4. 1823-1828

8 2 0
                                    

I tak nastał rok 1823, w którym światlo dzienne ujrzały utwory takie jak: ,,Dziady cz. II oraz cz. IV" (chronologicznie 1 i 2 część) oraz ,,Grażyna" Czyli zajebiście długi poemat o walecznej grażynie. Adam sam wymyślił to imię. W ten sam rok, rosyjskie goverment dopadło Adasia i oskarżyło go o ,,działalność patriotyczną w stosunku do Polski"

Tak, bo gdy się powiedziało jakieś zdanie po polsku i ktoś by usłyszał, wsytskich zabijano bądź wsadzano do więzienia.

I tak Adaś oczekując na wyrok przesiedział pół roku zamknięty w klasztorze, Inhalując się tynkiem ze spleśniałego sufitu. Myślę że właśnie z tamtąd Adam zaczął mysleć o podpisaniu cyrografu.

Za nie stwierdzone bardziej czyny Miki miał zostać skazany na wywiezienie gdzieś w głąb Rosji.

Lecz pomimo tego, Adaś wolał urządzić sobie wycieczkę na Krym, napisać tam kilkanascie sonetów, i nadal sobie podróżowac po Europie zachodniej.

Niestety Adaś po tym wszystkim nie był tak bardzo anonimowy. Olka prawie z tronu wywaliło jak się dowiedział. Nie myśląc za wiele nasłał ma Mikiego swoje wojska, a ci go szukali po całej Europie.

Podróże wypadają na lata 1824-1829.

W 1826 opublikował Sonety Krymskie a w 1828 dzieło pt. Konrad Wallenrod.

Podczas podróż, w 1829 w Niemczech poznał Goethego.

Biografia Adama Mickiewicza Do Roku 1834 Opowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz