آسیاب های قهوه دارای دو مدل تیغه هستند. که شامل تیغه مخروطی و مسطح می باشد. آسیاب قهوه با تیغه مخروطی از نیروی جاذبه برای کشیدن دانه های قهوه بین دو سطح مخروطی شکل استفاده می کنند. در این دستگاه ها، یک سطح تیغه میچرخد و سطح دیگر ثابت است.تیغه های مخروطی می توانند طیف وسیعی از اندازه های آسیاب را تولید کنند. بنابراین همه کاره هستند و می توانند برای روش های مختلف دم کردن قهوه از آنها استفاده کنید. این مدل تیغه در حین آسیا کردن حرارت کمتری تولید می کنند. افزون بر این گرایندرهای برقی با تیغه مخروطی نیاز به نگهداری کمتری دارند. بنابراین انتخاب خوبی برای مبتدیانی هستند که می خواهند راحتی داشته باشند.تیغه های مسطح دارای دو دیسک مسطح و موازی هستند و دانه های قهوه از میان این دو سطح مسطح عبور می کنند. دانه های قهوه تماس طولانی تری با تیغه ها دارند که منجر به آسیاب ثابت تری می شود. بر خلاف تیغه های مخروطی که به نیروی گرانش متکی هستند، تیغه های مسطح از یک موتور پرسرعت برای چرخش آنقدر سریع استفاده می کنند. این آسیاب ها برای اسپرسو ساز ها، مانند اسپرسو ساز خانگی، نیمه صنعتی عالی هستند. با این حال، آنها نیاز به تمیز کردن و کالیبراسیون بیشتری نسبت به تیغه های مخروطی دارند. برخی از آسیاب ها سازوکاری دستی دارند که دانه های قهوه را به ذرات ریز خرد می کنند. این آسیابها اغلب مقرون به صرفهتر از آسیابهایی برقی هستند، بنابراین گزینهای جذاب برای مبتدیان با بودجه کم هستند. استفاده از آسیابهای دستی نیز آسان است و برای شروع فرآیند آسیاب کردن فقط باید دسته آن را بچرخانید. با این حال این گرایندرها دارای اشکالاتی نیز هستند.آنها، دانه های قهوه را به طور نایکنواخت خرد می کنند که درنهایت مخلوطی از ذرات ریز و درشت قهوه بدست می آورید. پودر قهوه ریز و درشت منجر به استخراج بد و نامتعادل می شود. همچنین هیچ تنظیمی ندارد و شما نمی توانید دانه های قهوه را با درجه های متفاوت خرد کنید. علاوه بر این، آسیابهای دستی تمایل به تولید گرما در طول فرآیند خرد کردن دارند که باعث می شود دانه های قهوه تا حدی طعم خود را از دست بدهند.همچنین میتوانید تنظیمات را با نزدیکتر کردن یا دورتر کردن تیغه ها تغییر دهید. بدین وسیله می توان قهوه ها را ریز تر یا درشت تر آسیا کنید. با استفاده از گرایندرهای برقی میتوانید برای روش های دمآوری مختلف، قهوه خرد کنید.یعنی ریز برای انواع دستگاه اسپرسو ساز، درشت برای قهوه ساز فرنچ پرس و یا متوسط برای قهوه ساز V60.
YOU ARE READING
معرفی بهترین آسیاب قهوه خانگی
Non-Fictionآسیاب های قهوه دارای دو مدل تیغه هستند. که شامل تیغه مخروطی و مسطح می باشد. آسیاب قهوه با تیغه مخروطی از نیروی جاذبه برای کشیدن دانه های قهوه بین دو سطح مخروطی شکل استفاده می کنند. در این دستگاه ها، یک سطح تیغه میچرخد و سطح دیگر ثابت است.تیغه های...