"Ace!!!!!..."Jerit Luffy dan hakinya pun ikut keluar tanpa pengetahuannya.
Semua orang yang melihat haki tersebut shock bukan itu sahaja Ace pun terkejut dengn kejadian tersebut .
"Apa dia mempunyai haki seperti ayah.!"Bicara Ace dalam hati.
Selepas semua orang pengsan Luffy pun bergegas pergi kearah Ace untuk menyelamatkannya walau cuba dihentikan beberapa orang Luffy tidak segan untuk terus ke depan menyelamatkannya abangnya tersebut.
Lalu dari jauh terlihat seseorang yang duduk diatas bangunan Marine sambil tersenyum.
"Mugiwara...."katanya.
"Anda tidak ingin turun menyelamatkan Ace?"Tanya seseorang kepadanya .
"Belum saatnya kita tengok dulu apa yang akan jadi seterusnya.."
Usaha usaha pun terus terjadi dan Ace pun lepas berkat ada Mr 3 berada disana menyamar menjadi tentera Marine.
"Ahahah sangat menarik soo lucky ehh.."kata Perempuan tersebut .
Manakala dibawah terlihat shirohige yang cuba menahan akainu agar tidak menyerang Ace dan Luffy.
Tetapi Akainu dapat dengan mudah melarikan diri dari serangan Shirohige dan menghampiri Ace dan Luffy.
Dan Akainu pun mengatakan sesuatu kepada Ace yang membuat ia muak dan ingin menyerang Akainu saat itu juga.
"Ace ayuh pergi.."kata Luffy.
"HeMm Ace ni Kan ..dapat ku tebak..!"kata perempuan tersebut yang masih berada diatas.
"Yelah kau kan ada haki Kenbunshoku"Kata seorang lelaki di samping wnaita tersebut.
"Kekuatan api mu tidak akan dapat mengalahkan aku kerana aku berkekuatan magma"Jelas Akainu kepada Ace.
Ace yang tidak menghiraukan perkataan Akainu pun menyerangnya dan terjadi perlawanan antara mereka berdua..
Disaat Akainu ingin membunuh Luffy yang Ingin mengambil viviry card Ace.Ace pun segera ingin menyelamatkan Luffy dengan ia mengorbankan diri.
Terlihat abu yang menghalangi,manakla hal yang terjadi membuat orang tidak mengetahui apa yang terjadi kepada Ace dan Luffy.
Semua orang menganggap Ace telah mati kerana tidak akan sesiapa selamat dari tumbukan magma Akainu tersebut.
Tetapi mereka salah..
.
.
.
.
.
.
.
Disaat abu berlurai disana mereka melihat tangan akainu yang dihalang dengan seluring membuat semua orang terkejut termasuk Akainu."Bagaimana bisa orang menghalang kekuatan ku"Kata Akainu yang masih tidak percaya.
"Anak bodoh..'kata orang bejubah tersebut.
Ternyata seluring tersebut mempunyai kekuatan yang dapat menghalang kekuatan penguna buah Iblis Logia dan paramecia dlm sementara.
Shirohige yang melihat hal yang terjadi pun ikut terkejut.
"Siapa kau!'Jerit Akainu tidak percaya.
"Dia bukankah si lagenda iblis putih !!"semua orang.
"Apa Si iblis putih..."Akainu.
"Kenapa iblis putih ada di sini..apa hubungan dia dengn peperangan di disini?"
Ace yang melihat dirinya tidak diserang pun menoleh disana ia melihat seseorang berjubah hitam emas menghalang serangan Akainu.
"apakah..."Tidak percaya Ace.
"Ace!!!"jerit semua orang bersamaan dengan Luffy yang tidak percaya abang ya masih hidup.
.
.
.
.
.
"Bawa mereka berdua pergi termasuk kakek tua tersebut"Kata zuko."Ahhahaha..'ketawa Shirohige.
"Seperti biasa.."zuko
"Akhirnya kamu keluar putraku.."Kata Shirohige yang tertawa.
*hanya panggilan putra bukan anak shirohige sebenar just panggilan.
Tetapi dari jauh terlihat geng Kurohige yang keluar ingin membunuh Shirohige.
"New gate!!!"kata Kurohige dari jauh.
"Kurohige!!"semua orang terkejut termasuk sengoku.
