De stafleden stonden perplex dat ik durfde op te staan voor mijn eigen persoonlijkheid en ook het feit dat ik geen traan liet bij de eerste slag ze zagen in mij een zekere luis in hun pels. Maar zagen ook dat ik tenminste eerlijk was. Ze zagen voor het eerst een rebel in een rokje.
Na hun vergadering over mijn lot stond ik voor hun wachtend op een beslissing (recht in hun ogen kijkend).Hun beslissing was unaniem en vroegen me of ik roberta nog wou als oppas.Ik antwoordde"dat zwijn gaat nog afzien met mij" . Ze stelden me voor aan een andere begeleidster.Een mooie en zachtaardige meid (maar geen Melanie).Neem Louisse mee Katja.Ze antwoordde "Ik ben bang van haar".Ik stelde haar gerust "niet bang zijn je heb geborgenheid in je stem, ik zal je instructies volgen en zal je geen kwaad doen, degene die je kwaad doet zal weten dat je respect verdient.
De directrice stond op zei tegen Katja dat ik met haar in goede handen was en nog een raad Katja heb geduld met haar en Louisse zal je met respect behandelen.En Louisse ik weet van jouw situatie dat je hier bent om Lucy te beschermen. Ik weet ook dat je een erecode hebt daarom vraag ik je omhels Katja in je leven en ik weet ook dat een man zult blijven ongeacht de kleding die je nu draagt.Ik weet wat je hebt moeten incasseren voor Lucy. Ik weet ook dat je slim bent en je empathie reikt verder dan je zelf denkt. Mag ik het woord mevrouw"Mag ik Katja een raad geven"
Ja zei ze "Katja je mag me altijd verbeteren vooral al ik teveel vloek" roberta stond in de achtergrond en besefte dat ze het verkeerd had aangepakt. Ik voegde er aan "roberta ik heb geen wraakgevoelens tegenover je maar je hebt zelf gezien dat als je iemand respecteert dat je geborgenheid kan terugkrijgen maar dat is voorlopig voor jou niet aan de orde". Een staflid gaf me een opmerking "je bent een meisje die wel gevoelens heeft in bepaalde situaties,je kan niet om met onrecht zelfs al is het in je nadeel" Mijn antwoord was "ik ben geen meisje in mijn hoofd, misschien mijn verschijning hier wat ik eigenlijk haat maar in het leven moet je soms toegevingen doen om anderen te helpen te ontdekken wie ze willen zijn ik weet wat mijn weg is"
So Be It
Einde van dit deel
JE LEEST
vriend of vriendin
ContoLowie en Luc zijn beste vrienden. Door negatieve gebeurtenissen, door het feit dat Luc girly is en dat Lowie een rebel is, worden ze naar een een strikt meisjesinternaat gestuurd. het verhaal gaat over pesten zelfverdediging verborgen gevoelens gir...