Giriş

129 2 5
                                    

Bunaltıcı bir ağustos günüydü. Baker sokağı ffırın gibi yanıyor yolun karşısındaki sarı kiremitli eve vuran güneş insanın gözüne alıyordu.sanki bu kışın siste kasvetle yükselen ayni bina değildi.odamızın panjurları yarı inikti.ve Holmes kanepeye uzanmış sabah postası ile gelen bir mektubu tekrar tekrar okuyordu.Ben hindistan'daki görevim sırasında sıcağa bağışıklık kazandığım için termometrenin kaçı gösterdiğini pek aldırış etmiyordum. Ama sabah gazeteleri de sıkıcıydı. Parlemento tatile girmişti. Herkes şehir dışına çıkmıştı. Ben de New Forest'ın ormanlarını,Southsea'nin kumsalları düşlüyordum.maalesef bankadaki hesabım tamtakır olduğu için tatil düşüncelerini rafa kaldırmıştım. Dostum içinse ne kar havası ne de deniz kenarının bir çekiciliği yoktu.o beş milyon insanın ortasında yaşamayı her türlü dedikoduyu ve çözülmemiş vakaları beklemeyi seviyordu. İçinde doğa sevgisi yoktu. Onun için tek değişiklik arasıra zihninin şehrin alçaklarından uzaklaşıp, taşradaki kardeşinin izine düşmekti.
Holmes'un Sohbet havasında olmadığını görüp gazetemi bir kenara attım, arkama yaslanıp kendi derin meselelerime daldım ben de. Neden sonra dostumun sesiyle düşüncelerimden sıyrıldım.
" Haklısın " demişti birdenbire. " Gerçekten bir meseleyi halletmek için çok gülünç bir yöntemi benziyor ".
" Hemde çok ! " diye onayladım. Ama birden içimden geçenleri aynen tekrar ettiğini fark edince oturduğum yerden doğrulup şaşkın şaşkın yüzüne baktım.
" Bu da ne demek böyle? " Dedim heyecanla bu kadarı da fazla artık. " " Hatırlar mısın? " diye söze girdi " bir süre önce Bir mantık adamının yanındaki dostunun dışa vuramadı düşüncelerini takip edişini anlatan Poe hikayelerinden bir parça okuduğumda sen meseleye yazarım güç gösterisi olarak bakmıştım. Aynı şeyi ben de sıksık yaptığımı söylediğimde ise inanmamıştım. "
" Olamaz! "
" Ağzınla olmasa da Kaşlarınla konuşuyorsun sevgili Watson.Gazeteyi okumayı bırakıp düşüncelere daldığını görünce fırsat bu fırsat zihnini okuyayım dedim. Tabii sonunda düşüncelerini nasıl takip ettiğimi göstermek için araya girmek zorunda kaldım. "
Ama ben hala tatmin olmamıştım. " Bana okuduğun örnekte, " dedim, " adam sonuçları yanındaki arkadaşının hareketlerini gözlemleyerek çıkarıyordu. Yanlış hatırlamıyorsam arkadaşı yolda yürürken takılıp sendeliyor, gökyüzüne bakıyordu. Vs. Ama ben burada arkamda oturuyordum. Sana nasıl bir ipucu vermiş olabilirim ki? " Holmes hemen söze girdi:..

👍🏻arkadaşlar unutmayın ki vote lemek sizin 1 saniyenizi alıyor ama bana çok şey ifade ediyor.👍🏻

Yayımlanan bölümlerin sonuna geldiniz.

⏰ Son güncelleme: Jun 24, 2015 ⏰

Yeni bölümlerden haberdar olmak için bu hikayeyi Kütüphanenize ekleyin!

Sherlock Holmes:Karton KutuHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin