Connection to the future

21 11 21
                                    

"Ben gidiyorum." Hyunjin, uzun ve kızıl rengi  saçlarını savurup arkadaşına son kez baktı. "Git." Pekala, hala annesinin gizli odasından aldığı taşları inceleyen Jisung onu pek önemsemiş gibi durmuyordu. Hyunjin onun bu haline göz devirdi. Jisung'a bir şey olmasından korkuyordu ama sözünü dinletebildiği yoktu. "Soo-ah teyze farkederse yanarsın." Jisung rengi ara sıra değişen taştan gözlerini ayırıp karşısında, biraz sonra evden ayrılacağı için kapının önünde, duran kuzeninin gözlerine kenetledi gözlerini. "Biliyorum kızılım. Sen beni merak etme, ben bakarım başımın çaresine. Aklın kalmasın yani."

Hyunjin bununla birlikte derin bir nefes verdi ve kapıyı sakince açıp sertçe kapattı. Jisung'un babası annesini kurtarmaya çalışırken isyancılar tarafından yakılarak öldürülmüştü. O günden sonra Soo ah, Hyunjin'e güvense bile oğlu Jisung - babası bir insan olduğu için- melez olduğu için bu işlere bulaşması onu huzursuz ediyordu. Bu huzursuzluk sonucu Jisung'a bazı sınırlar koysa bile Jisung bu sınırların ardını merak ediyor, işin ucunda ölümü bile olsa bu merakına engel olamıyordu. Merakına engel olamadığı günlerden biri ise bugündü.

Annesi fazla şüphe çekmemek için arada sırada meydandaki diğer kadınlara karışıp onlarla sohbet ederdi. Elbette köylülerle samimiyeti fazla yoktu. Sadece normal görünmek için iletişim kuruyordu usta cadı. Jisung ise bu günlerde fırsattan faydalanıp annesinin eşyalarını inceliyor, kitapların dillerini çözmeye çalışıyordu. Ne yazık ki kitapların dillerini açıklayan tüm sözlükler babasının ölümüyle yok edilmişti ve kalan tek cadı olmalarının yanı sıra tek bilenler de annesi ve Hyunjin'di. Hyunjin'den bir şey öğrenebildiği yoktu çünkü annesi onu sıkı bir şekilde uyarmıştı.

Daha fazla bilgi edinmek adına defalarca en ince ayrıntısına kadar incelediği odaya girmek için duvarın üzerine elini koyup ittirdi. Tuğla detaylı tuş içeri doğru göçerken kapı ağır ağır açıldı ve Jisung'a içeri girmesi için olanak sağladı.

Jisung raflarla dolu odadaki yoğun tütsü kokusuyla yüzünü buruşturdu. Bu odanın cidden kasvetli bir havası vardı. Odayı sadece siyah ve kırmızı renkli mumlar aydınlattığı için loş ışık hakimdi. En ortadaki rafa ilerleyip cadı tarihi ile ilgili olan kitabı aldı eline. Bu kitabı daha öncesinde okumamıştı ama okumayı istiyordu. Bugünü uygun olarak gördü ve yerdeki siyah mindere kendini bıraktı.

Kitabın sayfalarını gezdiğinde harflerin - dili tam olarak çözemese bile - okunamayacak kadar küçük olduğunu gördü ve yeniden yüzünü buruşturdu. Annesinin kullandığı gözlük bu odada olmalıydı. Yavaşça ayaklanıp gözlüğü aramaya koyuldu. Odanın köşesindeki sehpanın üstünde gördüğü parlayan taş ile ne aradığını unuttu ve gülümsedi. Adımlarını hızlandırmaya çalışırken yerdeki minderlerden birine takılmıştı. Sehpanın üzerine doğru düştüğünde sehpanın kenarları çökmüştü.

Onu şaşırtan ise kare şeklindeki sehpanın ortasından yine kare şeklinde bir kasa çıkmasıydı.

"Holy shit.."

Kasanın şifreli olmasına üzülse de aklına gelen fikirle yüzünde kurnaz bir sırıtış oluştu. Kasa kısık 'cık' sesiyle açılırken Jisung'un denediği şifre babasının öldürüldüğü tarihti. Kasayı biraz zorlayarak açtıktan sonra gözüne ilişen kitabı sağ eliyle kavradı ve kasadan çıkardı. Hala yatar pozisyonda olduğu için oturur pozisyona geldi ve kitabı araladı. Araladığı sayfada karşısına çıkan monokl denen gözlüklere benzeyen büyüteçle birkaç saniye bakıştı ve iki parmağını arasına sıkıştırarak gözüne yaklaştırdı. Hala gözüne doğru tutarken kitabın sayfasına odaklandı.

"Ne?" Bir gözü anlamadığı işaretleri görürken diğer gözü kolaylıkla 'kendi dilini' okuyabiliyordu. Jisung neler olduğunu kavrayabilmek adına büyüteçi uzaklaştırdı.

Hayır. Cidden bu büyütece benzeyen alet, tüm büyüleri onun anlayabileceği dile çeviriyordu. Sol gözüne tekrar yaklaştırdığı aletle sağ gözünü kıstı. Şu ana kadar hayatında çoğu defa büyü yapmayı denemişti fakat hiçbir zaman doğru ölçüyü tutturamamıştı. İşte bu yüzden şu anda elinde kaynağı varken, ve annesi gelmeden, bir şeyler denemek istiyordu.

"Gelecekle bağ kurabilmek için.."

~~~

Yazılmaya başlanma tarihi: 29 Aralık 2023 18.20
Yayınlandığı tarih: 3 Mart Pazar 22.57

connection to the future • minsungHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin