Setelah pulang mengambil fail di office Hayden hanya mendiamkan diri dan Aisha merasakan ada sesuatu yang tidak kena dengan boyfriendnya itu. Wajah Hayden yang berkerut dari keluar office sampai ke dalam kereta.
Aisha pun membuka mulutnya "sayang okay?" tanya aisha dengan hati hati tidak mahu mood boyfriend nya itu bertambah buruk namun yang terjadi ialah Hayden tersenyum manis menahan blushing di pipi dan telinganya yang mulai merah.
"why eh? setiap kali u panggil i sayang, blushing je terus argh i cannot" Hayden senyum lagi sehingga rapat ke telinga "hahaha laaa kita nak check dia okay ke tak, tau tau blushing" aisha ketawa melihat muka Hayden yang merah "taklah i terfikir macam mana daddy boleh nak ikut pergi reunion kan dia dah tau mesti ada perempuan sundal tu" jelas Hayden.
"sebenarnya perempuan tu ada buat apa kat daddy sebelum ni?" tanya Aisha perasaan curious
"so time sekolah menengah dulu daddy pernah bercinta dengan perempuan tu, kiranya time tu perempuan tu tengah hot la kan ramai suka dia so daddy try la dia tu pun sebab perempuan tu pandai and then dah habis sekolah mesti la dah bertukar haluan masing masing and diorang putus, tau tau je daddy dah jumpa mama kat college and diorang pun kahwin. Then baru harini dia cuba nak ganggu balik but daddy tolak dia guna cara kotor untuk dapatkan balik" jelas Hayden sambil mengurut keningnya."uish dia buat macam ni suami dia tak tau ke?" tanya aisha lagi "tak suami dia dah mati 2 tahun lepas, bukan setakat kacau daddy je sampai ke mansion dia datang cari daddy" kata Hayden
"teruk betul, then sekarang daddy macam mana?" tanya aisha yang risau apabila teringat kejadian petang tadi di pantai "mummy dah sedarkan dia, u jangan risau okay" kata HaydenDi bilik Lily
"kenapa awak sampai macam ni?, dia dah buat apa dengan awak ha?" tanya Lily bertubi tubi perasaan risau, pening dan banyak lagi dirasainya sekarang "haa? dia bagi saya minum air lepastu saya rasa pening and dia bawak saya masuk dalam tempat tu" jelas Harrison walaupun matanya masih lagi tertutup kerana pening "aish, kenapa awak still minum air yang dia bagi, kan awak dah tau perangai dia macam mana kan" kata Lily geram "tak time tu saya ingat dia dah berubah, sebab cara dia cakap tak sama macam dulu yang tengking and memaksa, dia cakap elok tu yang saya percaya" kata Harrison.
"I'm sorry honey, lepasni saya dah tak akan ikut reunion apa semua tu kalau takde awak yang datang sekali" kata Harrison sambil bangun dan memegang tangan Lily "okay fine, kalini je i maafkan u, dah la rehat je dulu u still ada rasa pening kan?" tanya Lily, Harrison hanya mengangguk sambil memejamkan matanya untuk berehat.
Lily pun keluar dari bilik Harrison untuk memasak untuk makan malam ketika lily berjalan ke dapur dia terbunyi suara anak kucing yang berada di luar dapurnya itu. And at the same time Aisha and Hayden dah sampai rumah Hayden naik ke biliknya untuk siapkan fail kerjanya, Aisha berlari ke dapur kerana dia terdengar bunyi suara anak kucing .
Belum sempat Lily memegang anak kucing itu Aisha terlebih dahulu mengrampasnya di tangan Lily, "ehh terkejut mummy, kamu dari mana pulak ni" kata Lily sambil mengusap sedikit dadanya kerana terkejut "hehe sorry mummy datang senyap senyap dari belakang, tadi pergi office Hayden dia tertinggal fail kerja" jelas Aisha sambil mengusap kepala anak kucing "eee comel lah mum, warna oren pula tu boleh tak sha nak jaga kucing ni" kata Aisha sambil memeluk erat anak kucing itu.