"Adakah ada ingin menghinati kami Kurohige"Tanya sengoku kepada Kuro.
"Aku tidak ingin lagi jadi Shicibukai aku telah mencapai keinginan ku"Jelas Kurohige dengan angkuh.
.
.
.
.
.
"Owh inikah Kurohige yang dimaksudkan itu..new shicibukai"kata seorang lelaki dari jauh."Akhir kamu turun juga ...."Kata Zuko dari jauh yang masih berhadapan dengan Akainu.
*tulis nama iblis putih zuko sebb lbih senang.but takda yang tahu nama sebenar Zuko..people just know as iblis putih..
"Ahahah ye ye maaf lambat.kalau macm tu aku tolong shirohige kau lawn Akainu."
"okay.."dan zuko pun memandang Akainu dengan tajam.
.
.
.
.
Dengan cepat geng shirohige pun melarikan diri tapi tidak dengan Ace yang masih ingin menolong Shirohige."Luffy kau pergi dulu aku ingin menolong ayah.."
"Ace tidak apa apa aku dan vert dpt mengalah kan dan menyelamat kan ayah.."Kata Kaizuko kepada Ace dengan Percaya diri.
*tiada yang tahu nama full mereka berdua.
Tetapi dari jauh terlihat sesuatu cahaya yang menyerang Ace hal tersebut membuat Ace terjatuh dan....
"Acee!!!!!"jerit Luffy dan hal tersebut membuat Luffy tidak dapat menahan kesakitan pada dirinya melihat abangnya yang...
Dan akibat jiwa yang tersakit Luffy sampai tidak dapat mengawal diri dan pengsan.
*sperti yang terjadi pada Luffy dalam anime tersendiri saat ia melihat Ace yang mati.
Jimbei yang melihat hal tersebut pun mengangkat Luffy lari dari tempat tersebut bukan itu sahaja Marco pun turun dan mengambil tubuh Ace.
.
.
.
.
Manakala terlihat perlawanan yang sengit antara zuko dan Akainu bukan itu shaja terlihat Vert yang masih berlwan dengan shirohige tetapi diakibat cedera teruk dan Vert yang kesusahan melwan geng Kurohige yang kuat kuat..Shirohige pun kalah dan mati ditempat dengan tenang."Sayonara....musuko... tachi..."Kata Shirohige sambil melihat langit dan tersenyum.
"Ayahhhhh....."
Marco pun meletakkan badan Ace dikapal dan berlari kearah Shirohige tetapi ia dihalangi oleh kizaru..
Kaizuko dan Vert yang melihat hal tersebut tidak percaya..
"Tampaknya kita berdua terlalu percaya diri..." Kata Zuko dari jauh .
"Jangan melihat kearah lain jika masih dlam perlawanan!!!!"kata Akainu kepada Zuko
Dan sedikit lagi Zuko terkena serangn Akainu dengan cepat ia pun mengelak.
"Apakah..."Fikiran zuko pun tidak dapat sambung melihat hal terjadi.
Manakala geng Kurohige pun melarikan diri dan pergi dari sana meninggalkan Marine.
Dan vert yang melihat hal tersebut ingin mengejar tapi dihalangi oleh Zuko.
"Jangn pergi...Vert biarkan sahaja"Kata Zuko.
Ia menghalangi Vert kerana vert yang cedera terok akibat serangan geng dari geng Kurohige..
"Aku dah kata kalau masih melakukan perlawanan jangan melihat kearah lain!"Jerit Akainu lalu menyerang Zuko.
"ahhh masa bodoh..,Vert kamu pergi dulu...
"tapii... Arghh dan Vert pun ikut pergi kearah Jimbei..
"Vairu... ku do ni... kumo hige!!!!"Jerit Zuko mengeluarkan Jurusnya dari selurng tersebut pun menjadi dua pedang lalu terlihat naga dan Phoenix dari belakang Zuko dengan sekali tebasan ia pun membuat Akainu cedera parah yang teramat sampai Akainu pun tidak dapat bergerak.
"Kekuatan ituu...."Terkejut Garp dan Sengoku.
Kekuatan apakah itu?
YOU ARE READING
ONE PIECE
Adventurewhat if there pluss new character that can help Luffy and friend? maybe i named him Kaizuko but i already make full named for him There pliss two character Kaizuko and Vertmyths the ome will help Luffy. And Ace didint die This is "what if"by me It...