Mereka pulang ke akademi semantara atikah berlagak seperti biasa.
"Atikah, kau betul-betul ok ke?" Soal husna risau.
"Nah nah... Ambik makanan husna... Ambik semua ni... Ini je boleh buat kau bahagia atikah...ambikk" farah memberi segala jenis makanan pada atikah.
Atikah memandang dua muka sahabatnya dan tersenyum manis.
"Arhhh!!! Tak cukup ke? Jap jap aku beli lagi" husna berlari ke warung tok kadi.
"K-kau ok tak ni?" Soal farah sambil memegang dahi atikah untuk check suhu
"Aku okey je lahh" kata atikah menurunkan tangan farah.
"Kau sepatutnya jarang senyum... Tak boleh macam ni..." Kata farah cuba mencari sesuatu didalam beg nya.
Husna datang bersama ais krim di tangan.
"Nah makan" husna terus menyumbat kedalam mulut atikah
Yes dendam terbalas.
Atikah mengenyitkan mata menandakan otaknya ada hasif ehh maksud aku,otak dia beku.
"Nak apa-apa lagi ke?" Soal husna risau
"Salah ke aku senyum kat orang yang aku sayang?" Soal atikah
Farah dan husna terharu dan memeluk atikah dengan erat.
Pelik sedikit bagi mereka sebab atikah memeluk mereka kembali dengan kasih sayang.
Di kelas
"Hari ini kita belajar tentang sihir alam" kata miss aora.
Mereka memulakan hari-hari seperti biasa cuma hasif tidak bercakap dari hari dia dimarah teruk oleh husna.
Dia hanya melihat atikah dari jauh sahaja.
"Pist... Kawan kau ni banyak berubah heh" kata khai pada hasif dan kasyi.
"Haa lah... Dia selalu lepas pinjam buku aku dia takkan pulang... Pagi tadi, semua buku aku dia pulangkan" kata aryan.
"Ish kau ni... Bukan pasal tu... Kau tengok tu, dia tengok miss aora tak berkelip mat" kata aqil.
"Hah? Dia memang dari masuk kan dah creepy itu normal lah tuh" kata aryan
"Bukan lahh... Tuhhh tengok betul-betul" kata aqil sambil memegang kepala aryan menghadap betul-betul kearah atikah.
Aryan membuat wajah yang sangat terkejutnya.
"Weyhh.. betul lahh... Dia fokus dalam kelas" kata aryan tidak percaya dengan apa yang dia lihat.
"Tu... Kau tengok tu... Dia menulis lah!!" Kata aqil pula
Mereka berdua berpelukan seperti ketakutan.
Di atap
Atikah mengambil angin. Angin meniup rambut atikah yang dilepaskan bergitu sahaja.
"Atikah, nah" ferdan memberi dua kotak air apple.
"Hmm? Thanks ferdan" atikah mengambil nya.
"K-kau okey?" Soal ferdan
"Okey je... Kenapa?" Soal atikah
"Ermm... Maaf kan hasif tau... Dia tak tau cara nak nasihat.. kitorang just risaukan kau je" kata ferdan dengan nada yang perlahan.
atikah tersenyum
Ferdan terkejut
"It sokey weyhh" atikah mengusutkan rambut ferdan.
YOU ARE READING
The Power Of Magic Wizards(On Going)
FantasyPernah dengar tak pasal Harry Potter? Mesti pernah kan... Okey...sis tak pandai buat sipnosis...senang cerita... Kisah ni macam cerita harry potter But no... Baca ye