İyi okumalar
Düşüncelerinizi yorumlarda ve satır aralarında belirtmeyi unutmayın.Çünkü hepsini okuyorum 💜
--------
Hafif müzik eşliğinde birbirlerini samimi olmayan bir ifade ile karşılayan yüzlere anlamsızca baktım.
Birkaç dakika içinde masamıza çok fazla kişi uğramış ve bu samimiyetiz konuşmaları devam ettirmişti.
Bordo ve altın renkleri ile süslenmiş olan beyaz salonun pahalı dekorları fazlası ile dikkat çekiyordu ancak göz boyamaktan başka bir şey değildi.
Herkes bu pahalı salondaki 'Ucuz' insanların kim olduğunu çok iyi biliyordu zaten.
Bir dakika içinde babamın, dedemin, yurt dışından zorla getirilen kız kardeşimin ve benim oturduğum masaya yaşına göre dinç ve kuvvetli görünen bir adam ve oğlu olduğunu tahmin ettiğim bir adam geldi.
Benden sadece 3 ya da 4 yaş büyük görünüyordu.
Adam ve oğlu babam ve dedem ile el sıkışırken kız kardeşim de elini uzattığında ben geride kalmayı tercih ettim.
Uzun yıllar boyu bu gibi ortamlardan kendimi soyutlamamdan ötürü buraya yabancı hissediyordum.
Zaten öyleydim de.
Adam ve oğlu kardeşim ile el sıkışırken babam ve dedim arasında pek hoş olmayan sıcak bir bakışma geçti.
Sık sık tanık olmadığım ama anlamını iyi bildiğim bu bakışmalar yakında muhtemelen pek hoşumuza gitmeyecek bir haber alacağımızın ilk gösterisiydi.
Gece bu şekilde ilerlerken dedem ve babam işleriyle ilgili bir konuya dalarak bizim varlığımızı unutmuşlardı.
Açıkçası başım çok ağrıyor ve gözlerim uykusuzluktan dolayı sızlıyordu, uçaktan indiğim gibi hazırlanıp bu yemeğe getiriliyordum ve bu gergin ortam bende pek iyi etkiler bırakmıyordu.
İçimde aşırı derecede sarhoş olma isteği barındırmama rağmen gecenin sonunda magazine güzel haberler vermemek için bunu yapamayacağımın farkındaydım.
Oysa eskiden ne zaman içmek istersem o zaman rahatça içerdim ve kimse bana hesap soramazdı.
Bardağımdaki pahalı şampanyayı yudumlarken telefonuma çaktırmadan bakmaya çalışıyorum, eğer fark edilirse büyük saygısızlık yaptığım düşünülürdü ancak çok sıkılmıştım.
Sonunda bu yorucu gece bitmiş ve arabalara binip malikaneye geri dönebilmiştik. Kendimi hızla duşa atıp kısa bir duş aldım ve saçlarımı kuruturken saatin gece yarısını çok çok geçtiğini görüyorum.
Duştan sonraki belirli rutinlerimi tekrarladıktan sonra yeni yıkanmış çarşaflar ve temiz bedenimin verdiği iyi hissiyat ile birlikte kendimi geniş ve yumuşak yatağıma uzanıp gözlerimi kapattım.
Odamın koca penceresinin perdelerinin açılması ile güneş ışığı büyük parçalar halinde gözlerime nüfus etti
"Hadi küçük hanım dedeniz Korhan Bey ve büyükanneniz Ayten Hanım birazdan kalacaklardır bilirsiniz ondan sonra uyanmanızdan hoşlanmazlar.
Dünün verdiği yorgunluğa rağmen dedemin adını duyduğum anda kendimi yataktan atmam kaçınılmazdı.
Beni uyandıran ve evimizin her işiyle ilgilen bu sıcak kanlı kadına baktım ve hızla dolabımdan bir şeyler seçmeye başladım.
Ayşe hanımı severdim ancak beni uyandırdığı için ondan şuan nefret ediyor sayılırdım.
"Ne dersiniz Ayşe hanım sizce yemek masasına pijamalarımla insem dedem bundan rahatsız olur mu?
Kadın gülümsemesini eliyle bastırmaya çalıştı" Ne diyorsunuz Lâlin Hanım eminim ki pek memnun olacaktır!"
Giyinmek için beni yalnız bıraktığında seçtiğim kıyafetleri üstüme geçirdim ve yüzüme hatırı sayılır bir makyaj yaptıktan sonra Fransa'dan aldığım parfümü vücuduma sıktıktan sonra aşağıya indim.
Merdivenleri usulca inerken Babam ve kız kardeşimin çoktan aşağı indiklerini gördüm. Yüzüme her zaman taşındığım ciddi ifademi takınarak onların yanına gittim ancak uzun zaman sonra bile olsa mesafemi korumak adına onlardan biraz uzak bir koltuğa yerleştim.
Birkaç resmi konuşmadan sonra herkes sessizliğine gömüldü. Dakikalar sonra tam da vaktinde dedem ve büyükannem göründüklerinde herkes ayağa kalktı ve hazır olan masaya geçerek oturmalarını beklediler.
Çatalların sesi masaya hakimiyet kurarken bu hakimiyeti bozan dedem oldu.
"Lâlin ve Alina, nasılsınız torunlarım yolculuktan sonra iyi dinlenebildiniz mi?"
Kardeşim ile bakıştık, dedem bizimle ne zaman konuşsa ucunda hoşumuza hiç gitmeyecek bir grup sonuçlar olurdu.
"İyiyiz dede. Teşekkürler."
"İyiyiz dede. Teşekkürler."
İkimizde büyük bir merakla dedemin ne söyleyeceğini beklerken usulca konuştu.
"Babanız," dedi bir yandan babama kısa bir bakış atarken "Ve ben sahip olduğumuz şirketi siz iki torumdan birine bırakma kararı aldık."
"Peki bu hangimiz olacak?" diye sordu Alina.
Nedenini bilmiyorum ama bu konuşmadan önceden haberi olduğunu hissettim.
Belki yanılıyordum, emin değilim.
Dedem ve babam kısa bir bakışmadan sonra dedem boğazını temizleyip bize geri döndü "Bu konuda tereddütlerimiz olduğundan ikinizin de alışmanız adına babanızla şirkette vakit geçirmenize karar verdik."
Güç arzum kendini gösterirken kardeşimle yarışacak olmak kötü hissettirmeliydi ancak öyle olmadı.
Çünkü ben ne olursa olsun kazanmam gerektiği öğretilecek büyütmüştüm.
Ancak kardeşim de öyle...
--------
Yayınlanma Tarihi: 21-10-2024
Yayınlanma Saati: 17:14
Bilgi ve iletişim için;
İnstagram: vanessanin_kelebekleri