10. fejezet

347 27 3
                                    

- Izgulok. - jegyezte meg Bianca a vonal túlsó végéről. A telefon hangszórója kicsit eltorzította a hangját a kihangosítás miatt, de még így is kivehető volt az idegesség, amitől kicsit visszafojtódtak a szavai.

- Úgy csinálsz, mintha még nem játszottál volna egy meccsen sem. - feleltem, miközben az ágyamon lévő üres edzőtáskámra meredtem és próbáltam összeszedni a gondolataimat arról, hogy mit is kell elpakolnom. 

Nem válaszolt rögtön: - Én inkább úgy mondanám, hogy ilyen komoly meccsen nem játszottam még. - magyarázta. 

Összevont szemöldökkel a telefonom felé fordultam, mire ráébredtem, hogy nem is láthat, ezért így szóltam: - Ezt hogy érted? 

Felsóhajtott, aztán zipzár elhúzását hallottam, mikor újra megszólalt: - A régi sulimban nem volt jó a csapat. Az edző szégyellte, hogy nem vagyunk eredményesek, a végére már szerintem fel is adta a reményét egy olyan csapatnak, ami győzelemre vihetné az iskolai csapatot. Ez most más. Itt tudom, hogy nagyobb az esély a győzelemre, mint arra, hogy már az első meccsen annyira megaláznak, hogy utána egész évben még pályára lépni is olyan, mintha szentségtörést hajtanék végre.

Vissza kellett fojtanom magamban a késztetést arra, hogy ismét valami poénos választ produkáljak, mert éreztem, hogy ezúttal ez egy igen is komoly dolog. Nekem világéletemben szerencsém volt a környezetemmel. Támogató szülőkkel a hátam mögött könnyű volt olyan iskolába menni, ahol tudtam, hogy ha mindent beleadok még vihetem is valamire. Szomorú volt hallani, hogy ez nem mindenkinek adatik meg: - Erről még sosem beszéltél. - említettem.

- Mostanában nem beszélgettünk sokat. - vágta rá kissé szúrósan. 

Persze tudtam, hogy igaza van. Az elmúlt napokban kerültem, akit csak tudtam, mert az edző szavain kívül más nem hallottam a fejemben, mintha a gondolataim ismétlésre lettek volna állítva. 

Nekem kellett a legjobbnak lennem, és az biztos, hogy ha rajtam múlik az is leszek.

- Nem nagyon volt rá alkalom, de ha ennek a meccsnek vége, akkor kicsit nyugodtabb leszek és bepótoljuk az elmaradást. - ígértem: - Nekem is fontos ez a szezon. - feleltem diplomatikusan. 

- Ez még nem az utolsó éved. - válaszolt, mit sem törődve a mondatom első felével: - Jövőre lesz egy szezon, amin ugyanúgy bizonyíthatsz. Nekem ez már nem lehetőség. 

Sokszor elfelejtem, hogy Bianca a csapat azon tagjai közé tartozik, akiknek ez az utolsó éve a gimiben: - Ez az év megalapozza a következőt. Nem szeretek veszíteni és nem is fogok. 

- Idegbe jöttél? - kérdezte.

- Nem. - vágtam rá kissé felháborodva: - Ezzel csak annyit akartam mondani, hogy nekem ez ugyanannyira fontos, mint neked. 

- Jó, azért szerintem ne versenyezzünk azon, hogy kinek fontosabb. - érkezett a válasz. 

A fejemet rázva vettem egy mély levegőt, és így szóltam: - Most le kell tennem, mert sosem fogok elkészülni. A meccsen találkozunk. - és ezzel kinyomtam a telefont. 

------------------------------------

Olyan érzésem volt, mintha ezt már egyszer átéltem volna. Új mezekben álltunk a pálya szélén, az ellenfél csapata a túloldalon csoportosult. A lelátón még bőven volt férőhely, de megnyugtatott a tudat, hogy amikor felnéztem a barátaim mind ott voltak és szurkoltak. Lewis, Viv és Matthew az iskola címerével ellátott pólóban, kifestett arccal egy "Hajrá Kacey" feliratú táblát tartottak a magasban és ordítottak abban a pillanatban, hogy találkozott a tekintetünk. Körülöttük a csapat többi tagjának barátai, esetleg családja ültek, egy-egy furcsálló pillantást küldve az emberek felé, akik sokszor az életet jelentik nekem. 

PlátóiOù les histoires vivent. Découvrez maintenant