با ورقههای توی دستش خودش رو باد میزند .
با دیدنِ سرو صدای داخلِ سالن چشم غرهای رفته و بعد از گذاشتنِ کاغذها روی میز ، چند بار محکم روی میز میزند *:"ساکت ! ساکت !.... بسه !"
با ساکت شدنِ سالن ، گلوی خود رو صاف میکند *:
"اِهِم اِهِم ...خب امروز میخوام ادامهی بحثِ ستون رو براتون بگم .."
مصالح ستونِ ساختمونِ داستان ، چهار مورد بود که من تو پارتِ قبل دوتا رو براتون توضیح دادم و الان میخوام برم سراغِ سومین مورد .
3 - توصیفِ احساساتِ کاراکترها :
این قسمت واقعاً مهمه !
طوری اگر بتونید احساساتِ کاراکتراتون رو به زیباترین حالتِ ممکن نشون بدید ، نوشتههاتون تو ذهنِ خوانندهها ثبت میشه !✨و البته اگر تو توصیفِ احساساتِ کاراکترا لنگ بزنید ، ریدر نمیتونه با کاراکتراتون درست ارتباط بگیره و رفتارهاش براش مصنوعی میشه .
حالا چطور احساساتِ کاراکترها رو طوری توصیف کنیم که هم آبکی نباشه و هم واقعی به نظر بیاد و هم قشنگ تعریف بشه ؟!
من چهار موردِ رو اینجا میگم :
➊ قبل از هر واکنش فکر کنید
➋ شخصیتِ تک بعدی نسازید
➌ جزئیات رو فراموش نکنید
➍ استفاده از تانگوی قلم و کلماتمن چهار مورد رو براتون عنوان کردم و حالا میخوام دونه به دونه رو کوتاهومفید براتون باز کنم تا کامل متوجهش بشید.
1 - قبل از هر واکنش فکر کنید :
اول از همه ؛
همهی ما آدمها توی هر شرایطی یک ریاکشنِ خاص از خودمون نشون میدیم و اون کاراکتری هم که تویِ نویسنده ساختی هم ، آدمِ داستانِ خودشه.منظورم از "قبل از هر واکنش فکر کنید" ، اینه که قبلِ نوشتنِ واکنشِ کاراکتراتون ، بشینید خوب فکر کنید که اگر تو زندگیِ واقعی ، این اتفاق برای کسی میوفتاد ، همین واکنش رو نشون میداد ؟!
اگر آره که چه بهتر ، ولی اگر نه تغییرش بدید . ^-^
این مورد حتی در موردِ کوچیکترین واکنشها هم صدق میکنه !مثلا طرف وقتی ننهش مرده ، پسفرداش یهو مثلِ روزِ اولش نمیشه ! :/
همونطور که همون اول گفتم ، نویسندهی عزیز ، باید داستان رو باید زندگی در نظر بگیری نه متنِ خالی !
از عمقِ وجوتون بنویسید ، طوری که یهو به خودتون بیاید و ببینید که انگشتاتون دیگه خموراست نمیشن .حالا اینجورم نیستید مهم نیست بیخیالش ، ولی حواستون به چیزی که مینویسید باشه. :|♡
2 - شخصیت تک بعدی نسازید :
خب این مورد رو من تو خیلی فیکشن ها دیدم که کاراکتر اصلی داستان یا فرعیها شخصیتِ تک بعدی دارن !
حالا منظور از "شخصیتِ تک بعدی" چیه ؟
YOU ARE READING
چگونه بهتر بنویسیم ؟ ~
Random| ماجراهایِ منو درسام / این قسمت : فنفیکشن | 📌🖇ماجراهایی که من با درسِ 'خوبنوشتن' داشتم •-•♡ میتونید من رو با ماجراهای درسها دنبال کنید و از تجربیاتم هم استفاده کنید . همچنین اینجا به عنوانِ یک ریدر [ خواننده ] تو پارتهای "دورِهمی" اشکالاتِ زی...