"Hahaha yela yelah jaga betul betul jangan kasi berak merata rata kalau tak mummy bagi kat jiran sebelah" ugut Lily "mana ada, esok terus sha bawak pergi klinik haiwan" kata Aisha sebelum membawa anak kucing itu keluar dari dapur dan menuju ke bilik "meow nak makan apa?" tanya aisha ke anak kucing itu, namun kucing hanyalah seekor kucing mana ada kucing yang boleh bercakap dia hanya meng meow sahaja jawapannya.
Malam pun telah tiba
Aisha mandi dan menyuruh maidnya membeli makanan dan keperluan kucing
tok..tok..tok "sha ni saya nak hantar makanan ngan barang kucing" kata maid itu Aisha pun dengan segera membukakan pintu biliknya.
1 jam kemudian
Aisha pun memasang katil yang di beli maidnya untuk anak kucing tersebut.
"auwww muat la meow kalau awak nak tidur sini" kata Aisha sambil tersenyum "erm nak letak nama apa eh?" kata Aisha yang bercakap seorang diri "tapi kenapa muka meow macam Hayden eh? tanya Aisha kucing tersebut hanya membalas "meow?" "taklah meow Hayden tu boyfriend Aisha dia ada kat dalam bilik dia, tapi dia sibuk la sekarang jadi kita main berdua jela ye" kata Aisha.
Kerana bilik Aisha yang masih lagi terang benderang dengan cahaya dari lampu Hayden pun masuk ke dalam bilik Aisha.
"sape cakap Hayden sibuk?" jamput Hayden "ehh dah siap dah kerja dalam fail tu?" tanya Aisha "yee dah siap dah, jumpa kat mana kucing ni?" tanya Hayden "tadi time kita balik i ada bunyi suara kucing dari dapur tu yang i pergi jenguk tau tau ada anak kucing comel" kata Aisha.
"Lahh macam tu rupanya haa ni kucing dah bagi makan ke belum ni?" tanya Hayden "mestilah i dah bagi susu la apa semua siap tolong pasangkan katil lagi" kata Aisha dengan bangga, Hayden tersenyum melihat girlfriendnya tak pernah sebahagia ini.
"love?, if i dah dapat tawaran tu nanti kan.." aisha hanya terdiam tidak dapat bayangkan hari tersebut terjadi "yea kalau dapat and why?" tanya Hayden "hehe takde papelah, jom turun i dah lapar la" kata Aisha cuba mengubah topik "okay jom" Hayden tau apa yang Aisha cuba sampaikan tetapi lelaki itu mahu Aisha mengatakannya sendiri bukan melalui tekaan atau cara lain.
Di meja makan
"wahh sedapnya lauk mummy masak" puji Aisha "haa makan lah banyak banyak kasi gemuk sikit badan tu" kata Lily "eh mana boleh gemuk nanti boyfriend i tak suka" gurau Aisha sambil ketawa "eh sape cakap, nanti comel la pipi ni makin besar" kata Hayden sambil mencuit pipi Aisha "Hahaha haa kamu Aisha macam mana tawaran kat Oxford tu?" tanya Harrison dengan tiba tiba
"erm entah la tak dapat email lagi la buat masa sekarang tengok lah macam mana" kata Aisha namun suaranya mulai perlahan. "sha?" panggil Lily "ye, mum kenapa?" tanya Aisha "nanti lepas makan kita lepak kat kolam okay" pesan Lily "eh lepak tak ajak kitaorang dah eh" gurau Harrison "Hahaha biarlah dorang tu daddy, ada hal perempuan la tu nak discuss" jamput Hayden
Yeaaa tunggu next update sorry kalau salah ejaan/titik/koma dll.
Untuk pengetahuan anda semua, cerita ini hanyalah untuk hiburan semata mata, saya berharap anda semua tidak mengambil berat hal hal seperti ejaan/titik dan koma. Jika nama karakter yang saya guna dalam cerita ini tersama dengan cerita dari penulis lain saya mohon maaf kerana kejadian ini sama sekali tidak dijangka. Harap kata kata saya ini dapat diterima dengan hati yang terbuka.
YOU ARE READING
His Clingy Baby
RomanceAisha tidak pernah sekalipun terjatuh cinta kepada mana mana lelaki, tetapi disebabkan kelakuan abang tirinya itu, aisha mulai menyedari dirinya telah pun jatuh cinta. Namun Aisha tidak pernah menganggap perasaannya benar dan selalu saja cuba untuk...