tersebut."apa dia ?" Jawab Vinn.
"Huh huh huh."pelajar lelaki tersebut melepaskan kepenatannya seketika. "Kau gi mana je tadi? Kau tau x pnt aku nk cari kau." Jawab pelajar tersebut. "Jadi kau x payahlah cari aku senang. Kau x pnt aku pun x pnt nk layan kau." Jawab Vinn."Sebagai kawan yg baik,kita kenalah cari kawan kita yg hilang."jawab pelajar tersebut." Banyaklah kau punya kawan. Sejak bila pula aku jadi kawan kau?" Soal Vinn." Sejak kita first masuk sini lagi". Jawab pelajar tersebut." Apa² jelah kau wahai Farrell yang ku x kasihi." Balas Vinn.
Riiing!!!
Loceng berbunyi menandakan waktu habisnya masa rehat. Tibalah waktu dimana semua pelajar untuk masuk ke dalam kelas mereka masing².
Skip (waktu balik)
"Bye jumpa esok korang!!" Ucap Ily.
"Eh Rina kau tak nak balik ke?" Soal Ily. "Kau baliklah dulu aku balik lambat sikit hari ni nak siapkan nota sains dgn sejarah tak siap lagi esok nk hantar dah." Balas Rina. "Oh oklah kalau mcm tu aku balik dulu tau.balas Ily." "Ha ye ye balik dulu bye jumpa esok syg kau." Jawab Rina. "Syg kau juga hehehe." Ucap Ily lalu meninggalkan Rina yang berada di dalam kelas tersebut bersendirian.2 jam kemudian....
Secara tiba² Rina terdengar bunyi pintu kelasnya dibuka. Dia segera menoleh ke arah pintu kelasnya. Seorang pelajar seniornya sedang berada di muka pintu tersebut. "Apa yang kamu tengah buat petang² macam ni kat sekolah?" Tanya senior tersebut. "S-saya tengah buat kerja sekolah bang Henry". Jawab Rina.
"Ouh. Alang² kamu ada kat sini abang nk cakap something boleh?" Soal Henry. "Umm boleh bang nk cakap apa?.soal Rina. "Abang nak cakap yg abang dh lama suka kt kamu tapi abg takut kamu dh ada org." Luah Henry kepada Rina. "T-tapi kan bang bukan ke abg dh ada gf. Kalau abg suka dkt saya gf abg mcm mn?"soal Rina.
"Abang sebenarnya x hamak pun dkt pp tu tapi dia yg tergila gila dgn abg." Balas Henry. " Maafkan saya bang tapi saya x blh nk terima abang. Sebab saya x nk kena kecam dgn org sbb rampas abg dari gf abg." Balas Rina.
"Rina walau apapun abg x akan biarkan pp tu sentuh kamu. Percayalah dkt abg kalini je." Balas Henry sambil mencengkam bahu Rina. " Apa ni bang Henry sakitlah lepaskan saya!!" Tergah Rina. " Tak boleh Rina abg terlampau cintakan kamu dari awal kamu masuk sini lagi." Balas Henry. "Saya kata lepas lepaslah!!!" Rina lantas menampar muka Henry lalu berlari keluar dari kelas. "RINA KAMU JGN FIKIR KAMU BOLEH LARI!!" Kejar Henry. " Sesiapa tolonglah aku. Bisik Rina. Secara tiba² lengan Rina ditarik oleh seseorang. Rina terkejut lantas menoleh kearah tersebut.V-vinn?
Bersambung.....
YOU ARE READING
Psycho Boyfriend
Short StoryRina ialah seorang murid di sekolah CyberHighSchool. Pada suatu hari semasa dalam perjalanan balik ke rumah,dia secara tidak sengaja bertemu dgn seorang pemuda yg berpakaian hoodie berwarna hitam dan memperlihatkan sesosok tubuh manusia di sebelahny...