Onu nasıl yatıştırabilirim

1 0 0
                                    

"Büyücülerin aptal bir ırk olduğunu kabul ediyorum, ama yetenekleri açısından aptal değiller. Sihirbaz olmak çok havalı olmaz mıydı? Size ilaca mal olmaz ve tedavi sürenizi kısaltır. Işınlanmanın büyüsü de vardı, değil mi? O zaman en kısa zamanda uzak yerlerdeki hastalara koşabileceğim..."

Ian ondan bir dilek tutmasını istediğinde bu bir şakaydı, ama ne kadar çok düşünürse, o kadar çok düşünürse, büyücü olma fikri oldukça havalıydı.

Bu bir utanç. Keşke gerçek sihri öğrenme fırsatım olsaydı. Ancak, büyüde ustalaşmak için gerekli niteliklerin belirlendiği söylendi.

Çok az insan ona sahip olduğu için ve bir yetenek geliştirmek için astronomik meblağlar gerektiği için, çok az insan gerçekten büyücü oldu.

O zaman bile, Kalovanian İmparatorluğu'ndan ziyade esas olarak Sihir Krallığı'ndaydı. Gerçekten bir büyücü olmak istemedim. Sadece Ian'ın şakasını yapıyordu.

Ian sözlerim karşısında şaşkına dönerek başını salladı.

"Bu benim yeteneğimin ötesinde. Eğer yerine getirebileceğim bir dileğin yoksa, neden benimle evlenmiyorsun?"

"......"

Bir an suskun kaldım. Sanırım dün geç saatlere kadar ayakta kalmaktan yorulmuştum. Biraz duymuş gibi hissettim. O kadar yorgundum ki, 'Neden benimle evlenmiyorsun?' dedi. Bunu söylediğimi sanıyordum.

Parmaklarımı kulaklarıma soktum. İçinde hiçbir şey görmedim, ama parmaklarımdan fırçaladım ve ona söyledim.

"Majesteleri, kulaklarıma ne oldu? Garip bir şey duyduğumu sandım. Bana bunu tekrar söyleyebilir misin? Majesteleri Veliaht Prens bana şimdi evlenme teklif etmediyse."

"İşitmenin tamamen normal görünmesine sevindim. Beni doğru duydunuz. Yine de sana tekrar söyleyeceğim. Evlen benimle."

Ona baktım, bir izlenim yazdım.

Düz bir alnı, derin bakan gözleri, berrak bir göl kadar mavi gözleri ve üzerlerine uzun gölgeler düşüren kirpikleri var.

Yakışıklı görünümünü takdir etmek için ona bakmıyorsun. Benimle neden bu saçmalıktan bahsettiğini merak ettim.

Şaka yaptığına eminim. Yüzünde çok ciddi bir ifade var ama bu bir evlilik teklifi. Aynı zamanda sıradan biri olarak benim için. Bu doğru olamaz. Ne bir şaka...

"Eğer ciddiysen, o zaman senin için yaptığım ilacın sağlam bir yan etkisi olmalı. Gözlerimin rengini değiştiremeyecek kadar fazla hap gibiydim. Yan etkileriniz varsa garip değil.'

Dünyayı tanımayan şımarık bir kız olsaydım, şakasını yanlış anlayabilir, titreyebilirdim.

Ama bir yetişkin olarak, rüyada yaşayan bir kız gibi değildim. Çocukluğumdan beri kör dedemle yalnız yaşadım ve çok çalıştım, bu yüzden herkesten çok gerçeklerle yüzleştim.

Saçlarımı parmaklarımla at kuyruğu yaptım. Hala karışık olan kaba saçlarımı hissedebiliyorum. Kırmızı, süpürge benzeri saçlar o kadar karışıktır ki taramak zordur, bu yüzden her zaman bağlı tutmanız gerekir.

Yüzü gece gündüz hasta aramaktan kömürleşmişti ve nöbet geçiren hastaların tırnaklarındaki sol yanağındaki yara izleri zaman geçtikçe silinmemişti.

Oğlanlar kadar uzun boyluydum. Diğer kadınlardan daha uzundu, bir başı dışarı çıkmıştı ve omuzları kamburdu ve sırtı her zaman kamburdu.

Özellikle iskeletinden, onu yabancı gibi gösteren yabancı bir görünümü vardı. Görünüşümle ilgili özel bir kompleksim yok ama bana aşık olacağını ve bana evlenme teklif edeceğini düşünmemiştim. Şaka yaptığı belliydi.

Sakin bir sesle konuştu.

"Bahsettiğiniz şeyden, ilacın bir yan etkisi olduğu açık."

"? Ciddiyim. Bu iyi bir fikir. Aileler sırlarını birlikte paylaşabilirler."

Sözleri çelişkili görünüyordu. Düşmanlarının imparator tarafından bilineceğinden korktuğu için yıllardır saklıyordu.

"Şaka yapıyor olsan bile bunu söyleme. Seni bunu yapmaktan kim alıkoyacak..."

İfadesi sertleşti, sanki sözlerimden istenmeyen bir şey duymuş gibiydi.

"Hiç benden başka biriyle evlenmek istedin mi? Evlenmek istediğin biri var mı?"

Sesi kızgın biri gibi geliyordu. Hayır, birinin kızma zamanı geldi! Ve evlenmeyeceğimi mi sandın?

Sadece hayatımla o kadar meşguldüm ki kimseyle tanışmaya vaktim olmadı. Yalnız kalmak için zamanım yoktu çünkü zamanım kısıtlıydı ve sevdiğim birini bulursam onunla evlenirdim.

