الفصل التاسع

226 6 0
                                    

﴿ لو كنتـ اعلم أن ألعشق سيهلكني لأوصدتـ قلبي بنيران الشوق ❤️‍🩹﴾
من صديقتي سمر عصام الديب 💗
⁦(⁠。⁠♡⁠‿⁠♡⁠。⁠)⁩⁦(⁠。⁠♡⁠‿⁠♡⁠。⁠) ⁩⁦(⁠。⁠♡⁠‿⁠♡⁠。⁠) ⁩⁦(⁠。⁠♡⁠‿⁠♡⁠。⁠).
في القصر.
مراد: ها احكي بقي ماشي.
حور: حاضر بص أنا كنت عايشه في تركيا أنا ووالدي ووالدتي و كنا عايشين مرتاحين جدا احنا سافرنا تركيا عشان ابويا مهندس ووالدي صعيدي اصلا ووالدتي مصريه وانا دخلت اولي ثانوي وصحيبت بنت كنت حاسها زي اختي بالضبط وكان اسمها نور و في يوم كنا بليل وكان اليوم ده (بدموع)يوم يوم...........
مراد بحزن: اهدي لومش عايزه تحكي متحكيش عادي.
حور بحزن: لاء ...أنا هكمل وكان اليوم ده يوم وفاة والدتي أنا كنت في اوضتي وسمعت صوت زعيق تحت نهضت مفزوعة ونزلت اجري تحت وقفت علي السلم بسبب اللي شفتها لقيت تلات أشخاص مسكين ماما وعماله تصوت عاملين يقولوا هات فلوس وبنتك ونسيبها وبابا كان غني بس هو قالهم ادهم بابا  الفلوس لكن البنت لا وهما رفضوا وفجأة دخلت نور وقالت وانا عايزه بنتك وبابا تصدم وقالها انتي عايزه صحبتك قالت لها بنتك هي الوحيدة اللي البص اختارها عشان تشتغل معاه وانا مش في ثانوي اصلا والفلوس دي عشانهم مش عشان البص البص عايز بنتك عشان تشتغل معاه وبابا قالها وانا استحاله سيب بنتي نور قالت له يبقي خلصوا علي مراتك وقمت أنا مصوته وطلعت اجري واقولها ماما لاء مش انتوا عايزني هاجي معاكم بس سيبها وبابا صرخ فيا يقولي اطلعي فوق اهربي يا حور وهي مش سكتت ( بدموع)وقطعت راس ماما وانا أغمي عليا من المنظر ومصحتش غير وهما شايليني وماما وبابا مدبوحين علي الأرض وانا ضربتهم بالخشبه اللي كانت جمبي وطلعت اجري وقابلت واحده خديتني عندها وكان اسمها رقيه وعشت معاها وحكتلها اللي حصلي وبعدها بكام شهر أهلها ماتوا وهي دخلت في حالة نفسية وانا ساعدتها ترجع قويه مع اني متكسره من جويا وبعد ماخرجت من حالتها بكام شهر سبتها وجيت مصر واشتريت شقه هنا وجيت اتقدم في الشغل عندك ووانا طالعه خبط في نور وطلعت اجري وانا كدبت عليك لما قولتلك أن ابويا عايز يجوزني لابن عمي وان الراجل ده مش ابن عمي ده كان واحد بعتته نور ليا وبعدها انت اتجوزتني بس دي حكايتي.
مراد بحزن: ياه دا انتي طلعتي حكايه كل ده مريتي بيه.
حور: أنا دلوقتي مرتاحة عشان حكيتلك همي وحزني ولو انت عايز تسبني ف.........
وقاطعها مراد وهو حاطط صبعه علي فمها: لاء طبعاً أنا مش هسيبك ابدا حور انا.....أنا....
حور باستغراب: انت ايه.
مراد: أنا بحبك.
حور:......................
⁦ʕ⁠っ⁠•⁠ᴥ⁠•⁠ʔ⁠っ⁩⁦ʕ⁠っ⁠•⁠ᴥ⁠•⁠ʔ⁠っ⁩⁦ʕ⁠っ⁠•⁠ᴥ⁠•⁠ʔ⁠っ⁩⁦ʕ⁠っ⁠•⁠ᴥ⁠•⁠ʔ⁠っ⁩
في المعسكر.
دخلت ليهم حج: أنا معاكوا وانا عارفه مين اللواء ده.
لين: هو مين؟وعرفتي ازاي؟ومنين؟
إيان:اهدي اهدي دي كلها اسئله سيبيها تقول.
لين بضيق: حاضر اوف بقا.
ملوك بغضب: ليييين اتعدلي بدل ما اعدلك .
لين بخوف: حاضر يا جح...........
ميرا: ايه ها ايه.
ملوك بغضب: اخرصي.
لين: حاضر.
شمس: اللواء ده يبقي اللواء سامح.
ملوك لعدم تصديق: كان قلبي حاسس شكرا يا شمس وانتي هتساعدينا يلا عشان نروح الشاليه.
الكل: حاضر.
ومشي الكل معادا زين: ملوك.
ملوك: نعم؟
زين: أنا.....
ولاحظ حد بيراقبهم.
ملوك: انت ايه؟.
زين بحزن مصطنع: أنا مش مصدق ان اللواء سامح يعمل كده ده انا كنت بحيسه ابويا.
ملوك بفهم لكلام زين: وانا والله.
زين: يلا نجهز نفسنا.
ملوك: يلا.
وراحوا يجهزوا نفسهم.
في خيمه البنات.
لين: يلا عشان نمشي أنا جهزت.
البنات: وانا كمان.
لبس البنات.

عشق جحيم اللهب🔥🔥حيث تعيش القصص. اكتشف الآن