-"إبعد عنها بقولك،صدقني هتندم علي كل اللي بتعمله ده"
-"اتنين بنات بس مع بعض!مكنتش أعرف إني محظوظ للدرجه دي!وبعدين واحده عاجزه زيك هتمنعني أعمل اللي عايزه؟!"
تجمعت الدموع بعيناها تبتلع إهانته بضعف وهي تحاول الزحف تجاه خديجه الفاقده وعيها ليدفعها بيده بشده لتضع يدها علي الأرض بدافع الاستناد حتي لا تقع لتدخل إحدي الزجاجات المنثوره بيدها لتصرخ بألم بينما أدار خطواته بإتجاه الأخري وهو يطالعها بخبث ويقترب منها ببطئ لتستجمع الأخري قواها وهي تقوم بأخذ قطعة زجاج من جوارها لا تعلم من أين أتتها القوه لتزحف باتجاهه وهي تقوم بالضغط علي قدمه بقطعة الزجاج ليصرخ بألم وهو يردد:-"يا بنت ال***،واللهِ لأندمك،هعرفك إزاي تعملي كده"
لتقوم تلك المره بغرز الزجاجه بالكامل في قدمه ليتعالي صراخه بالمكان قبل أن يقع علي الأرضيه لترفع يدها مره أخري لتُعاود فعلتها لتُفلت يدها من التوتر وتأتي بكف يده الموضوع علي قدمه!
إستغلت إنشغاله بيده وقدمه المجروحتان لتتجه نحو خديجه تُحاول إيفاقتها وهي تُباغتها بضربات خفيفه علي وجنتها لتفيق بعد مده وهي تُمسك رأسها بألم وتردف:-"ترتيل!ايه اللي موقعك كد.."
بترت باقي كلماتها وهي تتذكر ما حدث لتُردف بخوف:-"انتِ كويسه؟حصلك حاجه؟!"
نفت برأسها وهي تُردف:-"موبايلك فين يا خديجه بسرعه قبل ما ياخد باله مننا لازم نتصل بخالد "
-"مش عارفه!!الموبايل كان علي السرير"
-"حاولي تلفتي انتباهه لحد ما أوصل للموبايل"
أماءت برأسها بينما اتجهت الأخري تزحف ناحية الفراش لينتبه هو لهن ليحاول النهوض بينما نهضت هي من علي الأرض تتجه له وهي تُردف:-"صدقني مش هخليك تعمل اللي في دماغك،وهتندم أوي علي اللي بتعمله ده"
تقدم منها لتقوم بالتراجع للخلف خطوه وهي تهتف:-"متفكرش حتي تقرب وإلا هعمل حاجه مش هتعجبك"
-"وريني هتعملي ايه؟!"
قامت بإمساك فازه وجدتها وهي تهبط بها علي راسه بشده وتردف بغضب وصراخ:-"انت واحد حيوان،وحلال فيك الموت"
أمسك برأسه وهو يَصرخ بغضب ليقوم بدفعها ناحية زجاج المرآه ليُكسر فوق رأسها..!
بينما الأخري قامت بالضغط علي زر الاتصال برقم أخاها تنتظر رده بفارغ الصبر وهي تتباع ما يحدث بقلق كبير لتهتف بصراخ شديد تزامنا مع رد أخاها الذي كان يُجاوره غيث يحكِ له عما حدث اليوم :-"أيوه يا مُصيبتي،لحقت أوحشك؟!"
-"خالد، خالد أنا ترتيل الحقنا يا خالد إبن عم خديجه هجم علينا في البيت،بالله عليك يا خالد تعالي بسرعه"
______♡______
مساء الخير يا غوالي
عارفه إني بتأخر في تنزيل الفصول
بس أنا في فترة مراجعه وامتحانات عشان امتحاناتي قربت خلاص!وآدي اقتباس للفصل اللي جاي
وعشان تأخيري، الفصلين اللي هنزلهم قريب هيكونوا كُبار ومتنسوش بقي تدعولي كتير وهكون ممنونه جدا ولكم بالمثل أكيداقتباس تشويقي أي خدعه^^!
استنوا بقي الفصلين اللي جايين
وتوقعاتكم لِ اللي جاي؟السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
منه عبد البصير"عائش إبنة فلسطين "
أنت تقرأ
نوفيلا ترتيل العشق
Short Storyيقولون في الحُب كُل شئ مُتاح،سواء كان صراع من سيمتلك قلب من،أو ما هي درجة الغيره فقد يؤدي الحب إلي فعل المعجزات فقط لحماية من اختاره القلب..! لِ ذلك وبدون شرح إخطوا أولي خطواتكم في نوفيلا ترتيل العشق منكم من سوف يُحبها ومنكم من سوف يستنكرها الآراء...