Kesesalan Luffy

4 1 0
                                    

"Mana kita nak pergi?"Tanya Kaizuko pada Vert..

"nthlh tapi kat sana ada pulau cuba tengok..."

"Ha!yameh jap aku tengok..."Kata Zuko.

Benar seperti yang dikatakan Vert ternyata tidak jauh dari kapal mereka berdua terlihat sebuah pulau yang telihat tidak berpenghuni disana...

"Mungkin kita boleh gi sana.."Kata Zuko lagi..

"Ye..tapi sapa yang bawa kapal ni!"Marah Vert lalu memukul kepala Zuko..

"Owh ye tak ye juga...heheh"Sambil memegang kepalanya yang benjol..

*Info:Kaizuko ni perempuan manakala Vertmthy ni lelaki..umur diaorang sama..and mereka dua sahabat..sama sama pegangan Marco..

Sesampainya di pulau tersebut ya benar pulau tersebut tidak berpenghuni...

"Tempat ni cam okay ..."kata Vert

"Kalau macm tu aku cari makanan lapar doh.."pinta Zuko pulak..

"Kauni kann...hmm tak pala gi lah sana.."

"Hehehe...let do it..yuhu!!"Semangat Zuko..
.
.
.
.
.
Di Amazon lily bertepatan bajak laut Law berada..

Luffy bermimpi..

"Maaf telah merepotkan mu Luffy..kau tak pernah mendengarkan kata kataku dan terus bertindak gegabah...!!."Kata Ace di dlam mimpi Luffy..

"Yamero...!!"Luffy melihat Akainu ingin menyerang Ace didalam mimpi..

"Yamero!!!!"Lalu ia pun tersedar dari mimpinya..

Sambil mejerit ia memukul kapal law di dalam.

"Hentikan Mugiwara!!apa kau ingn menghancurkan kapal ini?! "Jerit slah satu kru Law di dlam kapal..

Lalu terlihat Luffy yang jalan bersempoyongan...dengan perban di seluruh tubuhnya..

"Ace..."Kata Luffy.

Melihat hal tersebut Jimbei dan Law yang berada diluar pun segera menghampiri kapal...

Dan tanpa pengetahuan mereka berdua Luffy pun keluar dengan memecahkan bahagian atas kapal bajak laut Law..

"Luffy kun!...."Jimbei yang terkejut melihat Luffy...

Manakala Luffy yang terjatuh cuba membangunkan dirinya..

"Ace...Dimana Ace!!!!"Jerit Luffy..

Manakala Kru law yang mencuba menghentikan Luffy semua berterbangan akibat Luffy..

"Dimana Ace!!!A.....ce..!!!"Jerit Luffy..

Suku Lily.

"Ya ampun di benar benar lepas kendali kita harus memberitahu Ratu Hancock bahawa Luffy telah bangun..."
.
.
.
Habis semua pokok tumbang akibat Luffy yang melepaskan geramnya...Tanganya berdarah kepalanya berdarah akibat ia melakukan hal tersebut..

"Dimana aku?mungkin aku barusan bermimpi.."Kata Luffy di dlam hati.

Lalu tiba tiba kepalanya sakit akibat mengingat krmbali Ace...

"Maafkan aku Luffy.."

Terlihat Luffy yang seperti orang gila akibat masih tidak dapat menerima hal tersebut...lalu ia pun kembali mrnghancurkan pokok pokok disana tanpa kendali..

"Pergi kau!!pergi kau!!!!"

"Luffy!!!"-Ace

"Yamerooo!!!"Jerit Luffy lagi..

"Pergi kau!! Pergi!!"

Luffy juga membaling benda yang ia nampak kemana kemana..

Lalu terlihat Jimbei yang berjalan kearah Luffy ia pun kembali mengingat akan kejadian dimana ia masih terkurung di tingkat 5 impel down bersama Ace..

"Jika aku memang harus mati...maka aku titipkan adekku yang merepotkan ..kepada mu.."
.
.

"Peperangan sudah berakhir!Ace pun sudah.."

"Jangan katakan..Jangan katakan apapun..aku telah mencuba membuat diriku sadar...dengan memukul wajah ku sendiri..!jika memang ku masih bermimpi aku harus bangun sekarang juga..Tapi ini bukanlah mimpi..kan?"Luffy mengatakn sambil menangis

"Ace sudah mati kan?"Tanyanya kepada Jimbei yang hanya berdiri memandang Luffy.

Terlihat air mata Luffy yang mengalir dengan deras dipipinya...

"Ya dia sudah mati"Kata Jimbei

Lalu memorinya pun terbuka..

"Hei..kakek..siapa Ace?"Tnya Luffy pada Garp..

"Dialah..yang akan menjadi saudaramu..."
.
.
.
.
"Luffy... aku ingin meliht mu jadi bajak laut kelaknya nanti"Kat Ace dalm memori Luffy.

"Akan ku tunggu saat itu!!"
.
.
.
.
.
.
Tempat Zuko dan Vert.

Zuko pun kembali dengan seekor beruang besar yang diangkat olehnya.

"Vert oii vert...mana njing ni tak jawab...oii Vert!!!"panggil Zuko

"ha!!jap japp..."Jwb Zuko

"Tau pun jawab.."

Ia lalu meletakkan Beruang tersebut di tanah lalu pergi ke dalam kapal untuk mengambil barangnya...

"Ha mana makanan yang kau dapat?"Tanya Vert pada zuko.

"Tuuu..kat luar"Jawab Zuko selamba.

Disaat ia keluar Vert terkejut melihat beruang yang besar tersebut sampai matanya pun ingin keluar...

"Besar betull!!"Jerit Vert

"Kau pahal...?"Tanya Zuko..

"Wo..wow..wow kau ni kan bab makan bukan main besarrrrrr haiwan kau carii sedangkan yang makan kita dua je..."Marah Vert pada Zuko.

"Hahaha....macam tak kenal aku je kau ni..."Ketawa Zuko

"Jap...Zukoooo.."Vert tersenyum menakutkan...

"Ha?"-Zuko

Lalu secara tiba tiba Vert pun memukul kepala Zuko...

"Itai!!!,kau pahal!"Sambil memegang benjolan di kepalanya..

"Kita nak masak macam mana kalau takda kayu apii bodoh!!.."Vert marah.

"Owh heheh ye ta ye juga...jap eh.."

Zuko pun mengambil seluringnya lalu menebas semua pokok yang berada dihadapannya...

"Ehhh!!!!"Mata Vert mau keluar.

"Done my jobb...easyy"Menunjukkan rasa bangga.

"Kenpaa kau tak tebang je semua pokok kat pulau ni...!!"Kata Vert dengan marah..

"Boleh meh...ha jap!..hiakkk...."

"Ehh jangnn!!!bodoh betulll budak niii!"Panik Vert

"Lah..tadi suruh aku tebang semua..."Tanya Zuko dengan muka tanpa besalah...

"Ya...dewa jika ku bisa lempar budak ni dilahar gunung berapi dah lama aku lempar"Menangis Vert geram dengan tingkah Zuko yang sangat bodoh...

"Heehhe..."Ketawa Zuko tanpa tahu apa apa...

ONE PIECEWhere stories live. Discover now