Semasa perjalanan pergi ke kelas “faeeq” Ada satu suara memanggilnya Faeeq terus pushing kebelakang melihat susuk tubuh Yang Kurus.
“apa kau nak den?” Yang sedang melihat ke arah zayden zarif.
Zayden zarif mengambil nafas panjang“barang Yang kau Tu dah sampai”
“kau simpan lah dulu, takyah bagi kat aku” zayden zarif ternganga. Pelik keadaan kawannya . Dulu dia lah Yang paling seronok kalau barang Tu sampai tapi sekarang suruh takyah bagi dekat dia.
“Faeeq, kau ok tak ni?”
“kenapa dengan aku?”
“tak. Aku tengok kau macam lain je?”
“takde lah, Aku just Rasa boring dengan barang Tu je”
“kau bagi jelah dekat ayden, haiqal, kalau kau nak jugak ambil jelah”balas Faeeq kepada kawannya.
Zayden zarif Masih tidal berganjak dari situ. Tampa basa-basi Faeeq sudah selamat masuk kelas.
“kring!!!” habis sudah waktu sekolah. Faeeq dengan muka selamba keluar dari kelas apabila mendengar suara loceng ITU . Faeeq terus bejalan ke arah motosikalnya. Faeeq mahu menghidupkan motonya tapi terhenti apabila Ada satu suara memanggilnya“ faeeq”. Faeeq terus pandang belakang melihat susuk tubuh Yang sasa dan tegak tapi pendek sikit darinya“apa kau nak?”
“tak, Aku Naik dengan kau ye”
“bakpe pulok”
"Kau Kan abang aku”
“yelah Aku tau, Bukan selalu Naik dengan kawan kau. APA nama dia am am apa tah”
“amsyar dhamin” potong adiknya
“ah mana dia?”
“dia jalan dengan awek dia lah”
“bukan kau pun ade awek ke mana pergi?” Tanya Faeeq kepada adiknya ITU dengan nada mengejek.
“diam ah kau jom gerak”
“ok” Faeeq Dan adik terus menaiki motosikalnya.
Sesampai Di rumah. Faeeq terus matikan motonya Dan terus bejalan ke pintu rumah ITU.“assalamulaikum” jerit adiknya” walaikummusalam. sape” puan hafiyah Imani terus membuka pintu “ ni Faiez hafiez lah anak ibu Yang paling kacak. Takkan lupa kot” Tanya Faiez ke ibunya dengan muka sedih. Faeeq Di belakang hanya diam. Faeeq tolak badan Faiez dengan kuat. Faeeq terus salam ibunya Dan terus masuk ke rumah .
“ Faiez kenapa dengan abang kamu Tu?” soal puang hafiya kepada anak bongsunya.
“entah”sambil angkat bahu.
“dah jom masuk”
“ok”faiez Dan puan hafiya melangkah masuk ke rumah.
Faeeq sudah masuk biliknya. Dia letakan beg Di tempo Dan terus barin atas katilnya.
Faiez melangkah ke biliknya. Faiez hafiez sebilik dengan Faeeq Hilman.
“kau Ada masalah ke?”
“kenapa kau tanya?”
“tak lah Aku tengok kau macam badmood je”
“aku ok jelah. Weh tolong Aku ambil fon Aku kat atas meja tu” Faeeq menunjukkan kea arah sebuah meja Di depannya.
Faiez menurun. Dia ambil fon Yang terletak dia atas meja terus bagi kepada Faeeq.
“dah lah Aku nak mandilah”
“pergi lah cepat Lepas kau aku”
“ye”balas Faiez. Faiez mencapai tuala terus keluar dari bilik.
Faeeq waktu baru keluar dari tandas terdengar suara ITU, Faeeq terus ke pintu untuk membuka pintu“kau. Aku ingat sape tadi”
“ kau ingat sape je nak Mari rumah kite ni selain keluarga”
“faeeq cakap dengan sape Tu?!!” jerit puan hafiya Dari dapur.
“ ni lah anak sulung ibu Fahmie hilmie ” Bala's Faeeq kepada ibunya.
“ dah bla. Aku nak masuk Mandi busuk dah Aku ni”kata Fahmie hilmie. Faeeq terus lari Dari Fahmie. Dia terus masuk ke biliknya untuk tidur.
“eh abang mie dah balik”
“ yelah Aku dah balik. Kalau tak sape Yang diri depan Kau ni”
“ heh orang cakap pun tak leh” Faiez terus masuk bilik untuk tidur.
Jam sudah menunjukkan pukul 10:50 p.m.“sikit sikit nak merajuk . Sikit nak merajuk” Fahmie terus masuk ke biliknya selepas salam dengan puan hafiyah.puan hafiya sudah masuk ke bilik dulu.
YOU ARE READING
Berubah Kerana Syurga
Novela Juvenilseorang lelaki Yang sanggup berubah kerana nak masuk syurga