"Nak pergi kemana kau malam-malam ni?"
(Name) sontak memutar kepalanya, oh. Itu hanya kakak tersayangnya
"Ish, kau ni! Buat aku terkejut ke!"
(Name) menatap sinis kakaknya, siapa coba yg gak kesel kalo dikagetin tiba-tiba?"Haish, kau ni nak pergi Kat mana? Udah larut malam ni"
"...."
"Ohh, yelah tu. Taknak balik ke habis tu?"
"Tak."
_____________
(Name) berlari ke tempat yang lumayan sepi, lalu mengeluarkan sebuah lencana merah berbentuk segitiga terbalik yang memiliki lambang huruf 'T' di tengahnya.
Ia meletakkannya di atas tanah lalu menekan logo nya.
"Apehal kau kau nak?"
"Saya sudah putuskan untuk mengikuti komander di angkasa lepas"
"Tak payah, kau sudah berusaha keras selama ni, baik lagi bila kau rehat dulu sementara Kat bumi"
"Tapi komander, saya dah cukup rehat. Saya tak boleh berlama-lama, masih banyak lagi power sphera yang mesti saya selamatkan. Izinkan saya, komander"
"Saya mungkin izinkan kamu, tapi saya tak pasti dengan Laksamana Amato."
"Lah, belum balik ke bumi lagi ke dia?"
"Belum lagi."
Sekali lagi gadis itu mengucapkan kata kata pengakuannya
"Saya (F/n), sebagai Kapten dari organisasi Tapops. Meminta untuk membiarkan saya mengelilingi angkasa lepas dan selamatkan power sphera yang lain."
Mbak (name) ini agak keras kepala dikit keknya
Author pun bingung harus gimana"Kau ni kepala batu sangat. Baiklah, saya beri kamu izin"
(Name) memberikan hormat ala Tapops kepada alien yang dikenal 'Komander Koko Ci'
"Terima kasih komander."
____________
"Kino, mana adik kau tu!"
Bentak ayah (name)"Kat rumah kawan dia"
"Jawab jujur atau tak ayah restui kau"
"Iyelah, memang rumah kawannya! Tapi, tinggal selamanya Kat situ."
_____________
(Name) berjalan-jalan dengan senang sambil mengelilingi stasion TAPOPS sambil mengalunkan nada.
"Haih...rindu sangat aku dengan stasion ni..."
Ia melihat ke arah suatu ruangan, ia tentu tahu itu ruangan siapa. Ia mengintip sedikit melalui pintu, ia melihat lelaki dengan rambut ungu yang melawan gravitasi sedang melihat ke angkasa lepas lewat jendela dia.
(Name) masuk diam-diam lalu mengagetkannya dari belakang
"Boo!"
"..."
"Alah, tak seronok kali kau Kaizo."
"Lalu aku harus macam mana?"
Balas lelaki yang dipanggil Kaizo itu"Akting kejut lah sikit"
"Suka hati kau lah."
SI Kaizo itu terus melihat lurus ke depan, tidak peduli dengan mbak-mbak cantik di sebelahnya OwO
Gadis itu melihat ke depan
"Apa yang kau tengah tengok tu? Ada sesuatu ke?"
"Haih...aku rindu dengan adik aku"
Kaizo mengecilkan suaranya sedikit agar tak malu"Ohh, kau tengah rindu dengan Fang rupanya, aku ingat kau tengah tengok apa tadi"
(Name) pun tersenyum jail
"Aku tak tau pun kalau kapten yang pendiam ni boleh rindu dengan adik dia. Hahaha, dahlah tu, pasti dia ikut sini pun ujung-ujungnya"
"Darimana kau boleh tau?"
"Asal teka je. Nah, karang mari temani aku Kat kantin!"
"Taknak."
"Hishhhh, jomlah!"
Mc kita yg barbar ini langsung narik tangannya duda ganteng satu ini karena emang gak sabaran orangnya
________________
"Aku kata ape, dia ikut sini pun"
Kata (name) sambil melihat ke arah anak laki-laki yang sedang mengerjakan ujian EASY-A. Iya, dialah Fang dengan 1 anak lelaki dan 1 anak perempuan Kat sebelahnya
"Heh, kau beruntung sebab apa yang kau sebut tu benar."
"Iyelah tu"
"....kau masih simpan power sphera tu?"
"Iyelah, tanpa power sphera ni, tak mungkin aku ada Kat sini sekarang. Macam kau, kau ada power sphera enerbot juga kan?"
"Yelah."
"Hahaha....aku tengok juga, adik kau ni bisa menyelesaikan 'ujian awal' dia dengan baik, aku tak tau pasti apalah yang nampak diwajahnya semasa dia tau ini hanyalah ujian kepantasan"
"Yang pasti, dia tak kaget macam kau."
____________"Ape?! Hanya ujian kepantasan je?! Biar betul komander!"
"Sayangnya, ialah betul"
"TIDAKKKKKK"
Teriak alien kecil yang kayaknya stressSedangkan di ujung sana.....
"YaNG paStI, DIa Tak KagET MacaM KaU. HAHAHAHAHA TENGOK TU"
"Diam atau ku cincang kau."
"Ok ok, sorry"Yang sudah pasti itu adalah Kaizo dan Mbak (name)
"Kira-kira, siapa yang jadi lawan mereka nanti ya?"
"Aku yakin kau."
"Alahh, taknak lah..."
(Name) cemberut, moody-an kyk readers
"Aku tak boleh karena ada misi mustahab ni."
"Hmm, macam mana bila aku ikut kau sahaja! Aku bosan lah bila hanya duduk Kat sini"
"Kau kan akan jadi lawan diorang tu?"
"Taknak, ada perempuan Kat sana"
"Bile aku cakap kau."
"Berarti itu aku, betul kan"
"Tau takpe."
____________"Komander, siapa yang akan jadi lawan kita buat ujian kental ni?"
"Tunggu kejap."
Alien pend- Komander pun langsung mengetik sesuatu di komputernya, Gatau lah ngetik apa
"Saya tak boleh bagi tau Korang, siapa yang akan jadi lawan kau ni."
"Abis tu, Kat planet mana kita laksanakan?"
"Kat Planet Oceania."
"Planet Oceania?"
Sahut ke 3 bocah itu
"Ya, ialah planet yang 3/4nya perairan. Korang kene jaga-jaga, banyak haiwan laut ganas Kat situ."
"APA?! HAIWAN LAUT GANAS?!"
"Tapi komander, Kat mana power sphera tu terletak?"
Landak un- Walau Fang bertanya yang logis, tapi dia masih penasaran siapa yang akan jadi lawannya
"...di tebing air terjun tu"
"Jauh ke dari stadion ni sampai Kat sana?"
Perempuan yg masih manis tapi wajahnya datar, Shielda.
"Oh, tak jauh sangat. Hanya 500 tahun cahaya"
"500 TAHUN CAHAYA?!"
__________
Tenang, aku teh mana suka gantung (Pembohongan publik )aku kan sukanya yg ganteng awikwok, 859 words doang? Dahlah, itu ajaJangan lupa Vomment-nya! Atau dicincang Kaizo nanti
KAMU SEDANG MEMBACA
"Give up?" [Kaizo X Reader]
Random°Seorang gadis cantik berusia 20 tahun, iya dia adalah (name). Pintar dan cantik, gadis idaman seluruh lelaki bukan?. Sayangnya, dia tidak memercayai apa itu cinta.° °Kaizo, seorang alien berparas manusia berumur 23 tahun, umur yang cukup muda. Seor...