Di tempat Luffy
Terlihat Luffy dan Jinbei saling melwan satu sama lain kerana Luffy yang masih tidak terima kematian Ace saat itu.
Jinbei juga terpaksa melawan Luffy kerana Luffy ingin kembali ke markas besar Marine bagi membalas dendam.Jinbei tahu jika Luffy sekrang pergi melakukan pembalasan dendam itu hanya sia sia disebb kan kekuatan Luffy masih belum seberapa.
"Jika kau masih ingin pergi kesana lewati aku dulu!!"Marah Jinbei kepada Luffy yang gegabah.
"Ketepi kau Jinbei!!!"Jerit Luffy kalau menyerang Jinbei.
Tetapi seperti yang kita ketahui bahawa Jinbei masih kuat berbanding dengan kekuatan Luffy sekrang memudahkannya menumbangkan Luffy.
Jimbei lalu mengatakan satu perkataan membuat Luffy tersedar sesuatu..
"Jika kau mau membalskan dendam mu sekrang hal itu hanya sia sia kekuatan mu belum dapat sebanding dengan kekuatan para Admiral ..."Kata Jinbei.
"Ace telah memberikan ku amanah untuk sentiasa menjaga mu jadi aku akan tetap mengikuti amanah tersebut..tidak kira seberapa kau ingin mengalahkan dan membunuh ku disaat ku menghalangi mu!"Kata Jinbei lagi..
Mendengar hal tersebut Luffy hanya dapat menangis sesegukkan...
Lalu Luffy yang tersedar akan hal yang dikatakan Jinbei pun meminta maaf kepada Jinbei lalu bersama Jinbei ia kembali ke sisi pulau tersebut dimana terdapat Hancock berada disna menghawatirkan Luffy.
"Luffy..."Mengatakan sambil diam kerana ia tidak berani bersuara dihadapan Luffy.
"Ehh Rayleigh!!!"Jerit Luffy terkejut..
Past sebelum Luffy datang.
"Dia berhenti menjerit'Kata Hachi sambil memancing dengan yang lain.
"Sekrang anda menyebutnya..saya tertanya di mana mugiwara?"Tanya Penguin
Law juga terlihat masih memegang Topi Jerami milik Luffy yang terjatuh melihat ke lautan...
"Dia akan mati jika lukanya terbuka kan?"
"Saya mendapatkan satu!!"Jerit Hachi yang mendapatkan ikan...
Lalu secara tiba tiba angin berhembus membuat Penguin merasa aneh dan melihat ke lautan Calm Belt..
"Apa yang salah?"Tanya Hachi pada Penguin yang tiba tiba terdiam..
Lalu penguin mengambil teropongnya meliht ke lautan.
"Saya pikir saya hnya melihat ikan..peh tu besar betull!!"Kata penguin
Lalu di dlam lautan Calm Belt terlihat seseorang berenang disana and tanpa diketahui tiba tiba terjadi ledakan di lautan tersebut.
Terlihat ikan besar tersebut bedarah darah keluar dari lautan.
"Wah itu Raja laut yang besar!!"Kata penguin
"Adakah ia berjuang..."Tanya Hachi
"Ia mati..ia terbunuh.."Kata Penguin yang masih melihat menggunakan teropong.
"Tapi itu besar sampai saya tidak dapat melihat apa apa.."Kata Penguin lagi.
Lalu secara tiba tiba terlihat tangan yang keluar memegang sebuah kain oren di tangan ya hal tersebut Law terkejut da penarasan.
Terlihat seseorang berjalan ke atas menuju tempat Law berada.
"Huh!!"-Bepo
"Seorang lelaki?! Siapa kau?!"
"Oh boy.."
"D..D..Dark King Rayleigh!!!"Jerit Kru Law yang tidak percaya.
"Owh itu kamu kita pernah betemu di Sabaody"Kata Rayleigh dengan tenang
"Dia adalah pasangan Roger!Raja Bajak Laut!!"Jerit Kru Law lagi
"Nah kapal saya tergelam jadi saya berenang untuk sampai kesini.."Kata Rayleigh
Rayleigh pun minta berbicara dengan Law tentang sesuatu dan hal tersebut Law lalu memberi Rayleigh Topi jerami milik Luffy pada Rayleigh dan berlalu pergi..
"Cepatnya betul kita pergi!!"Kecewa Hachi dan Penguin
.
.
.
.
.
Now"Jinbei kau hanya boleh makan sedikit sahaja...kerana yang ini milik Luffy seorang sahaja..!"larang Hancock pada Jinbei.
"Luffy...saya ada pilihan untuk mu jika dirimu mau jadi kuat..."Jelas Rayleigh pada Luffy yang masih menyantap makanan.
Setelah Rayleigh memberitahu pilihan tersebut Hancock pun terkejut dan marah tapi dengan segera Luffy melerai lalu mengatakan bahawa ia setuju dengan pilihan kedua Rayleigh.
.
.
.
.
.
.
Tempat Kaizuko"Bila eh budak ni bangun..."Kata Zuko sambil memainkan daun yang ia petik tadi...
"Makanan Siap!!"panggil Vertmyths pada Zuko yang berada didalam..
Mendengar bahwa makan telah siap dengan segera Kaizuko pun berlari kearah makanan lalu menyantap daging Beruang tersebut dengan lahap...
"Lapar betul budak ni..."Kata Vert dalam hati..
"kaizuko.."panggil Vert
"Hmmm..."
"Aku tak tahu bila Ace akan bangun..tapi yang dipastikan aku masih tertanya kenapa Izo menyruh kita membawa Ace pergi dan menyembunyikan Ace dari dunia.."Kata Vert
"Entahlhh...aku pun tertanya tapi now aku x kesah aku nak makan...itadakimase!!"
Plak!!!
"Sakitnya...kenapa kau pukul aku?!"Tanya Kaizuko menahna kesakitan
"Kau dah makan dari tadi baru sekrang kau nak kata Itadakimase.."
"Heheh lupa pulak.."Ketawa Kaizuko
"Hmm..dahlah sisakan beberapa masakan tu aku nak masuk check keadaan Ace.."pinta Vert pada Zuko
"Wakatta!!"Sambil Kaizuko menyantap makanan dengan cepat..
Di dlam kapal
"Hmm...bagaimana keadaan adek dia ni eh..?"Kata Vert dalam hati..
.
.
.
.
.
.
.
Ditempat Kapal Akagami"Shanks.."panggil Beck.
"Ada apa Beck?'Tanya Shanks menjawab panggilan Beck.
"Disaat kita di markas besar Marine, adakah kau perasan akan seseorang yang sangat dikenal betul oleh kita..."Tanya Beck.
"Owh budak Zuko tu ehh"Secara tiba tiba Yassop menyampuk..
"Ha budk Zuko tu,dia buat apa kat sana?"Beck tertanya..
"Aku pun tertanya apa..peran dia dlm perang ini..kenapa dia ingin membantu menyelamtkan Ace..?"Shanks tertanya.
"Hmmm..budak zuko..banyak rahsia dia pegang..jika ku lihat lihat.."Kata Beck.
"Jgn jgn dia tahu..one piece tu apa?"Kata Yassop kepada Shanls yang melihat kelaut.
Lalu shanks pun menenguk air saket di dalm botol sembari bekata.
"Wakarainai..."-shanks
YOU ARE READING
ONE PIECE
Adventurewhat if there pluss new character that can help Luffy and friend? maybe i named him Kaizuko but i already make full named for him There pliss two character Kaizuko and Vertmyths the ome will help Luffy. And Ace didint die This is "what if"by me It...