2. 1816-1818

9 2 4
                                    

1816 Adam wyjechał na studia do Wilna. Jak oczywiście wiemy, polonistyka. Na studiach zaprzyjaźnił się z gromadką takich dość specyficznych ludzi. Powiedzmy że to był taki jakby gang sebixów, a Adam był tym naczelnym. Tylko zamiast czarnych dresów chodzili w marynarkach.

Przez kilka kolejnych lat założyli tajne toważystwo miłośmików sztuki ( nauki) następnie toważystwo milosników cnoty ( Filaretów). Wszystko Fajnie, wszystko miło, a do tego Adam zaprzyjaźnił się z Olkiem ( Aleksandrem Puszkinem ).

Jedyny problem był taki, że Adaś był ukrywającym się (ge-) Polakiem Patriotą, a Puszkin był Rosjaninem z krwi i kości, co wpłynęło na parę proboemów. Ale jeszcze nie teraz.

Rozmowy między Olkiem a Adasiem zawsze odbywały się w języku Rosyjskim, a Adam musiał udawać że czuje się Rosjaninem. Z tym jednak trudu nie było, gdyż urodził i wychował się na ziemiach pod zaborem. I tutaj staje pytanie, dlaczego w ogóle doszło to tej przyjaźni. Więc jak powinniśmy wiedzieć z lekcji historii o samej idei państwa rosyjskiego, Oligarchia. Tak, Aleksander był Oligarchą. A z takimi lepiej być przyjacielem niż wrogiem.

W 1818 wydał utwór ,,Zima miejska" opublikowany na łamach ,,tygodnika Wielińskiego".

Biografia Adama Mickiewicza Do Roku 1834 Opowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz