نبدا بالصلاه علي النبي محمد صلي الله عليه وسلام
بسم الله الرحمان الرحيم
بارت : ٣٦
في صباح يوم جديد عرف مهاب مكان نسمة ورح علشان يكلمها تاني ويتفهمو من جديد وصل المكان وفضل يدور علي العنوان الصح ورقم البيت لاغايت ما لقاهبس المشكله كان هناك فيه تجمع وخناقه كبيرة .
نروح بقا للخناقه قبل نص ساعهنسمة كانت بتدور علي شغل من تاني بدل الشغل عند محمد وكان قريب من البيت فيه محل عطاره هناك
نسمة : السلام عليكم .
صحاب المحل عم عبد الله : وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته .
نسمه : بأدب انا كنت جايه وعندي امل الاقي شغل عند حضرتك .
عم عبدالله : بحب وحنيه اكيد يابنتي اتفضلي تعالي وانا هعلمك تعملي اي بظبط واعرفك اسعار الحاجه واخليكي انتي تبيعي النهارده اي رايك .
نسمة : بفرحه اكيد انا هعمل كل الي حضرتك تقوله بالحرف الواحد وشكرا شكرا جدا ليك علي الفرصه دي .
وفي لحظه دخل محمد صاحب الشغل القديم بتاع نسمة
محمد : بخبث السلام عليكم يا راجل يا طيب .
عم عبد الله : بحب اهلا اهلا يا محمد يابني فينك يابني مختفي ليه .
محمد : علي نفس الخبث ما انا كنت فاض قولت اجي اشوفك النهارده وانصحك علشان متخسرش زي ما انا خسرت .
عم عبدالله : بستغراب تنصحني ومتخلنيش اخسر وانا هخسر اي بس يابني .
محمد : بحقد وخبث بص يا راجل يا طيب البنت دي وكان بيشاور علي نسمة
كانت بتشتغل عندي بس اديها طويله وكانت بتسرق من عندي وانا مشيتها من عندي وغير انها يعني استغفر الله العظيم ربنا يسترها علينا وعلي عيالنا بنت مشيت في الحرام وعندها ولد كمان من الحرام وانا جيتلك بس وقولت افوقك قبل متقع .
عم عبدالله : بقرف استغفر الله استغفر الله وانتي جايه يا استاذه تشوهي سمعتي ومحلي هنا وراح لعندها وشدها برا المحل وبصوت عالي قال : ياله من هنا يا عديمة التربيه برا ومشوفش وشك تاني انتي فاهمه .
وفي لحظه اتجمع اهل الحاره كلهم
الست صباح الي اتخنقت معاها نسمة قبل كده : بكره
وانتي عاملتي اي للراجل يامقصفة الرقبه انتي ياعديمه التربيه .
محمد : بخبث تعالو اشهدو يا اهل الحاره البنت دي سرقت مني وغير كمان طلبت مني طلب انا كاراجل مقدرش اتطلبو طلبت نتجوز عرفي واربي ابنها ابن الحرام ده .
الست صباح : اتفو عليكي يازباله انتي غوري انتي جيتي قرفتي ووسختي حراتنا ده انا هجرجرك في الحاره كلها واطلعك منها .
محمد : بخبث لا سبيهالي انا الطالعه دي وانا اوعدك اني مش هخليها تخطي الحاره دي تاني وقرب منها ولسه هيمسك اديها .
وفيه لحظه كان محمد علي الارض ومرخيرو بتنزف وده كان رد مهاب عليه
مهاب : سمعني بقا كده يا حلو كنت بتقول اي .
محمد : ببجاحه انت مين انا كلمت ياجدع انت وانت ازي تتجراء وتمد ايدك عليا انت متعرفش انا مين وممكن اعمل معاك اي .
مهاب : كان بيقول كلامه وهو بيضرب فيه انا مين انا ابقا جوز المدام الي اتجرات وجبت سرتها بالغلط وانا بردو ابقا ابو الولد الي قولت عنه ابن حرام وضربه بالبكس وقعو علي الارض وقرب من نسمة ومسك اديها وبصوت عالي قال : ابقا اسمع حد يجيب سيرت مراتي بالواحش تاني والبنت الي قدمكم دي اشرف من اي حد فيكم وهي انضف من انها تمد اديها علي حاجة حد وفي خلال خمس دقائق بس لو لمحت حد قدامي هتصرف تصرف مش لطيف بالمره .
وبالفعل كله مش ومافضلش حد غير مهاب ونسمه وفتحية .
نسمة : بعياط وصريخ😭 انا مش هسامحك يامهاب عمري ما هسمحك علي الي انا في بسببك عمري ما هسمحك في حياتي .
مهاب : بدموع وحزن يانسمة اديني فرصه اخيرا علشان خاطري انا محتاجك في حياتي طيب مفكرتيش في ابننا عايزه ابننا يتربي من غيري .
نسمة : بضعف هزت رسها بلا .
مهاب : قرب منها وباس راسها واديها وقال بحنيه طيب تعالي ننسا الي حصل ونبدا من اول وجديد علشان خاطر ابننا الي مشفتهوش لغايت دلوقتي .
نسمة : لا مش هقدر اكمل معاك علشان خاطري يامهاب لو لسه ليا معزه في قلبك طلقني وانا اوعدك مش هحرمك من ابنك في حياتي .
مهاب : بحب وتملك لا يانسمة عمري ما اطلقك لو هيكون اخر يوم في عمري مش هسيبك ولو ماجتيش معايا هخطفك وانتي عارفه انا مجنون واعمالها .
نسمة : بعصبيه ليه هو بالعافيه يعني طيب مش جايه معاك ووريني هتعمل اي .
مهاب : شالها مره وحده وقال تمام انتي عايزها جنان في جنان وانا بموت في الجنان
وبص لفتحيه وقال طنط ممكن تجيبي الولد وتيجي معانا علي العربيه .
نسمة : بصراخ نزلني نزلني بقولك مش هاجي معاك ابعد عني بقولك نزلني .
فتحية : كانت عماله تضحك عليهم وعلي شكلهم مع بعض ☺😂 وراحت جابت ادم وعملت زي ما مهاب قالها .
وراح مهاب العربيه ودخل نسمة بالغصب وحطلها حزام الامام وركب العربيه وقفلها بالترباس علشان نسمة ورن علي مازن قاله يحصلو علي البيت .نروح عند مازن
طبعا بعد ماقفل مع مهاب فرح اوي لاخوه وكلم اية وقالها ان مهاب لقا نسمة وحكالها كل الي حصل وركب عربيته بعد ما اخد حاجته وحاجة اخوه واتفقو يتقبلو كلهم في الشقه الي فيها مها .وبعد فتره اتجمعو مها ومحمود ومازن واية ودخلو الشقه
ومهاب ونسمة وصلو عند العماره وفتح مهاب الباب ولسه هيخرج نسمة زقتو وفضلت تجري وهو جري وراها 🏃🏻🏃🏻♀ .
مهاب : نسمة اقفي يابنتي اقفي بقا متتعبنيش معاكي وفضل يجري وراها لاغايت ما مساكها وشالها ورجع تاني عند البيت وطلب من فتحيه تطلع وارهم .
وصلو عند باب الشقه وخبتط فتحية الباب .
وفتحت اية .خلص البارت نستنا البىت الجاي ونشوف هيعملو اي
محتاجه تعلقتكم .
بقلمي : نسمه احمد .
أنت تقرأ
حكاية حب
Mistério / Suspenseلو بتدور علي الحب هتلاقي هنا وسط ابطالي حب الاهل وحب الابطال للبطلات وحب البطلات لي الابطال وحب الاخوه