Di kedai
Mereka siap beli pakaian termasuklah baju harian dan scarf.Okeyh now... ranting kayu pula"kata atikah.
"Tongkat tika...tongkat"farah sudah masak dengan perangai atikah.
"Yelah..yelah.."atikah bergerak menuju ke kedai tongkat.
Di kedai tongkat sakti.
"Hello...ade sesiapa tak dalam nih?"panggil atikah ketika melihat tiada orang di kaunter.
"Sebentar!"jerit seseorang.
"Well...tengoklah kita ade siapa disini...miss Jasmine and miss adrienne...and...who is this miss"tanya lelaki yang berumur itu.
"Ouh..nih kawan kami uncle brust..."kata husna.
"Mesti kamu belum ade tongkat kan"atikah hanya mengangguk.
"Mari kite tengok tongkat ape yang sesuai..."semasa uncle brust mencari tongkat untuk atikah mereka pun berbual.
"Nak tahu tak masa nak ambik tongkat lah benda paling mengujakan aku...dari sini kita boleh tahu tahap kekuatan kita..."kata husna teruja.
"Aku pun"kata farah pula
"Ouh ye...lawa rambut korang"kata atikah yang baru perasan.
Rambut farah warna hijau.
Rambut husna warna biru cair."Ouh...lupa...hehe"kata mereka
"Sebenarnya aku pun nak tunjuk sesuatu kat korang" Atikah membuka rambut palsunya.
Mereka terkejut melihat rambut merah milik atikah.
"Jangan lah terkejut sangat..."kata atikah.
Tiba-tiba tongkat ditangan uncle brust juga jatuh.
"Rambut...me..merah?"tanya uncle brust.
"Ye...pelik kan"kata atikah
"Apa nama kamu anak muda?"tanya uncle brust.
"Atikah... Atikah Danielle..."kata atikah.
"Mi..mis..miss Danielle?"terkejut uncle brust.
"Ye saya..."kata atikah lagi.
Farah dengan husna juga terkejut melihat reaksi uncle brust.
"Tunggu saya ada tongkat yang sesuai untuk awak"uncle brust membawa tongkat hitam dan bercorak bunga api di tengah.
"Cuba nih...atikah dari keluarga Danielle...yang berani...yang bersemangat... bijak dan baik...tongkat yang bernama black firework akan diberi kepada nya"uncle brust membaca kelebihan keluarganya.
"Sekarang kami goyang kan sedikit tongkat itu"kata uncle brust.
Atikah menggoyangkan tokat itu..tetapi kuasa nya melantun-lantun.
"Aik?reaksi ini menunjukkan kamu tak sesuai dengan nya...jadi yang mana yang sesuai dengan kamu?"tanya umvle brust
"Tak kan lah..."uncle brist berlari kearah sebuah bilik diikuti atikah,farah dan husna.
Mereka melihat sebuah balang yang menyala.didalamnya terdapat tongkat kristal.
Uncle brust membuka balang tersebut.
"Jangan kata kau akan guna tongkat tuh"kata farah terkejut.
"Yang lain kebelakang...uncle nak miss Danielle untuk cuba ini"kata uncle brust.
YOU ARE READING
The Power Of Magic Wizards(On Going)
FantasyPernah dengar tak pasal Harry Potter? Mesti pernah kan... Okey...sis tak pandai buat sipnosis...senang cerita... Kisah ni macam cerita harry potter But no... Baca ye