Zaczynamy (po korekcie) Biografię.
24 grudzień 1798 - Narodziny Adama Mickiewicza w dworku z Zaousiu, pod Nowogródkiem. W Polsce pod zaborem Rosyjskim na terenie obecnej Białorusi. Był najstarszym z (chyba) 8 rodzeństwa rodziców Barbary i Mikołaja Mickiewiczów.
Powiem tak, geneza Adama Mickiewicza - takiego jakiego znamy, wybitnego wieszcza i poety- zaczyna się ok. Rok po narodzinach.
Pewnego dnia (obstawiam 31 grudzień 1799 -zob. Kordian ) rodzice wystawili koszyk z dzieckiem na parapet dworku. Jako że to było pierwsze piętro, czyli drugi poziom budynku, było to wmiarę wysoko.
Niestety, mały Adaś wypadł z okna.
*Powstrzymaj śmiech*
Po upadku z jakiś 4 metrów przez pierwsze kilka godzin Adaś był nieprzytomny. Dopiero cały dzień później się obudził, i wszystko było już w porządku. Przynajmniej na to wyglądało. ( Ja dam sobie rękę odciąć, że to wszystko przez to że jest koziorożcem ♑) Nawiązanie do tego momentu w jego życiu pojawiło się również w naszej kochanej Inwokacji.
Jakby ktoś zapomniał:
(Panno święta, co jasnej bronisz częstochowy
I w ostrej swiecisz bramie
Ty co gród zamkowy nowogródzki ochraniasz z jego wiernym ludem
Jak mnie dziecko do zdrowia powróciłaś cudem
Gdy od płaczącej matki pod twoję opiekę
Martwą podnioslem powiekę
I zaraz mogłem pieszo do twych świątyń progu
Iść za wrócone życie podziękować Bogu
Tak nas powrócisz cudem na ojczyzny łono.)Spisałam to z pamięci.
Nie ważne.
W 1807 rozpoczął naukę w szkole powiatowej, w wieku lat 9.
W 1815 ją skończył. A potem poszedł na studia.Teraz chcę zaznaczyć historię miłosną. Gdy Adas był mały ( z tego co pamiętam 11 lat) zakochał się w córce sasiadów, Marii Wereszczakównej. Była równo 365 dni od niego młodsza.
Ale zanim mogło dojść do ślubu, bądź do innych mocnych spraw, Adam się przeprowadzał. Potem Maria wzięła ślub z jakimś noname'm.
CZYTASZ
Biografia Adama Mickiewicza Do Roku 1834
Non-FictionOto dogłębna biografia Adama Mickiewicza w Latach 1816-1834, z względem na jego relacje z Aleksandrem Puszkinem i narodem Rosyjskim. Zamierzam tą Biografię rozrzeżać i dodawać do niej wątki, ale jak narazie będzie co będzie dla moich ukochanych ludz...