Dedemin ölümünden sonra eczanede yalnız kalmak yalnızlıktı. Biriyle yaşasaydım, şimdikinden daha rahatlatıcı olacağını hissettim. Benimle evlenecek biri olup olmadığı sorusuydu.

"Her zaman evlenmek istemişimdir. Büyükbaba Geppetto beni iyi bir insanla tanıştıracağını söyledi."

"Ne? Nuga? Kim?"

Ian'ın sesi Keskin hissettirdi, ama bunun sadece benim ruh halim olduğunu düşündüm.

"Evet. Eczanemizin önündeki barı işleten büyükbaba Geppetto, beni her gördüğünde neden evlenmediğimi soruyor."

"Yaşlı bir adam."

Onu çiğnedi. Biri duysaydı, Büyükbaba Geppetto'nun düşmanı olduğunu düşünürdü.

"Bu yüzden ondan beni iyi bir insan olacak biriyle tanıştırmasını istedim ve yine de tanıştırmak istediği biri olduğunu söyledi. Ne de olsa kalbi kırık bir dede. Sadece seni tanıştıracak birinin olduğunu söylemelisin, ama neden bunca zamandır benimle tartışıyorsun ve neden evlenmediğini soruyorsun?

"Ne tuhaf bir yaşlı adam. Böyle birinin sizi tanıtması çok açık. Tanıştırılmana bile gerek yok!"

Sanki kararlıymış gibi açıkça söyledi.

"Büyükbaba Geppetto tuhaf bir adam, ama bence seninle tanıştırmak için iyi bir adam."

Diye sordu, derinden etkilendi.

"Benimle daha önce tanıştın mı?"

"Henüz resmi olarak tanışmadık."

"Tanımadığın düzgün bir insan olup olmadığını nasıl anlarsın! Tuhaf ve dağınık olacak. Eminim o bir ayyaş ve çirkin bir adamdır. Bir erkek geç saatlere kadar evlenmezse, bunun bir nedeni vardır. Onunla tanışmak zaman kaybı."

Bunun üzerine elimi salladım.

"Değil. Yanından geçerken gördüm. Oldukça iyi görünüyordu."

"Geçerken gördün mü? Sen nasıl bir adamsın?"

Sözleriyle bildiklerimi hevesle ona açıkladım.

"Ben bir demirciyim. Oldukça iyi görünüyor ve ona bir kılıç emanet etmek isteyen birçok müşteri var ve yüksek rütbeli soylular bile kılıç almak için aylarca beklemeleri gerektiğini söylüyor."

"Eğer iyi bir insansan, asla yalnız değilsin."

"İşle o kadar meşguldüm ki kadınlarla tanışmak için zamanım yoktu. Geçerken gördüm ve iyi ve güvenilir görünüyordu. O kadar iyi durumdaydım ki..."

Sanki bir tesadüfmüş gibi demirhanesinin önünden geçtim, içine baktım ve kızgın demire çekiçle vurmasını büyük bir memnuniyetle izledim.

Belki de demirci dükkânının içi sıcak olduğu için ceketimi çıkararak çalışıyordum ve demire vurarak oluşan kasları görmek güzeldi. Özellikle sıkı kaslı ve iyi örülmüş göğsümü ve ön kollarımı düşündüğümde, yardım edemedim ama sıcaklığın yüzüme hücum ettiğini hissettim.

Kızarmaktan utandım, bu yüzden soğuk avuçlarımla serinledim.

Ian'ın bana minnettar bir yüzle baktığını gördüğümde, yüzümün çoktan kırmızı olduğunu görebiliyordum.

"İyi durumda mıydın?"

"Bilerek çıplak görünmedim, demirhanede sıcak. Ceketimi çıkardım ve işe gittim. Bu yüzden tesadüfen, tamamen tesadüfen gördüm."

Sapıklıktan şüphelenilmekten korktuğum için tesadüfü vurguladım.

"Veliaht prens olarak evlenme teklifimi sırf demirci bir adam yüzünden ve onu her yerde çıkaran kaba bir yüzünden mi geri çevireceksin?"

"Ne demek istiyorsun? Saçma sapan konuşmayı bırak ve gel ve otur. Onu görmem ve görmem gerekiyor."

Hala boynuzlu bir yüzle benimle konuştu.

"Biraz daha yavaş gitmekte sorun yok."

Vantilatörü masanın üzerine koydu, önüme bir sandalye çekti ve oturdu.

"Ben meşgul bir insanım. Bugüne geri dönmem gereken bazı şifalı bitkilerim var."

Bunun üzerine artık endişeli değildi, ama kederlendi. Yüzünü tuttum ve hareket ettirdim, gözlerinin durumunu kendi gözlerimle inceledim.

Yüzünde savunmasız bir ifade vardı ve gelişigüzel bir şekilde yüzünü dokunuşuma teslim ediyordu.

Dikkatsiz tavrıyla karşı karşıya kaldığımda, bir yaramazlık duygusu hissettim.

"Ah, göreyim seni. Hey, devam et."

Benim emrimle masum bir yüz ifadesi takındı ve bana söylendiği gibi 'ahh' ve 'eeee' ile ağzını açtı.

Tıbbi bakım için gerekli bir eylem değildi. Bir hayvanın dişlerinin durumunu kontrol etmek için kullanılan bir yöntemdi.

Hiçbir şey bilmeyen Ian, sessizce ona yapmasını söylediğim şeyi takip etti.

Kahkahalarımı tutamadım çünkü kendimi o kadar masum hissediyordum ki delicesine tatlıydı.

"Tüh!"

Ani kahkaha gözlerini büyüttü ve ona şaşkın bir yüzle baktı.

"Sadece, Majestelerine bakıyorum ve Dash'i hatırlatıyorum."

Onu kurtardım ama takıntılıydıHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin