Anis pun berjalan kaki keluar ke depan kolej yang di tempatnya.
Anis melihat sebuah kenderaan bmw m3 berwarna hitam.
Semasa itu Tengku Ayyash Fawwaz bersuara,
" Tu ganti rugi kereta kau " Balas ayyash fawwaz dengan selambanya.Anis membeliakkan mata nya, anis bertanya kembali kepada ayyash fawwaz ,
" REALLY ? am I'm dreaming ?!? " Tanya anis dengan nada yang terkejut.
" No, ur not dreaming dorogoy. " Balas ayyash fawwaz.
" Yaallah, macam mana dia tahu yang aku dahlama kumpul duit nak beli kereta ni, macamtu je ek dia beli " ucap anis di dalam hatinya.
" Tysm ayyash, ni dah melebihi ganti rugi, but thanks giving me this car. " Ucap anis kepada ayyash fawwaz.
" U most welcome Rodnoy. " Ucap ayyash fawwaz sambil senyum melayan karenah si anis.
" Kunci kereta tu ada dekat pemandu dalam kereta tu " ucap ayyash fawwaz kepada anis.
" Okay okay, tysm againnn, I'm not expecting this will happen, huaaaaa " ucap anis seakan mahu menangis tidak percaya perkara yang berlaku ini.
" Yaa, ur welcome dear. " Ucap ayyash fawwaz.
Anis mematikan call itu dan berjalan dengan pantas kearah cermin tingkap pemandu bmw m3 itu.
" Tok tok tok " bunyi ketukan yang di ketuk oleh anis di tingkap pemandu itu.
Pemandu itu menurunkan tingkapnya,
anis berkata, " hey, gimme this car key.I was hit by a car that was being driven Tengku Ayyash Fawwaz."
Ucap anis.Pemandu itu memberi kunci dan turun dari kenderaan itu.
Anis melangkah masuk kereta itu.
" Yaallah tak sangka mamat gatal tu bagi aku kereta idaman aku. " Ucap Anis seolah olah tidak percaya akan kejadian yang ditimpanya harini ini.
Anis memandu kereta dengan laju kerana sangat penat akan kerjanya yang banyak di pejabat itu tadi.
Setelah 35 minit memandu, anis memutuskan untuk singgah ke kedai makan untuk membungkuskan 4 kawan baiknya makanan kegemaran mereka.
20 minit selepas makanan siap, anis bergegas masuk kedalam kereta dan memandu keretanya laju kerana sudah hampir masuk waktu isyak.
Selepas 10 minit memandu, anis telah tiba di rumahnya.
Anis keluar daripada keretanya.
Kawan baiknya melihat itu siapa, ternyata kereta anis.
Anis melangkah masuk, dan riuh semua bertanya itu ini kepada anis kenapa keretanya lain.
" Ada sorang mamat gatal langgar kereta aku tadi. Lepastu aku mintak dia hantarkan kereta aku yang lama tu dekat bengkel, sebab masatu aku dah lambat nak pergi kerja. Tiba-tiba dia cakap dia belikan kereta tanda ganti rugi dekat kereta aku, aku pun macam tak percaya. "
Ucap anis kepada 4 kawan baiknya."Uish sumpahla. Gila arh anis, entah entah dia tu jodoh kau tak. HAHAHA " ucap rin yang sedang mengusik anis.
" Pulak kau, jangan nak merepek. Nah makanan fav korang, dari haritu duk bebel kat telinga aku cakap craving craving, ni aku dah beli kalau korang cakap pasal mamat tu lagi aku amik balik makanannya aku makan sorang k. " Ucap anis sambil menjelingkan anak matanya.
Semua mengangguk tanda mengiyakan anis kerana takut makanan fav mereka yang dibelikan oleh kawan baik kesayangan mereka diambil kembali.
" Baik bos. Makasih untuk makanan nyee. " Ucap ika pada anis.
YOU ARE READING
Anis fathiyyah : The independent women
RomanceA story about the life of a girl named "anis fathiyyah" an independent girl, and the sudden appearance of a man in her life, namely "ayyash fawwaz".