2. Bölüm: Okyanusun Ötesinde

1 3 0
                                    


Dazai ayağa kalkıp kapıyı açtı. Öte yandan Severus'un donuk, yağlı ifadesi Dazai'nin enerjisinin tamamen zıt bir karşılığıydı.

Profesörün gözleri bir an ön odada gezind, "... Vasini hiçbir yerde göremiyorum."

"Aslında, bugün sadece ben varım."

Snape kaşını kaldırdı ama bunun dışında bu haberden rahatsız olmuş gibi görünmüyordu. Bundan ziyade, orada olmak zorunda olmaktan rahatsız görünüyordu. Eh... Dazai bununla uğraşabilirdi. Sonuçta Mori ona, canının istediğini yapabileceğini söylemişti.

Gerçekten, Dazai bugünkü geziye hazırlanırken bu Snape denen elemanın kim olduğunu düşünerek ve üstüne biraz daha düşünerek epey zaman harcamıştı. Geçen seferin aksine, oyundaki tüm oyuncuları tanımayan tek kişi olmayı planlamıyordu. Snape'in düzenbaz olduğunu biliyordu— kesinlikle buzdağının görünmeyen yerinde bir şeyler dönüyordu ama şu anda bu bir tehdit gibi görünmüyordu. Dazai, eğer gerçekten ihtiyaç olursa muhtemelen Snape'i alt edebileceği gerçeğiyle kendine kısa bir rahatlama anı verdi. Şu Dumbledore denen adama gelecek olursak... Dazai ondan pek emin değildi.

Bir bıçak getirecekti. Her ihtimale karşı.

"Tamam o zaman," Severus homurdandı, "Seninle olan işimi olabildiğince erken bitirmek isterim."

"Hım? Beni sevmediniz mi ki? Dazai zararsız bir şekilde sırıttı.

Karşılığında Snape ona sanki Dazai'yi haşlamak istiyormuş gibi bir bakış attı. Dazai'nin düğmesinin yakasından yakaladı ve özetlemek gerekirse onu kapının dışına itti. Dazai bu kaba saba muamele karşısında suratını buruşturdu ama bu onun alışık olmadığı bir şey sayılmazdı bile.

"Siz öğretmen değil misiniz? Öğrencilerinize karşı daha nazik olmanız gerekmez mi?"

Snape caddede hızla yürümeye başladı. Dazai şikayet etmeden onun peşinden atladı.

"Öğrenci adayısın sen."

Ah. Ne kadar da iç açıcı bir düzeltme, "...Peki bu, Snape'i benim profesör adayım yapar mı?" diye sordu Dazai, gözlerinde tehlikeli bir parıltıyla.

Ancak, Severus hemen olduğu yerde sendeledi. Topuklarının üzerinde döndü ve Dazai'nin gözlerine doğrudan bakmak için eğildi, "Bu, senin üstlerine saygı göstermemek için bir mazeret değil, çocuk!"

Dazai gözlerini devirmemek -ya da irkilmemek, hangisi daha çok içinden geliyordu emin değildi- için kendine engel olmaya çalıştı. Görünen oydu ki sert tavırlar ve saygısız tutumları sadece Snape sergileyebiliyordu. İnsanları, özellikle de yetişkinleri, anlamak o kadar zordu ki! Aslında... pek de zor sayılmazdı ama yine de onların duygularla ve davranışlarla ilgili ikiyüzlülüklerini kesinlikle sinir bozucu buluyordu. 

"Evet efendim."

Snape gözlerini kırpıştırdı. Dazai, azarlanmaya bu kadar çabuk razı olmasını beklemediğini düşündü.

Adam boğazını temizleyip tekrar doğruldu, "Güzel."

Sadece bir anlık sessizlikten sonra, Dazai'nin sihir konusundaki cahilliğinden duyduğu üzüntü yüzünden kendine engel olamadı, "Eee, biz nereye gidiyoruz ki zaten?"

" Diagon Alley," diye tersledi, "Saçma salak şeyler yapmadan bir dakika bile dayanamıyor musun sen?"

"Yooo!" dedi Dazai, 'o' harfini gereksiz derecede uzatarak, "Oraya nasıl gidiyoruz? Siz muhtemelen ışınlanabiliyorsunuzdur, herhalde, değil mi?" Severus sadece daha hızlı yürüdüğünde genç mafya üyesi cıvıldadı, "Ya da süpürgeyle falan uçabiliyor musunuz? Tabii okyanusun üzerinden yürümeyi planlıyorsak, orası ayrı. Bu fazla yorucu olurdu, sanırım ben direkt kendimi boğacağım."

Sihir & Gizem / Magic & Mystery [ÇEVİRİ]Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin