Bu hikayedeki tüm karakterler ve olayların gerçek kişi ve kurumlarla ilgisi yoktur. Tamamen hayal ürünü olduğu gibi bizzati şahsıma aittir.
Bu bölümü desteklerinden ötürü kuzucukkun_kelebekii 'ne ithaf ediyorum.💗
🗝️
"Aşk derdiyle hoşem el çek ilâcımdan tabîb
Kılma dermân kim helâkim zehri dermândadır."Fuzulî
Sarayda her şey normale döneli dört gün olmuştu. Tuğçe Sultan kendine gelmiş, Şehzade Baturay ise toparlanmıştı. Hünkar yakın zamanda sefere gidecekti. Bu yüzden de sarayda eğlence tertip edileceği için tüm cariyeler, ağalar, kalfalar hazırlık yapıyorlardı. Sarayın mutfağında ise envai çeşit yiyecek hazırlanıyordu.Akile Sultan siyah görkemli tacını topuz yaptığı saçlarının üzerine taktı. Giydiği asil kırmızısı kaftanda bu geceye özeldi. Hünkarı sefere gitmeden önce onunla hasret gidermek istiyordu. Bu yüzden de çok iyi bir şekilde giyinmiş, en güzel kokuları sürmüştü.
Gülnaz Sultan da yine aynı meşguliyet içindeydi. Her zaman ki gibi rengarenk esvaplarından birini üzerine geçirmişti. Kulağına taktığı parlak gümüş küpeler ise tüm ihtişamıyla göz kamaştırıyordu. Kızları Ahuzar, Evsa ve Hurisafa Sultan ise önce ben hazırlanacağım kavgasına tutulmuş, tarağı birbirinin ellerinden çekiştiriyorlardı.
"Kızlar durun yerinizde. Sırayla hazırlanın, gürültü etmeyin." dedi Gülnaz Sultan kızlarını uyarırken.
"Ama ilk ben hazırlanıyordum. Evsa geldi, çok beklettin beni diyerek tarağımı almaya çalıştı." dedi Hurisafa sinirle kardeşine bakarak.
"İstediğiniz kaday süslenin cadı kılıklılay. En güzel benim bir kerecik." Ahuzar yarım Türkçesi ile hepsini güldürmeye yetmişti.
"Ah benim güzel papatyalarım! Saray dolu tarak. Neden bir tanesi üstüne tartışıyorsunuz. Alın bakalım benimkini kullanın." diyerek tarağı Evsa'ya uzattı.
Ahuzar boş ellerine bakarak annesine doğru konuştu, "Tarak değil, benim canım toka istiyor. Saçlarım güzel zaten." dedi siyah saçlarını eliyle düzelterek.
"Gel sen yanıma, süslü sultan." diyerek güldü, annesi takı kutusundan mor gül desenli bir toka çıkarıp kızının saçına taktı.
"Aytık herkesler bana hayran olacak!" dedi aynada kendine ışıltılı gözlerle bakan Ahuzar.
"Alemsin Ahuzar." diyerek güldü Hurisafa Sultan. Diğer herkeste ona katılarak gülmeye başladılar.
~~~
ŞİMDİ OKUDUĞUN
HANEDAN-I BEYZADE
Ficção HistóricaBu hikayedeki karakterler ve olaylar tamamen kurgudan ibarettir. * Veraset sistemi ile yönetilen Beyzade İmparatorluğu... Uzun yıllar kanlı taht oyunları, kavgaları, dövüşleri gören büyük bir devlet. Tahtın yeni varisi, devleti nasıl yönetecektir? B...