Kesedihan Luffy

5 0 0
                                    

Ditempat Luffy berada iaitu di Dalam kapala selam bajak laut Law terlihat Law sedang merawat Luffy dan Jimbei yang cedera parah akibat peperangan  di Marine.

Manakala di luar Boa Hancock pun ikut mengiringi kerana ia risau akan Luffy yang cedera parah dan pengsan tersebut.

BoaHancock lalu menyarankan Luffy dibawa ke Amazon Lilly bersamanya kerana sebagai Shichibukai pihak Marin tidak akan salah sangka terhadap dirinya.

Law hanya menganguk tanda setuju manakala anak buah nya menjadi teruja kerana Amazon Lilly diketahui sebagai pulau yang penuh wanita cantik bahkan mereka tidak sabar untuk melihat,tetapi
Law tidak tetarik ia hanya ingin menyelamatkan nyawa Luffy yang tinggal nyawa nyawa ikan lagi.

Sesampainya di Amazon Lily terlihat bnyak perempuan yang menunggu kedatangan Luffy....

Manakala kru Law pun terlihat sangat teruja sperti orang gila melihat banyak sekali perempuan disana..

"x sabar melihat beruang betina.."Kata Bepo.

"mana ada!!"Jerit Sachi dan Penguin pada Bepo sambil memukul kepala Bepo.

Plak( kepala Bepo dipukul)

"yelahh...."Sambil menyentuh kepalanya yang sudah benjol.

"Hancock!"Jerit Glorosia

"Ha?..."

"Tempat ini adalah larangan dari para lelaki untuk masuk jadi kamu tidak boleh membawa mereka masuk!!"Marah Glorosia pada Hancock.

"Apa!ehh aku adalah ketua disni nenek tua..."Marah Hancock kembali.

"Tak boleh!!!,jika saya mengatakan tidak maka tidak boleh...ingat Hancock kamu adalah ketua suku disini membawa lelaki adalah larangan!!"

Boa terlihat hanya terdiam mendengar pernyataan Glorosia kerana yang dikatakan  Glorosia itu adalah kebenaran ia tidak dapat mencangkah pernyataan tersebut...

"Tapi Luffy dalam kecederaan parah aku mau merwatnya disini.."sedih Hancock

"Jika begitu baiklah tapi!!!hanya Luffy sahaja yang dapat masuk.."Jelas Glorosia

"Jika begitu aku ingin menaykan soalan apakah kalian mempunyai alat pengubatan yang moden disini juak tidak ada nyawa Luffy boleh melayang bila bila masa sahaja.."Jelas Law kepada Glorosia .

"apa!!!Glorosiaa!"jerit Hancock

"Ini tetap tidak dapat jika mrmbawa lelaki yang tidak dikenal dan banyak ke suku ini...tidak apa kalian boleh berada disisi pulau ini dan kalian akan dilarang untuk masuk kedalam..."

"Boleh sahaja.."Kata Law setuju

"Luffy...."Hancock yng sedih melihat Luffy

"baiklah kita kesna Bepo...Jean...bawa kita gi sana!"Arah Law pada mereka berdua

"baiklah..."Gegas Beli dan Jean

Dan mereka pun meninggalkan jalan masuk je dlam suku Lily lalu pergi keraah tempat yang berada disini lain pulau tersebut...

Disana suku lily juga segera melakukan penetap dinding bagi menunjjukan bahawa Kru law yang lain tidak boleh melangkah lebih lagi ke dlam pulau tersebut..
.
.
.
.
Manakala Nami yang berada di weatheria melihat berita tentang asiden di markas besar Marine pun menjadi Shock dan ingin pergi kembali dengan cepat ia pun mebawa lari beberapa barang penelitian di Weatheria dan ingin membawa nya kebawah...

Manakal di tempat Zoro terlihat ia yang cedera akibat diserang secara brutal oleh para Babun disana.

Para Babun yang melihat kedatangan Minhawk pun ketakutan lalu meninggalkan Zoro terkapar disna..

"Sebaiknya kau hentikan itu...Roronoa Zoro.. Kau trlalu terluka diluar batasmu..apa kau pikir kau dpat mrngalahkan ku sedangkan kau belum dapat mengalahkan Baboon..
"Kata minhawk kepada zoro yang cedera parah...

"Mengapa kau disini..."Tanya Zoro dengan lirih..

"Aku sudah lama tinggal di kastil itu..Kamu kenapa kamu boleh berada disini?"Tanya minhawk lagi kepada zoro.

"Aku diterbangkan Kuma anggota 7 shichibukai..warlord of the sea seperti dirimu..!"Jawab zoro..

"Sore de..,ini menjelaskan kenapa mugiwara datang sendirian ke Marine dengan orang berbeda.."Kata Minhawk kepada Zoro.

Zoro yang mendengar hal tersebut pun terkejut...

"Kau melihat Luffy?bagaimana keadaan ya?apakah ia baik baik sahaja?!"Tanya zoro.

"Dia mungkin masih hidup..namun aku rasa ia mengalami trauma yang amat dalam.."Kata minhawk kembali ke Zoro.

"Apa yang terjadi.."tanya Zoro.

Saling berpandangan..

"Dia kehilangan saudaranya..."kata minhawk.

Hal tersebut pun makin membuat zoro terkejut ia sangat tidak percaya hal tersebut terjadi...ia tahu pasti Luffy menjadi sangat sedih akan hal tersebut..
.
.
.
.
Manakala di tempat Franky.

Ia yang melihat berita tersebut menjadi marah dan sedihhh kerana itu adalah sencho mereka..

.
.
.
.
.
"Tidak mungkin..."Kata Chooper di tempat yabg berbeda..
.
.
'Kau tidak serius kan?Tanya Robin pada slah satu ahli Revolusi yang akan membawanya..

.
.
Manakala Sanji yang masih berpakainya seperti wanita pun terkejut akan hal tersebut.
.
.
.
"Nantekotta.!."Kata Brooke saat ia meliht berita tersebut.
.
.
.
.

"Pasti hanya bercanda..."Kata ussop
.
.
.
Manakala Nami di Wheateria..

"Aku tidak percaya ini...".

.
.
.

"Apa yang kau katakan..."Tnya zoro pada Minhawk..

"Hiken No Ace ...telah mati tapi tubuhnya menghilang mungkin sahaja telah hancur.."Kata minhawk.

Manakala Zoro masih tidak percaya...

"Luffy..."
.
.
.
"Luffy..."semua kru..


ONE PIECEWhere stories live. Discover now