Merhaba! arkadaşlar, Sevgilerimle selamlıyorum sizleri, Bugün kitabımın ilk bölümünü yazacağım. Bu bölümü okumadan önce tanıtma bölümünü okumanızı tavsiye ederim.
Heja yine her zamanki gibi, okuldan gelmişti,evine. Heja'nın en büyük hayali okuyup, öğretmen olmaktı. Fakat bu zalim topraklarda,bu biraz zordu. Okuldan gelince odasına gidip, üzerini değiştirdikten sonra mutfağa indi. Önce çok acıkmış karnını doyurdu. Ardından akşam yemeği yapmaya başladı.
Saat 20:00'ı bulmuştu. Tüm aile yemek masasına oturmuştu. Sofrada âdeta ölüm sessizliği vardı. Mehmet Bey daha fazla dayanamayıp, konuşmaya başladı.
"Heja kızım şirketimiz batmak üzere bu sebeple seni Karabağ aşiretinin veliaht ağası Boran ağayla evlendirmek zorundayım."
Heja duyduklarıyla,şoka uğramıştı resmen. Bunun bir rüya olması için dua ediyordu. İki üç kere elini cimcikledi, fakat her cimciginde yüreğindeki acı kadar olmasa da, canı acıyordu. Heja nın boğazı düğüm düğümdü. Babasına itiraz edecekti elbet, böyle susarak kaderine razı gelemezdi.
"B-baba ben okumak istiyorum, Hem daha yaşımda çok küçüktür..."
Babası Mehmet bey bu duyduklarıyla çok sinirlenmişti. Tabi onlar için kız çocuğu okuyamaz, dizini kırıp otururdu evinde, erkeğe hizmet eder, kucağında okul kitapları olması gerekirken bebekleri olurdu.
"Kız çocuğu okuyamaz Heja. Seni okutamam, okutursam elalem ne der sonra? Evleneceksiniz o kadar. İtiraz istemiyorum."
Heja'nın gözleri dolmuştu. Daha fazla dayanamayıp odasına doğru koştu. Ne yapacağını bilemiyordu küçük kız. Tek bildiği birşey vardı ki , susmaya devam ederse hayatı mahvolacaktı.
Yarın akşam sözleri vardı Boran ağa'yla Heja'nın sözü kesilecekti.
Bu Heja için çok zor bir durumdu. Acaba Boran ağa onu sevecek miydi?Heja ağlaya ağlaya bir hal olmuştu, artık gözünden kan geliyordu. Yatağa uzanıp düşünmeye başladı, küçük kız. Ölürdüde o gaddar adamın koynuna girmezdi. Heja biraz düşündükten sonra kendine hakim olamamış uyuyakalmıştı. Yarın onun için çok zor bir gün olacaktı.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Heja
Ficção CientíficaKüçük yaşta,babası tarafından,Karabağ aşireti'nin ağasına satılmış bir kızın hikayesi.