Aamuaurinko valaisee huoneen lempeällä lämmöllään herätessäni, venytellen kuin tyytyväinen kissanpentu. Tietämättäni alfa tuijjottaa minua pelirudun takaa lämpimällä hymyllä, tarkkaillen suloista aamurutiiniani. Haukotellen ja yritä tunnustella aamun pehmeää valoa, ja hänen syvä äänensä katkaisee hiljaisuuden: "Hyvää huomenta, kissanpentu. Nukuitko hyvin?"Hätkähtäen hänen odottamatonta läsnäoloaan, punastun tajuten jääneeni kiinni hellyttävissä aamutavoissani. Hän virnistää leikkisästi lisäten: "Olet vielä söpömpi kuin pelihahmosi, tiedätkö sen?" Vitsailumme kulkee aiheesta toiseen, suosikkiaamiaisista ja jaetun peliseikkailumme omituisuuksista.
Keskustelussamme nousee – ajatus jaetusta suihkusta ja rentouttavasta aamiaisesta. Se on outo mutta houkutteleva fantasia ja ajatus , ja leikkisästi virnistäen suostun siihen. Aamun edetessä yhteys ylittää pikseleiden ja avatarin rajat. Syvennymme keskusteluihin elämästä, unelmista ja jaetun aamurutiinin yksinkertaisista iloista.
Ennen hetken eroamista hän lupaa: "Pelaamme taas myöhemmin, okei?" Jännitys kasvaa odottaessani innokkaasti että saan kuulla hänen äänensä uudelleen, tuntien sekä jännitystä että uteliaisuutta syvenevästä yhteydestämme.
Näytön toisella puolella alfa hymyilee, jo odottaen seuraavaa pelisessiotamme. Hänen ajatuksensa liikkuvat jaetun seikkailun lupauksessa, ja hän ei voi olla ajattelematta pitävänsä "kissaanpentua" sylissään, leikkisä kipinä hänen -katseessaan. Yhteys, joka nyt kietoutuu aamurutiinien ja jaettujen hetkien olemukseen, asettaa näyttämön tarinalle, joka ylittää digitaalisen maailman.
**kitty**
Pukeuduttuani ja valmistauduttuani päivään, lähden kahvilan kautta töihin. Kiireinen aamurutiini tuntuu tavalliselta, ristiriidassa virtuaalimaailman upeuden kanssa, jonka olen löytänyt pelaamisen kautta. Kiirehtiessäni töihin ajatuksissani törmään vahingossa johonkin. Nostan nopeasti katseeni ja pahoittelen mutisten anteeksipyyntöni ennen kuin kiirehdin pois, kohtaaminen jättäen minut hämmentyneeksi.
Toimistossa asetun rutiininomaisesti paikalleni, näennäisen arkipäiväisen elämän ollessa työpöydän takana piilevä jännitys, joka peittää virtuaalisen seikkailuni kiehtovuuden. Pienikokoisena 153cm pitkänä henkilönä navigoin yritysmaailmassa, pieni hahmo, joka hukkuu päivittäiseen rutiiniin. Rakkauselämäni on lähes olematon, jännityksen ollessa varattu pelimaailmalle.
Kun istun tietokoneeni ääreen, työn yksitoikkoisuus ympäröi minut, mutta mieleni vaeltaa kohti iltaa. Ajatus uudelleen yhdistymisestä alfan kanssa, hänen mysteerisen äänensä kaikuessa korvissani, muodostuu valoksi, joka kirkastaa muuten tavallisen päiväni. Tunnit kuluvat hitaasti, kun unelmoin tulevasta pelisessiosta, odottaen innolla hetkeä, jolloin hänen äänensä lumoaa minut. Tässä tavallisessa elämässä odottaa poikkeuksellisuus virtuaalisen maailman auringon laskiessa.
** Alfa:**
Laajassa toimistossaan alfa, sekä suuryrityksen omistajana että lauman johtajana, vastuussa perheestään ja laumasta, istuu, turhautumisen ja odotuksen sekoitus valuen läpi. Jonglööraten yritysmaailman vaatimuksia, hän huomaa kaipaavansa virtuaalisen olemuksensa, kiehtovan pelaajansa, rakasta "kittyän".
Yrityksen keventämiseksi hän mutisee itsekseen: "Lauman johtaminen on helpompaa kuin näiden neljännesvuosiraporttien kanssa touhuaminen." Hän naurahtaa oman vitsinsä ironialle, pienen hetken huvittuneisuuden päästäessä läpi hänen vakavan olemuksensa.
Päivä venyy täyteen, täynnä kokouksia ja päätöksiä, jotka tuntuvat kasautuvan kuin loputon tehtäväketju. Vastuista huolimatta ajatukset tulevasta pelisessiosta "kittyn" kanssa tarjoavat tervetulleen pakopaikan. Hän löytää lohtua ajatuksesta jakaa virtuaalisia seikkailuja, tauko haasteista yritys- ja alfa-maailmoissa.
Työpäivän jatkuessa hän päättää pitää tauon, hetkellisesti poistuen toimistonsa vaatimuksista.