نبداء بالصلاة علي سيدنا محمد صلي الله عليه وسلم
بسم الله الرحمن الرحيمبارت : ٣٩ البارت الاخير
وقفنا البارت الي فات علي ندي لما ضربت رصاص وجت في ......
مازن
اية : بدموع وعياط مازن وجريت عليه ومسكته .
مهاب : بصدمه مازن حبيبي فوق مازن .
قام وقف وقرب من ندي وضربها بالقلم وقال انتي احقر واحده اعرفها وانا اوعدك هتتفعي حق الي انتي عاملتي في اخويا ده واه صح انتي طالق ياندي . ورن بالسعاف والشرطه .
وقبضت الشرطه علي ندي والاسعاف اخدت مازن .
وفي المستشفي دخل مازن اوضه العمليات والكل كان مستني علي اعصابه .
محمود : يارب انا مش عارف اي الي بيحصل في حياتنا ليه كل لما نيجي علشان نفرح يتقفل الباب في وشنا .
مها : وحد الله يامحمود انا عندي ثقه انه ربنا هينكز ابني ويقوم بالف خير وهنرجع نفرح وننبسط تاني .
محمود : يارب يامها يارب ابني ياكون كويس ويقوم بالف سلامه .
اية : كانت وقفه واخده ابنها في حضنها وبتعيط وبتدعي ان جوزها يقوم بالف خير .
ونسمة : قربت من اية واخدتها في حضنها وقالت اية اتفالي خير ان شاء الله هيقوم بالسلامه بجد اسفه علي كل الي بيحصل بسببي لو مكنتش وقف مكاني كان هيكون كويس .
اية : نسمة ممكن متفضليش تلومي نفسك وبعدين ثم اني متاكده ان جوزي هيقوم وهيكون بالف خير ويرجع لحياتي انا وعياله .
نسمة : حاضر يا اية مش هلوم نفس بس ونبي متزعلي نفسك علشان انتي حامل .
اية : حاضر ياقلبي انا مش زعلانه انا كويسه وهكون كويسه اكتر لما جوزي يقوملي بالسلامه .
نسمة : يارب ياقلبي ان شاء الله هيكون كويس .
وقربت نسمة من جوزها الي واقف وعمال يدعي وحط ابنهم في ايده .
نسمة : مهاب حبيبي اهدي ان شاء الله مازن هيكون كويس ويقوم بالسلامه .
مهاب : بضعف يارب يانسمة يارب انا مش عارف ليه بيحصل معانا كده احنا كنا مبسوطين اي الي حصل في حياتنا .
نسمة : اتفائل بالخير ووحدة الله كده فين مهاب القوي الي بيثق في ربنا وعارف ان ربنا كاتب كل شي وقل شي قدر ومكتوب علينا نعيشه ولازم نحمد الله علي كل شي .
مهاب : بصلها بحب الحمد الله علي كل شي وشكرا يا اجمل وراق انسانه انا عرفتها وبشكر ربنا انه بعتك ليا وخالكي من نصيبي .
ادم : ب ا ب ا ( بابا ) .
مهاب : بفرحه نسمة هو ادم قال بابا صح بجد هو قال بابا وبص لي ادم وقال ياله ياحبيبي قول بابا تاني .
ادم : بضحك وايده في بقه ب ا ب ا ب ي ب ي ( بابا بيبي )😊 .
مهاب : ياقلب وروح بابا انت عمري كله ياعيوني انا انا بحبك اوي ياقلب بابا .
ادم : فضل يشد هدوم ابوه ويبصله ويضحك .
وبعد شويه مش كتير طلعت الدكتورة .
دكتوره روما : ببتسامه بشوشه الحمد الله الرصاصه جت في الكتف وبعيد خالص عن القلب واحنا طلعنا الرصاصه ونظفنا وخيطنا الجرح الف حمدالله علي سلامته .
الكل : الحمد الله يارب .وبعد مرور اسبوع طلع مازن من المستشفي والكل رجع عاش حياته الطبيعيه من تاني ومازن سحب الشكوه من علي ندي وهددهم هي وسعاد انهم يطلعوه برده حياتهم وسفرهم واتاكد انهم ميرجعوش حياتهم تاني .
أنت تقرأ
حكاية حب
Mistero / Thrillerلو بتدور علي الحب هتلاقي هنا وسط ابطالي حب الاهل وحب الابطال للبطلات وحب البطلات لي الابطال وحب الاخوه