Gubahan buah-buahan tempatan di dalam kulit tembikai yang dibentuk menjadi bakul aku pandang berselera. Cantik nyahh. Aku ambil garfu dan cucuk potongan buah tembikai aku menyuap buah itu ke dalam mulut.
Aku dapat rasa ada orang pandang aku. Aku toleh ke sebelah yeah betul le ade orang pandang my shubenn hehe.
Kemain shubenn.
"Kenapa awak tengok saya lama-lama? Ada apa-apa ke dekat muka saya?" soal aku pelik.
Afiq mengangguk dengan tenang.
"Hah? Ada apa?" aku menyentuh muka aku cari la kot-kot ada buah tembikai tadi comot aku makan.
"Kecantikan."
Tangan aku berhenti cari apa yang ada kat muka ni. Aku side eyes dia.. dia kenyit mata hehh dasar.
"Isy, betul-betul la." aku renung Afiq tajam. Konon la tak puas hati padahal hati ni dah berbunga-bunga.
"Betul la tu. Banyakkk sangat kecantikan dekat muka sayang." Pandangan mata Afiq yang redup buat aku tak keruann woyy.
Hhajajasgshjskks.
Aku pandang depan balik.
"Well sayangg, i'm telling u the facts. Today you are so pretty that i didn't even realize you wearing makeup. I can see that it only enhances your natural beauty."
Fulamak sawit pulak laki aku ni. Rasa seperti di awang-awangan sebab kena puji melambungg dengan shuben. HAHAHA
"Aside from that, you have such a beautiful smile. And it's like i can't think about anything else. That smile, combined with those seductive eyes... got me crazy."
Damnn!!
Manis betul kata-kata my shuben ni la sampai berjaya menembusi kalbuku. Argh! Tenang Lya.
Tenang.. ribut jiwaa.
"Everything about you just drives me insane. I feel like i'm falling for you every second. In short, i love every single bit of you."
Titt..
Ibarat mesin ventilator sedang memaparkan garis lurus dengan bunyi panjang menandakan aku kehilangan oksigen.
Aihh tidak ku sangka mamat acah tinggi sesawit ini. Sesak dada aku dibuatnya.
Aku ketap bibir. Tahan Lyaa aaa.
Makin lama, makin nanis membawa maut ayat Afiq ni!
"Siapa yang ajar awak mengayat ni?" aku side eyes Afiq sesekali dek kerana jantung aku masih berdegup kencang nyahh sebab terkena panahan cintanya. Heh, cringenye.
"No, one. It's just that i've been waiting to say those words to my lovely wife."
Lovely wife.
Lovely. Wife. Mati aku macam ni dengar ayat yang keluar dari mulut dia.
Aku... dah tak mampu... hadap.. kata-kata yang keluar dari mulut Afiq hari ni.
"Afiq lebih baik awak diam je. Makan tu buah sedap." aku pandang Afiq serius.
"W-"
"Don't ask me why. Just stop talking to me for a while." aku memintas Afiq yang baru nak bercakap.
Afiq senyum sinis sedikit.
"Okay... I'll be singing then."
Aku terpinga-pinga bila Afiq bangun dan membetulkan baju melayu serta kain sampingnya.
"Eh, awak nak buat apa?"
"I want to sing... you won't let me talk so let me sing." nohh nyanyi pulak.
Lagu dah start n i know lagu ni Tercipta.
Disaksikan semua
Acara indah kita
Kini kau permaisurikuAfiq tarik tangan aku dan berdiri dengan nya. Dia bagi mic. Orang ramai tepuk tangan.
Terasa detik ini
Bagaikan satu mimpi
Nama mu kini isteriAfiq senyum.
Ikatan cinta telah ku lafazkan padamu
SelamanyaTercipta kita di hari bahagia bersama
Tuhan telah satukan kita
Tuk selamanya hingga ke syurgaAku pandang Afiq.
Sayang kau perlu tahu
Selama kau miliku
Tak perlu gentar dengan hari barumuAfiq senyum dan kami sambung nyanyi semula.
Ikatan cinta telah ku lafazkan padamu
SelamanyaTercipta kita di hari bahagia bersama
Tuhan telah satukan kita
Tuk selamanya hingga ke syurgaJika terpisah kita di dunia
Tetap kan teguh
Ku kan setia
Tuk dirimu sampai syurgaSayang genggam tanganku
PercayalahhhTercipta kita di hari bahagia bersama
Tuhan telah satukan kita
Tuk selamanya hingga ke syurgaaOrang ramai tepuk tangan dengan persembahan aku dan Afiq yang tak terjangka akan berlaku.
"Darling, I love you until the end of my life. I will protect you from anything that tries to hurt you."
Damnn!
Nak pengsan dah aku ni.
Tbc
Maaf le pendek idea nye sikit HAHA. Takpe don't worry next chap panjang hehe
Okehh pape pun jangan lupa vote❤️
Meh le 50 vote kita update next chap🤭
Gurau je 10 pun cukup la berangan nak 50 klu dpat Alhamdulilah hehe❤️
YOU ARE READING
OG | Him
RomanceMy first storyy hehe Maaf la kalau ade tersalah ke apa yee Kite tak pandai buat sinopsis huhu