Edward eve gider gitmez ailesine haber verdi:
-Anne, Bella benim vampir olduğumu düşünüyor.
-Ohh,hayır olamaz!
-Baba ne yapmalıyım?
-Tek çare bunun doğru olduğunu söylemek oğlum.
-Baba ama olamaz yapamam benden korkar etrafa yayar o zaman biterim.
-Bir şey olmayacak oğlum bana güven.
Edward okula geldiğinde hep Bella'nın yanına giderdi.Bunun kötü bir şey olduğunu biliyordu fakat kokusu onu büyülüyordu akşam yatarken bile onu izliyordu.Edward'ın babası bunu fark ettiğinde Edward'ı yanına çağırdı ve "Oğlum bunu yapma yanlışlıkla ısırablirsin." dedi.Edward "Ama baba yapamıyorum engel olamıyorum napıcam? babası "Oğlum ona ve kendine bir söz ver ve 'ondan uzak duracağım." dedi.Edward "Deneyeceğim baba." diye karşılık verdi.Babası tamam anlamında kafasını salladı.
Edward artık zamanı geldiğini anladı yine her zamanki gibi Bella'nın yanına gidip "Bella sen bana sev vampir misin diye sordun ya evet ben vampirim."dedi.Bella bu bilgiyi zaten bildiği için "Biliyorum Edward,sana söylemiştim ama sen olmadığını idda etmştin.Biliyorum yalandı çok belli etin.Ayrıca geceleri de beni izleyip durma lütfen."dedi.Edward şaşkınlıktan bir süre haraket edemedi her şeyi nasıl biliyordu? Bella'dan giderek hoşlanmaya başladı.Bella'nın hem kousu hem kendisi hemde aklı mükemmelin üstüydü.
Edward o gece Bella'yı izlemedi ama bunda çok zorlanmıştı.Bella okula geldiğinde Edward'a "Bugün beni izlemedin Edward noldu?"dedi.Edward cevap vermeden güldü Edward'ın arkasından Bella da güldü.Bella'da fark ediyordu ondan hoşlamaya başlamıştı bu duygunun nasıl oluştuğundan hiç bir fikri yoktu.