3. Oyun Hakkında Düşüncelerim

7 2 6
                                    

Evet, ilk bölümde Little Nightmares 3 oyununu hiç sevmediğimden ve benim için Little Nightmares kategorisine girmediğinden bahsetmiştim.

Peki neden?

Bu bölümde bunun cevabını vereceğim.

Muhtemelen büyük ön yargı yapıyorum ancak tanıtımından ve demo sürümünden anladığım kadarıyla ön yargım pek de yersiz değilmiş. 

Önceden de söylediğim gibi benim bu oyunu sevmemdeki en büyük nedenler her şeyin birbiriyle bağlantılı olması, hikayesinin muhteşemliği, bize hikayeyi anlatmaması, en küçük şeyin bile hikaye için önemli bir detay olması, karakterlerin beden dili vb.di... Daha uzun sayabilirim ancak konumuz 3. oyun.

Bildiğin ve ya bilmediğin gibi oyunun geliştiricileri Little Nightmares hakkında daha fazla proje yapmayacakları ve oyunun devamının gelmeyeceği ile ilgili bir açıklama yapmışlardı. Daha sonra da oyunu başka bir şirkete satmışlar. Yani oyunun geliştiricileri değişti. Bu nedenle büyük bir ön yargım var aslında.

İlk sebebim oyundan asla Little Nightmares vibe alamadım. O rahatsız edici, iç karartıcı, ana karakterleri küçücük hissettiren, o oyunun kendine has atmosferi falan tamamen değişmiş. Daha tatlı ve aydınlık olmuş. Güneş ışıkları olsun, oyunun ana renk paletleri olsun oldukça tatlı ve asla Little Nightmares gibi hissettirmiyor.

İkinci sebebim tamamiyle ön yargı aslında ancak ilk iki oyunda olduğu gibi her küçük şeye bir anlam katacaklarını ve oyunun hikayesi için önemli olan detayları özenle yerleştireceklerini pek düşünmüyorum. Ayrıca umarım hikayeyi öyle pat diye anlatmazlar.

Üçüncü sebebim de ön yargı, karakterlerin beden dillerine ilk iki oyunda olduğu kadar önem verileceğini düşünmüyorum. Çünkü oyun multiplayer (çok oyunculu) olarak da oynanabilecekmiş ve bu karakter içi iletişimlerde ve beden dillerinde sorun yaratabilir.

Oyunu bir arkadaşımızla oynayabileceğimiz için karakterler ayrılamayacak ve sürekli kıç kıça olacakları için... Bilemiyorum duygularımı ifade etmeye kelimeleri yettiremiyorum.

Oyunun sonunda karakterlerin birbirine ihanet edeceklerini ve ya ayrılacaklarını düşünmüyorum, muhtemelen ikisi de kaçmayı başarır çünkü çok oyunculu oynarken birisi ötekine ihanet edemez, hadi etti diyelim o kişi oturup boş boş diğerinin oynamasını mı izleyecek? Ayrılamazlar. İkisi aynı anda ölemez bence öyle bir şey olması zor. Yani en muhtemel ikisinin de hayatta kalması ve mutlu sonla bitmesi gibi gözüküyor.

Little Nightmares hakkında sevdiğim şeylerden biri de sonunu tahmin edememem ve asla klişe şeyler barındırmayan bir yapısı olmasıydı fakat 3. oyunun sonu hakkında basitçe tahminlerde bulunabiliyorum.

Çok oyunculu olmasını herkes beğenmiş ancak ben beğenmedim açıkçası, Little Nightmares gibi bir oyun tek kişilik olmalıydı bence. Karakter ilişkileri, olay örgüsü, tepkiler gibi daha bolca sayabileceğim önemli unsurları büyük ölçüde kısıtlar, engeller.

Karakterler de aynı atmosfer gibi Little Nightmares vibe vermiyor. Sanki bambaşka bir oyun gibi. Alone karakterinin aşırı neşeli olması biraz garibime gitti... Sonuçta Little Nightmares. Ancak 3. oyunda boğucu ve kasfetli bir hava olmadığı için çok sırıtmıyor gibi...

Ayrıca oyunun başından beri gördüğümüz o gizemli taştan gözü gidip kıytırık bir bebeğe koymaları... Pek yaratıcı bir hikayesi olacağını sanmıyorum.

Açıkçası ben önceki oyunlara bağlayacaklarını düşünmüyorum çünkü çizimler vb. oldukça değişmiş ve bambaşka bir oyun gibi olduğu için önceki oyunla bağlamaları oldukça zor. Mono ve Six'in hikayesinin çoktan bittiğini, yeni karakterler ve yeni bir ortamla yeni bir hikayeye başladıklarını düşünüyorum. (En olası olan bu mağalesef)

Umarım ön yargılarım tutmaz ve göt olurum. UMARIM...



|Little Nightmares|Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin