Hana : Adik.. akak nak cepat ni, dh lambat. Kang kene marah dgn boss pulak.
Izhana, seorang kakak yg sering leka dgn tanggungjawab dirinya dan sering membiarkan kerja rumah tangganya dibantu oleh adiknya bernama Irwana. Izhana telah melangsungkan perkhawinan dengan Fadhly selama 4 tahun dan tidak dikurnai seorang anak lagi.
Wana : Ye kak, jangan risau Wana akan selesaikan kerja akak ni. Akak siap2 apa yang patut, semoga dipermudahkan segala urusannya kak.
Irwana, adik kepada Izhana, dia seorang yg ringan tulang terhadap tugasan kakaknya yg mudah lupa. Dia juga seorang jururawat di sebuah hospital yang biasa di daerah tempat tinggal mereka.
Hana : Baiklah, akak pergi dulu ya. Jaga diri baik2 ya. Kejutkan Abang Fadhly tu cepat, hantar Wana pergi kerja jgk takut lambat mcm akak kang.
Wana : Baik kak, kata irwana dengan lemah lembut.
Kedengaran bunyi kereta Proton Iswara telah berlalu pergi. Dari jauh, seorang lelaki muda yang kacak sedang melihat kereta yg dipandu oleh Izhana sebentar tadi keluar menyusur ke jalan raya. Dia ialah Putra, tunang Irwana. Kini tinggal hanya Irwana dan Fadhly sahaja dirumah.
Wana : Abang, bangun.. dh pagi ni, wana dah siapkan sarapan pagi utk abang.
Fad : Urmph.., apa dia.. sekarang pukul brapa, akak Hana mana?
Wana : Akak baru je pergi kerja bang, akak suruh abang hantar wana pergi kerja sebab bas yg wana nak naik tu dh terlepas.. skang kul 8.00 pagi bang.. bas Wana kul 7.30 tadi.
Fad : 'gosok2 mata' yeke dh kul 8.00 pagi?! Hah! lewat dh ni. Wana masuk kerja kul brapa?
Wana : 8.30 bang, sempat lagi ni lgipun tak jauhkan. Abg mandi lh dulu siap2 pastu makan..
Fad : Okaylah kalau cmtu, abg mandi dulu ye 'mengambil tuala mandi di ampaian lalu terus ke bilik air'
Sementara itu Wana pula segera siapkan dirinya dengan memakai baju jururawat yg agak labuh dan seluar yg agak ramping mengikut ukuran size kakinya dan terlihat seperti anak gadis perawan. Walhal, Wana memang perawan pun dan tindak lakunya yg begitu rajin dalam hal rumah tangga seperti sediakan makan minum, bersihkan isi rumah malah juga sidai pakaian. Dia belajar utk matang ke arah semua itu agar dia boleh menjadi isteri yang taat pada bakal suami dia iaitu Putra.
Fad, seorang suami sah kepada seorang wanita yg bernama Izhana pun mula tergoda dgn kelakukan adik iparnya yg sangat mempersona. Dia suka melihat tingkah laku adik iparnya ketika dirumah. Sangatlah menyenangkannya. Dia rasa seperti dihargai dgn apa yg Wana lakukan padanya. Akan tetapi dia mengetahui dia hanyalah abang ipar kepada gadis yang berusian lingkungan 20 tahun.
Fad mula terbayang dirinya dilayani dgn baik oleh gadis bernama Wana itu sejak dia memulakan rumah tangga bersama kakaknya. Wana terpaksa tinggal bersama mereka kerana dia seorang yg takut tinggal keseorangan walaupun ada rumah sewa yg telah disewakan oleh kakaknya utk dia tinggal. Kenapa Wana tolak, ianya sebab dia tahu jiran2 dia disitu semuanya lelaki. Dia rasa tk selesa dgn kehadiran mereka. Jadi, keputusannya dia bersetuju nak tinggal bersama kakaknya.
Selesai mandi,Fad keluar dari bilik air lalu terus menuju ke biliknya sewaktu dia menuju ke biliknya secara tiba2 tuala yg fad sarung itu jatuh ke lantai. Segera Fad ambil tuala yg tersandai lalu dia sarungkanya semula. Fad masuk ke bilik, tiba2 dia mendengar ada bunyi telefon yg sedang buat panggilan, tanpa ragu2 terus dia mengcheck siapa yg call. Itu adalah fon Wana, Fad melihat Putra (tunang wana) yang buat panggilan dan menghantar pesanan ringkas yang Fad dpt baca.