1.Bölüm

132 14 2
                                    

Arkadaşlar şunu söylemek istiyorum bu bir kurgu ona göre okuyup yorum yaparsanız sevinirim. Eğer tarih kısımları okuyup böyle bir şey yok derseniz. Şunu demek istiyorum bu bir kurgu. Eğer ben tarihi gerçek bir şekilde yansıtıp yazarsam bu okuma kitabı değil. Tarih kitabı olur o zaman kurgu diye bir şey olmaz. Ona göre okuyup yorum yapıp okursanız sevinirim rica ediyorum. Hiç bir şekilde kötü bir unsur yoktur tarih hakkında. Bazı gerçek kısımları var tarihin gerisi benim hayal gücüm ona göre okursanız sevinirim. Burayı okuduğunuz için teşekkür ederim. İyi okumalar dilerim.

Part1

Şu an atım ile özgürce bozkırda dolaşıyoruz. Anam benim avlanmaya çıktığımı düşünüyor ufak dolaşmaktan sorun gelmez.

"Göç zamanı yaklaşıyor bir av bulsak iyi olur." dedim Karatay'a.

Karatay her yolculukta bana eşlik eden atım. Savaş sonrası bulmuş babam ormanda yavru iken bulup yanında getirmiş ama çok huysuz at olduğunu söyler dururdu. Hakanımız ile nice savaşlara katılır babam şu an savaşta olduğu için av gibi işler bana kalıyordu. Karatay'dan indim yakın bir ağacın yanına bağladım. Avlanırken en ufacık sesten korkardı hayvanlar.

"Yakında geri dönerim oğlum." dedim başını okşayarak. Yay kayışını düzelttim oklarımı düzeltim en son kılıç ve hançerimi kontrol ettim. Her duruma hazırlıklı olmamız lazım. Bu devirde pek sevildiğimiz söylemenmez. Hele ki şu Çinliler tarafından hiç sevilmezdik. Derslerini versek bile hâlâ zülümları devam ediyor. Buldukları Türkleri yakalayıp değişik işkenceler yapıyor. Hakanımız bunları durdurmak için çok uğraşıyor. Bu düşünceleri bir kenara bırakıp ormanın derinliklerinde yürümeye başladım. Yakında herkes Türk'ün gücünü görecek nasıl olsa? O zaman tüm herkes tır titreyecek. Her bir Türk'ün kanını hesabı sorulacak. Sinirlendiğimi his ediyorum. Sanki kanım daha hızlı akıyordu. Sakin ol Aybike sadace avına odaklan. Yavaş adımlar ile hareket ediyorum. Kurduğum tuzakların ilk kısmına geçtim. Tuzak boştu gördüğüm karartı ile ağacın arkasına pustum. Yavaşça baktığımda çin askerleri olduğunu gördüm. Buraya girmeleri yasaktı. Bu sınırlar bize aitti. Bunu herkes bilirdi ama bu kadar yakınlaşmaları yasaktı. Atam yemek yerken söylemişti Konuşma yapmışlar Çin imparatoru ile kimse kimsenin sınırları geçmeyecek diye.

(Arkadaşlar kusura bakmayın ortasında girdim. Atam dediği kişi babası söylemek istedim. İyi okumalar)

Yayın kirişine oku yerleştirdim babamın bana yaptığı zigir vardı. Çinli askerlerden biri buraya gelince büyük otlakların oraya gittim sessizce yedi kişi vardı ve atlılar acaba yollarını mı kaybettiller sessizce atımın oraya yürümeye başladım. Yere eğilen çin askeri otlara baktı otlar ezilmişti. Çünkü ben ezdim hızlı olmam lazım. Hızlı ve temkinli şekilde yürüyordum arkamı dönmem ile iki çin askeri karşılaştım hemen oku fırlattım. Biri dizlerin üstüne düştü hızlıca koşmaya başladım bir yandan oku yaya sabitledim. Islık çaldım, bu ıslık yardım ıslığıda her bir ıslık ayrı bir şeyi çağrıştırıyor. Bu ıslık düşman askerleri sınırda demek. Bu kez de ıslık çaldım bu ıslık attım Karatay'ın hazır olması için arkamı bakmadan ve ağaçların arasında zikzak çizerek koşuyorum. Bu hem vurulmamı engelliyor hem de düşman şaşırtma yöntemi idi. Bunu atam öğretmişti genellikle casusluk yapıp yakalancağı zaman böyle koşarlarmış. Karatay görüş açıma girince bana koşarak gelmeye başladı. Hızlıca üstünü binip Karatay'a tüm gücü ile koşması için gerekli komutu verdim.

Arkamdan atların sesleri geliyordu büyük bela içimde idim. Karatay tehlikede olduğumuzu sezmiş gibi daha hızlı koşmaya başladı aferin benim oğluma. Oku krişe yerleştirdim derin nefes alarak arkamı dönebilecek şekilde döndüm. İlk hedefime gelen askeri vurdum. Eğer dost olsaydılar saldırmazdı bunlar. Ne zaman bizle dost aldılar çadırlar daha uzaktı. Tek çare hepsini benim haletmem. Ben Kürşad'ın kızı Aybike içimizde doğuştan gelen savaşçı kanı var. Türk olmak ayrıcalıktır. Tengri bana yardım et diye nefes aldım. Karatay şaha kalktı tam onlara doğru sürmeye başladım hepsi neye uğradığını dair bir ifade vardı tamam hızlı ve seri şekilde okları atıyordum. En son iki kişi kalmıştı avlanacağım diye oku az almıştım.

Yayımlanan bölümlerin sonuna geldiniz.

⏰ Son güncelleme: Dec 22, 2023 ⏰

Yeni bölümlerden haberdar olmak için bu hikayeyi Kütüphanenize ekleyin!

AYBİKEHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin